{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
329 visninger | Oprettet:

Polering af 2-takter {{forumTopicSubject}}

Hey sg. Står og har fået pillet min karburator og mit luftfilter af min 2-takts atv motor. Og så tænkte jeg at nu jeg var igang så kunne jeg lige så godt få det hele renset igennem?? Luftfiltret er jeg igang med, men jeg har egentlig mest brug for hjælp til rensning og polering af min karburator, da det er første gang jeg gør det, og ikke har arbejdet med motorer så meget før. Jeg tænkte på om der var nogle af jer der kunne hjælpe mig med hvordan jeg får renset den ordentligt igennem ??
Nu da jeg er igang må i gerne komme med andre forslag til hvad der ellers ville være en god idé at rense (i motoren) fx cylle, rør eller andet. Det skal nu heller ikke noget der er alt vores uoverskueligt for en dreng på 15 der er ret ny i faget?

PS! JEG GØR DET MEST FOR AT FÅ LIDT EKSTRA YDELSE, MEN SELF OGSÅ SUNDERE MOTOR?

- Karburatoren på billedet er min!??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Polering af 2-takter
  • #1   24. jun 2015 Jeg ville ikke spilde tid på at polere den.

Ang. rengørering
    Du skal skille karburatoren helt ad.
    Derefter blæser alle gennemgange rene med trykluft og rengøre dyser, nålen samt div.

Du har tidligere snakket om at tune den.
    Du kan med fordel købe et nyt tændrør til den - NGK b7es vil jeg tro.
    Du kan med stor sandsynlighed også plane topstykket - hvor meget kan jeg ikke sige. Det vil give en bedre kompression og flere kræfter.
    Så kan du indstille karburatoren - hoveddysen. Målet er et brunt tændrør. Er det sort/mørkt skal der en mindre dyse i, er det lyst/hvidt skal der en større dyse i smiley
    Til sidst kan du prøve at veje, dine ruller og så købe 2 nye sæt. 1 sæt der vejer 1 gram mere, og 1 sæt der vejer 1 gram mindre. Så kan du også indstille varion smiley

• #2   24. jun 2015 Super! Tak for hjælpen! Kigger på det imorgen.

Kommentér på:
Polering af 2-takter

Annonce