bedre starttræk/optræk {{forumTopicSubject}}
Hej SG og Scooter hoveder!
Har min sportstunet sonic, som kører vildt lækkert, lige målt til 105 på speedometer, dog er optrækket lige fra 0 til 5-10kmt bare en smule værre end jeg vil have det, og den tager måske lige 2 sek for lang tid at nå de 90kmt ca, nå men det er optrækket i starten som jeg meget gerne vil have lidt hjælp med, har selv et par ideer til hvad kan hjælpe, pt har jeg ikke indstillet luftskruen og tomgangen, så måske det bare ku være det? ellers kan det hjælpe med en tand tykkere nål og så hæve den, da den lige nu er i bund da den kun går helt ren der? skal siges jeg har skiftet nål før få at få den til at gå ordenlig.
den sidste ting jeg overvejer er at skifte trykfjeder til gul fra malossi, men vil jeg gerne helst undgå da det sikkert vil tage noget af topfarten.
Min opsætning er næsten ren malossi.
Cylle: Malossi sport
Krumtap: top racing racer tap
Karburator: 21mm R-Setup blue edition
powerfilter fra Malossi
Membran: Malossi VL12
Variator: Malossi Multivar 3stk 5.1G og 3stk 6G ruller
Rem: Malossi kevlar
Kobling: fly clutch hvid trykfjeder og hvide trimfjedre
Udstødning: Giannelli Go
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
Og det er en dårlig idé at blande rullevægten..
aug 2015
Følger: 3 Følgere: 82 Emner: 51 Svar: 179
og vil du uddybe?
Du har ingen forslag til hvordan jeg ændre på det med trækket?
jul 2011
Indstilling af trim, tryk, ruller og shiming af variaroren..
aug 2015
Men ved godt at for at få den til at trække helt perfekt at jeg skal indstille alle fjedre og ruller men den trækker skam fint det kun lige de 0-10 men ville et senere koblingspunkt ikke hjælpe? Og det med blandet ruller er grunden ikke bare at det gir et større slid på rullerne?
jul 2011
Du skal nok bare shimme variatoren korrekt op, eller justere tilkobling tidspunktet..
aug 2015
jul 2011
aug 2015
bedre starttræk/optræk