Rette opsætning {{forumTopicSubject}}
Hej SG
Jeg har en pgo dr big der kun har kørt ca 2500km så den er temmelig ny. Men jeg har aldrig kunnet nøjes med at køre lovligt, og det er den tredje pgo jeg har. De 2 andre var g-max. Så jeg har prøvet mange forskellige opsætninger og de har alle været i 70cc klassen. Da jeg altid har frygtet krumtap og lejer har jeg gjort hvad jeg kunne for at holde omdrejningerne nede, bla har jeg kørt med ruller der vejede mellem 7 og 10 gram. Men nu har med succes skiftet krumtappen til en Motoforce Evolution Racing fra spedline. Som der stod er det den stærkeste motoforce laver og den skulle også være afvejet til 15.000 opm. Lejerne blev til nogle fra SKF men hedder Polini Evolution. Dem valgte fordi der stod at de var fremstillet til kraftig tunede motorer.
Men ihvertfald vil jeg meget gerne have et bud på hvor meget rullerne skal veje hvis jeg virkelig skal have noget træk fra min opsætning. Måske ikke ligefrem på baghjul, men i så fald hvad køre folk med som trækker på baghjul.
Min opsætning er Top Performence black Trophy 70cc. En Malossi multivar med 9g ruller og koblingen er en Malossi delta clutch med hvide fjedre. Den store er gul. Remmen er Malossi kevlar. Karburatoren er 17,5mm Dellorto med autochoker. "Har ellers altid kørt med 21mm men har fundet ud af at det giver (næsten) det samme med 17,5mm og så slipper man for håndchoker. Det er også nemmere at sætte op synes jeg ihvertfald."
Jeg kører med almindelig luftfilter hvor røret er en smule modificeret så jeg kunne sætte en større dyse i som lige nu er 90.
Mht til udstødningen har jeg altid været tilfreds med Gianelli Go.
Den har altid tjent mig som jeg ville have den til, men jeg er nok godt klar over at den måske kan være en hindring hvis jeg skal have så meget acceraletion som jeg efterspørger. Men jeg kører med den af samme grund som at jeg ikke kører med powerfilter. Jeg ønsker ikke at vække opmærksomhed pga larm, og da slet ikke hvis jeg møder de "sorte" Det skulle gerne være sådan at man kan trille stille og roligt forbi dem med de 30 km/t uden larm. Mht mit spørgsmål så er jeg klar over at det bedste er at prøve sig frem for at finde frem til den helt rigtige størrelse, Men man ser så tit på nettet at folk kører på baghjul, og måske det ikke ligefrem bliver så voldsomt med min opsætning men hvis der er nogle af jer kloge hoveder så giv mig endelig et bud. Nu behøver jeg jo ikke længere bekymre mig om tappen og lejerne.
På Forhånd Tak......
jul 2011
Følgere: 112 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.296
- Læser lige færdig, så kommenterer jeg igen..
Køb et sæt prøveruller, så kan du finde din rette vægt..
- Acceleration er lige så meget et spørgsmål om korrekt indstilling af kobling og trykfjeder, som det er rullevægten..
SKF lejer er desuden de samme, om så de hedder Polini Evolution, Malossi MHR, Zoot Racing, Stage6, eller bare SKF..
- Den eneste forskel er prisen
jan 2008
Følger: 28 Følgere: 37 Scootere: 11 Emner: 49 Svar: 4.157
maj 2014
Følger: 1 Følgere: 80 Emner: 60 Svar: 109
Ja rullerne er tunge men den trækker alligevel ret meget, men
det er jo nok vejen at gå hvis jeg vil have endnu mere træk, sammen med
kobling og trykfjeder..
Vidste ikke det med SKF lejer så der lærte jeg noget nyt.
maj 2014
Udover alt det jeg skrev havde jeg et Malossi MHR Overrange System Vario liggende. Det fra speedline til 1900kr. Da jeg nu har En tap og lejer der kan holde til det satte jeg det på i dag sammen Malossis Delta Clutch og Malossis Wingbell.
Jeg har startet med at sætte de 7g ruller i som vidst nok var den vægt der fulgte med. Men det kan sagtens "spise" nogle der er lidt lettere endnu" I forhold til inden jeg satte dette oversize system i er der kommet noget mere optræk men der er blevet barberet 10km/t af så jeg er gået fra 80 til 70 i topfart og det forstå jeg ikke en lyd af for en del af beskrivelsen fra speedline var netop forbedret topfart.
feb 2015
Følger: 9 Følgere: 614 Scootere: 2 Emner: 154 Svar: 1.455
maj 2014
Takker
feb 2015
maj 2014
Men det bliver så ikke i dag.
Ellers når alt kommer til alt så havde den også en gedigent optræk uden overrange system på og der kom den hurtigt op på de 80km/t
Nogengange skal man nok også bare være tilfreds når maskinen spinder som man vil ha den til, ellers tror jeg at hvis man blir ved og ved og ved så er der med garanti et eller andet der vil på et tidspunkt på skævt for en.
Men jeg skal nok berette hvad det er blevet til. Lige nu har jeg halsbetændelse så det var en kraftanstrengelse bare et skifte de ruller. Så hvis svaret trækker lidt ud så er det ikke fordi jeg ikke gider at svare. Hygge.
feb 2015
Rette opsætning