807 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
2 Svar
70cc motor 70cc motor
hej.
vil gerne have sat en 70cc motor i min hot 50 fra 2014, men der er lige nogle ting jeg gerne vil have svar på, (da jeg ik ved så meget på det punkt der)
1. kan krumtappen holde til det? eller skal jeg have en anden i?
2. skal jeg have en større dyse i, eller kan man godt bruge std dyse?
og skal jeg eventuelt have en større karburator i, for har hørt at der ikke skal meget tuning til før karburatoren skal opgrederas?
ville være lækker med lidt hjælp fra nogle der har lidt mere styr på det end jeg har
Tak på forhånd
0 synes godt om
jan 2010
Følgere: 287 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 31 Svar: 24.953
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 663 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.608
std luftfilter er fint til 17.5mm. til 21mm kan man fjerne tragten i std luftfilter. så er der 21mm hul i std luftfilteret.
der skal altid ses til dyse
70cc er ikke bare 70cc.
der er alm sports 70 (68cc) cylinderkit og så de racing 70cc cylindre som tager 10000 omdrejninger eller mere.
jeg kører med dr racing evo på 68cc som ikke er en racing cylinder men bare sport.
afdroslet 45er udstødning, std 12mm karb, std luftfilter, std kobling med en lidt strammere trykfjeder i, std trim, og sports vario med lidt lettere ruller i.
Det er godt nok en lille let legescooter der hverken skal køre hurtigt eller trække passagerer i modvind.
Den kunne godt bruge 20% mere power, men det vil koste 100% ekstra og jeg behøver ikke mere end de 7 hk til at køre op ad stejle mudderskrænter og holde balancen på baghjul.
hvillet er det scooteren er beregnet til.
havde den været beregnet til at køre langt hurtigt så havde det nok været en med hiper motor født med 17.5mm karb og højere gearing.
Så havde jeg nok lagt 900 kr i en udstødning også så cylinderkittet kunne yde næsten max.
men på en hot 50 til hverdags kørsel havde jeg nøjedes med cylinderkit og inddysning og få den rullet ind.
std luftfilter med std skum og stadig tragt i.
std udstødning afdroslet. evt en billig brugt afdroslet gg eller måske hvis du er heldig en 9k
std karb omjusteret.
70cc motor