560 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

13HK setup 13HK setup

Hej Scootergalleri.
Det er ved at være en del år siden jeg har rodet i scooter, men tror jeg vil bygge mig en ny og denne gang en 13hk model som jeg så kan bygge videre på smiley
Er mest til Hiper (det kender jeg) og vil have noget der ligger godt på en bane, men synes runner er for stor, og så er der jo New Zip, hvordan er de :)?
Og så til mit spørgsmål: Hvilket setup ville i køre i motoren? Altså dele og hvad med affjedring og bremser?
Det bliver et projekt der bliver bygget så småt på hen af vejen, det betyder ikke i skal byde ind og vil sælge jeres projekter smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  13HK setup
  • #2   1. okt 2015 Ja okay, og når man i forvejen er en bette gut er det nok ikke nemmere xD
    Men er det ikke lige så meget et spørgsmål om øvelse :)?

• #4   1. okt 2015 Tja, kan der være noget om smiley
    Hvor plejer du at finde dem? Vil godt have noget billigt skrammel så jeg kan bygge mit eget med en ven som også er igang igen smiley

• #8   1. okt 2015 Ved godt hvad det koster, havde en evo hvor der var smidt for over 20.000 kr i smiley
    Har pengene til at begynde at bygge om men siger da ikke nej hvis maskinen står der og den ikke er standard smiley

• #10   1. okt 2015 Det lyder sådan ja xD

• #12   1. okt 2015 Det er heller ikke med det samme jeg starter i DMU 13 HK bare på et tidspunkt kunne det være fedt at køre noget hvor man konkurrere lidt smiley
    Hvor bor du henne? kan se du har lidt af hvert, så hvis jeg er i nærheden kan jeg måske få et kig :)?

• #14   1. okt 2015 Der kommer jeg da over en gang i mellem, vil lige skrive hvis det er smiley
    Har slet ikke overvejet Jog R fordi jeg prøvede en std og synes den virkede skramlet, men det kan selvfølgelig være fordi den jeg prøvede måske var lige kneppet nok smiley

• #16   1. okt 2015 Har kun rodet i Hiper men mange køre jo Mina så helt dårligt kan det ikke være smiley

• #18   1. okt 2015 Du mener det leje i gearing :P?
    Det er også nemmere at bygge LC smiley

• #19   1. okt 2015 hiper motorerne er bedre dimensioneret så vidt jeg ved
    større remskiver højere gearet. mere plads at give af.
    simmeringen har det ikke med at poppe ud som med minarelli.
    så vidt jeg ved smiley
    mener også at huske der var nogen flere fordele. især til almindelig sportstun.

Men er målet en 13hk maskine til bane så betyder det ikke så meget.

en zip er slet ikke designet til at accelerere hårdt ud af sving fra 50 kmt smiley
    Det kan godt være man så forstærker stellet, men jeg ville klart vælge noget der fra fabrikkens ingeniørers side af er designet til at svinge og accelerere.

frem for til at zigzagge mellem biler i trafikken i rom og bremse og lave wheelies med std afdroslet motor smiley

slynger lige nogen modeller ud uden at overveje det nærmere
    nrg
    speedfight
    aerox
    en motard
    jog r
    typhoon
    street magic

• #20   1. okt 2015 Nrg er for stor til mig
    Speedfight køre med forkert motor
    Aerox har jeg ikke kigget på men virker meget stor smiley
    Motard vil helst have en 2t og de 2t motarder man kan få er meget store til gocartbaner
    Jog R er et måske
    Typhoon, har haft en og det var ikke lige mig, den virkede meget kluntet synes jeg
    Streetmagic har heller ikke den rigtige motor og vil ikke lave swap smiley

• #22   1. okt 2015 Tror jeg vil overveje at kigge på en Neos eller Jog R smiley

• #24   1. okt 2015 Tror bare det bliver en Jog R og så bygger jeg LC når jeg skifter krumtap osv smiley

• #26   1. okt 2015 Hvad med en gilera stalker kender en der have sån en som 13hk på et tidspunkt den lage lækkert i svingende smiley

• #27   1. okt 2015 altså dani pedrosa er lige omkring 2 skiver ost høj, og han klarer det meget godt i motogp smiley

apropos
    det gør han selvfølgelig fordi hans fodstøtter er indstillet til ham, og håndtag og sæde mm.

men jeg ville nok også overveje at ændre faconen på skummet i sædet så man har grip med røven og inderlår/knæ
    neos sæde især

sædet på min storm (typhoon) var fint som det var.
    Jeg brugte passager fodstøtterne normalt. men ja den var sku lidt underligt balanceret. Jeg lowsidede også på den rimelig mange gange. Til gengæld er skjoldene perfekt formedetil at styrte. De knak ikke nogen af dem. hmmm der er måske en grund til de har designet skjoldene til at kunne tåle styrt på lige netop den scooter smiley smiley smiley

• #29   1. okt 2015 Okay os bare et forslag smiley

• #30   1. okt 2015 Har haft en stalker, og den var faktisk ikke dårlig på banen, men vil godt have en bedre smiley
    Jeg er sølle 173 høj smiley
    Men ja selvfølgelig handler det også om setup med sæde, støddæmpere osv smiley

• #31   1. okt 2015 Og ja stalker duer ikke med ballondæk, det kan jeg bekræfte xD

• #33   1. okt 2015 Nrg fælge er da lige så slemme da det er 13" og dem kan man ikke få ordentlige dæk til smiley
    Man skal have Runnerfælge på smiley

• #35   1. okt 2015 Det er jo heller ikke rigtige racedæk smiley

• #37   1. okt 2015 TT93 og Battlax er da bedre smiley

• #39   1. okt 2015 Hvis du søger en mellem størrelse vil jeg sige Jog R og Neos er gode bud.
    Af store maskiner ville en Runner være at foretrække, både ny og gammel, men en Aerox med 12" skulle også være i orden.

Kører selv Jog R til hverdag, og når jeg sætter mig over på min Runner føles den stor i forhold til, så hvis du ikke er meget for store maskiner, så er det nok mellem klassen du kigger på.

Det vigtigste uanset hvad maskine du vælger er at tilpasse maskinen til dig, altså affjedring, bremser og sæde.
    Hvis du fra første tur føler du godt kan vende dig til den maskine, så har du også lysten til at presse dig selv mere og mere fordi du føler dig "sikker" på maskinen, og en dag ender du med knæet i asfalten og tager svingene hurtigt.

• #40   2. okt 2015 jeg tænker en derbi senda som er godt tunet ville det ikk været en god baneged ?

• #41   2. okt 2015 Lyder meget rigtigt smiley
    Senda er for stor til gokartbaner smiley

• #42   2. okt 2015 det er nok rigtigt nok

• #43   2. okt 2015 Jeg synes nu min new zip sp, Er lækker på banen. Det er let foran ja, Men sænk forgaflen og rul ind i gassen, Og du har ikke noget problem der smiley Og hvis det er, Har jeg en new zip sp stel stående med skjolde sæde og forgaffel smiley

Kommentér på:
13HK setup

Annonce