{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.091 visninger | Oprettet:

Tuning af PGO Comet {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Skal skal til at tune en PGO Comet, og jeg vil gerne have den til at køre min. 90 km/t.

Jeg har kigget lidt på R-Setup kaburatoren (Tror ikke, at man kan få en cylinder, der passer til en Comet fra dem?)
Så har jeg også kigget på denne cylinder: http://www.ebay.co.uk/itm/Cilindro-70cc-PGO-Big-Max-Comet-Galaxy-Rodoshow-KEEWAY-Motron-Sting-Syncro-NUEVO-/321263008470?pt=LH_DefaultDomain_186&hash=item4accc47ad6 Den er ret billig - Men, tror I den er ok? Og hvilken kaburator, skal man købe til? Tænker mm-mæssigt.

Så skal variator, udstødning og hvad mere skiftes?

Så mit spørgsmål er: Hvilke dele skal der skiftes, hvis man gerne vil have sådan en knallert? Så den kan holde til det, og ikke bare én enkelt tur. Det er en baneracer, der skal laves.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tuning af PGO Comet
  • #1   12. apr 2015 sidder cylinderen ikke lodret på en comet?
    '


  • #2   12. apr 2015 Pas? Hvorfor? Der står bare, at den passer på smiley

  • #3   12. apr 2015 Jo, den sidder lodret, har jeg lige læst mig frem til.

  • #4   12. apr 2015 Det gør den:) synes bare ikke den på billedet lignede en til comet. Men fuck det bare sørg for at få de rigtige stumper hjem. Kender ikke det mærke der - var det mig ville jeg købe den cylinder speedline har, og så en 19-21mm karb, og så en ordentlig udstødning. du skal nok have en anden krumtap på eller i hvert fald andre lejer, og så en stærkere rem, så det holder. Variator vil give et mere rent optræk men det kan evt vente. En anden gearing til sidst få topfarten lidt op også. Men var det mig ville jeg ikke vælge en pgo comet til baneracer? Den er ikke særlig nem at få stumper til som minarelli f.eks.

  • #5   12. apr 2015 Tusinde tak.

    Den eneste grund til, at det er blevet en comet, er fordi, at jeg bare har den stående og tænkte, at det kunne være lidt sjovt. Har også en Hot 50, kun med pillet skive, men den får lov til at blive sådan.

    Hvad tror du, at man skal lægge i den?


  • #6   12. apr 2015 kan sagtens følge dig. Men cometen er altså lidt besværlig at finde dele til men er det den du vil bygge så er det jo sådan det er. Men inden du begynder så tænk dig godt om, angående penge. Vil du bygge en som sparker røv og kan holde til at køre på bane så er det næsten hele motoren der skal forbedres og så når du hurtig 8-10000kr. Vil du bare have en scooter som kan køre stærkt og samtidig holde kan du vel gøre det for 2-5000kr. afhængig af hvor meget du vil putte i den?

  • #7   12. apr 2015 se min comet så har du svaret på en comet der er letter at tune smiley

  • #8   13. apr 2015 Jesper - havde tænkt ca. 3500 - 4000 kr., så den bare er lidt sjov.

    Frederik - det lyder ret besværligt at sætte en ny motor på....


  • #9   13. apr 2015 ikke vis man kan finde ud at svejse smiley

  • #10   13. apr 2015 Comet er virkelig besværlig at tune.
    Hot 50 er meget nemmere at finde dele til og rode med hvis det skal være PGO, ellers en Gilera Runner SP 30 rigtig fin.


  • MR Kawasaki
    MR Kawasaki Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 2 Svar: 27
    #11   9. aug 2015 fik du købt den cyllinder..

    jeg har lige bestilt den til min comet og en italy r udstødning... er i tvivl om jeg skal omdysse min karburator. eller få fat i en 19-21mm kaburator..


Kommentér på:
Tuning af PGO Comet

Annonce