807 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

70cc motor 70cc motor

hej.
vil gerne have sat en 70cc motor i min hot 50 fra 2014, men der er lige nogle ting jeg gerne vil have svar på, (da jeg ik ved så meget på det punkt der) smiley
1. kan krumtappen holde til det? eller skal jeg have en anden i?
2. skal jeg have en større dyse i, eller kan man godt bruge std dyse?
og skal jeg eventuelt have en større karburator i, for har hørt at der ikke skal meget tuning til før karburatoren skal opgrederas?

ville være lækker med lidt hjælp fra nogle der har lidt mere styr på det end jeg har smiley

Tak på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  70cc motor
  • #1   2. nov 2015 brug 5 min til at søg i forum

• #3   3. nov 2015 du behøver ikke større karb
    std luftfilter er fint til 17.5mm. til 21mm kan man fjerne tragten i std luftfilter. så er der 21mm hul i std luftfilteret.
    der skal altid ses til dyse smiley

70cc er ikke bare 70cc.
    der er alm sports 70 (68cc) cylinderkit og så de racing 70cc cylindre som tager 10000 omdrejninger eller mere.
    jeg kører med dr racing evo på 68cc som ikke er en racing cylinder men bare sport.
    afdroslet 45er udstødning, std 12mm karb, std luftfilter, std kobling med en lidt strammere trykfjeder i, std trim, og sports vario med lidt lettere ruller i.

Det er godt nok en lille let legescooter der hverken skal køre hurtigt eller trække passagerer i modvind.
    Den kunne godt bruge 20% mere power, men det vil koste 100% ekstra og jeg behøver ikke mere end de 7 hk til at køre op ad stejle mudderskrænter og holde balancen på baghjul.
    hvillet er det scooteren er beregnet til.

havde den været beregnet til at køre langt hurtigt så havde det nok været en med hiper motor født med 17.5mm karb og højere gearing.

Så havde jeg nok lagt 900 kr i en udstødning også så cylinderkittet kunne yde næsten max.

men på en hot 50 til hverdags kørsel havde jeg nøjedes med cylinderkit og inddysning og få den rullet ind.
    std luftfilter med std skum og stadig tragt i.
    std udstødning afdroslet. evt en billig brugt afdroslet gg eller måske hvis du er heldig en 9k smiley
    std karb omjusteret.

Kommentér på:
70cc motor

Annonce