gearing gearing
Hej SG
Jeg har længe gået og finttunet på min pgo dr big.
Utallige opsætninger er det blevet til, men min konklusion er at
man sagtens kan ændre meget på sin acceraleration min tophastigheden når til et punkt og så kommer den ikke rigtig højere.
Min tophastighed er ca 85 og det er med cylinder: TP racing gold line 70cc. 17,5mm dellorto og GG ud stødning.
Jeg har også prøvet en 21mm dellorto med TP Nardo replica 2 og forskellen var optrækket men minimalt i toppen.
Derfor tænker jeg nu at hvis jeg vil have mere ud af toppen er det gearingen der skal ændres. Jeg har set en 15/50 (Skal selvfølgelig lige undersøge hvilken gearing der vil passe bedst)
Men mit spørgsmål er om der er svært at skifte.?
Jeg kunne forestille mig man skal presse akslen ned i tandhjulet inden man kan montere det?
Nogen der kan svare på det?
jan 2015
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 3 Svar: 1
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
jan 2009
maj 2014
Følger: 1 Følgere: 80 Emner: 60 Svar: 109
Min foreste vario er Mallosis multivario, og den bagerste køre jeg med
standard skiver med med mallosis delta clutch og mallosis wingbell.
Desuden er remmen mallosis x-kevlar.
jan 2009
kan der måske laves en special gering af et mix af nogle tandhjul fra en anden scooter du så skal have presses på dine aksler på det lokale maskinværksted med en tons presser det lavede en af mine venner kan jeg huske på hans pgo men det kræver jo du kender en der er finger snild og er dygtig og har masser af forskellige motor blokke tandhjul aksler og lign liggende
men hvad med at bare sæt en stor or remskive på det giver også lidt på toppen og masser af optræk
maj 2014
Følger: 1 Følgere: 80 Emner: 60 Svar: 109
Dert var da en nem måde at få lidt mere på toppen.
jan 2009
gearing