4.010 visninger
|
Oprettet:
Tuning af Yamaha Neos {{forumTopicSubject}}
Hej derude.
Er der nogle kloge hoveder som ville ku hjælpe mig her?
Har en Standard Neos hvor skiven er pillet, og det er dét.
Jeg ønsker gerne den kører lidt hurtigere og lidt bedre optræk, så det ikke tager en krig og sætte igang fra lyskryds.
Er der nogen som kan fortælle hvad jeg skal gøre?
Er der flere begrænsninger som kan tages?
Har læst en bedre udstødning kunne give mig lidt?
Har den her på p.t :
https://www.kgi.dk/product-10387-1569.php
Og den er jeg ikke yderst begejsret for.
På forhånd, tak
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.114
Hvad er din topfart lige nu og har du fjernet begrænsningen i forrøret på din GG udstødning?
Trækker din scooter lidt bedre, når den kommer over 30kmt?
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 20 Svar: 177
Speedometer har aldrig virket, ikke siden jeg købte den.
Og jeg ved ikke hvad der galt, han bildte mig ind jeg sku skifte et batteri i speedo, så der kom lys osv i igen, hvilket jeg har fundet ud af ikke passer.
Så er lidt på bar bund dér.
Jeg synes ikke jeg ku se der var en begrænsning derinde, købte 30km/t udgaven og ikke 45, ved ikke om det har noget og sige.
Den er møg sløv i optræk synes jeg og kører bedre efter start, ja
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.114
http://www.msp-tuning.dk/adly/cat/udstodning/r-setup-sport-o10-9k-supersport.html
Køb dette sæt.
Det er alle pengene værd.
Husk at skifte dysen til en 95 eller 90.
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 20 Svar: 177
Er man ikke nødsaget til at købe karburator og vario også så?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.114
Men en 17,5mm vil være en rigtig god ide.
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 747
Har du prøvet og ændre på rullevægten, for GG kræver lidt flere omdr. end std udstødningen gør.
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 20 Svar: 177
Den er årgang 2006 og har ikke ændret på rullevægt
Kører den med 8grams std?
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 747
Der er monteret en begrænsning i forrøret på denne udstødning.
Hvis man piller denne begrænsning ud, så kører din scooter hurtigere og, så er udstødningen ikke længere lovlig at køre med på nogen scooter.
Det er svært og komme med præcis vægt, men tror du skal lidt ned i rullevægt.
Jeg har selv haft en Neo´s dog fra 2003 som jeg ik kunne få til og gå en dag over 50kmt., det viste det sig af den var monteret med en 30ér cylinder. Jeg kunne enten vælge og finde en 45ér cylinder eller smide 70ccm, for og få lidt mere skud i den og jeg valgte så 70ccm.
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 20 Svar: 177
Men kan man bare smide en hvilken som helst cylinder på?
Synes bare og ha læst man sku ha udboret noget i motoren
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 747
Hvis det er lavet som det var på min Neo´s fra 2003, så er den en bøsning som er sat i det ene pindbolt hul. Den bøsning er til og skrue ud med en tang, så skal du bare købe en ny og sætte i.
På andre mærker modeller er det lidt mere besværligt, da det er nogle kanter som skal slibes væk.
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 747
R-setup Sport 70cc er et 47mm støbejerns cylinderkit med 2-ringet stempel og blåt aluminiums topstykke.
Cylinderen er velegnet til hverdagsbrug og takket være de specialdrejede skørter passer den direkte i en begrænset motorblok.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.114
Det har jeg gjort før, på en Aprilia Rally, for mange år siden.
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 747
Tjek lige før at du købet et kit evt. det fra Msp-Tuning, om din std. som jeg går ud fra sidder i den kan holde til det kit.
Jeg har selv haft gode erfaringer med denne cylinder, dog kun på PGO og har været yderst tilfreds med den også hvad angår ydelsen.
http://www.msp-tuning.dk/yamaha/neo-s/standard-dele/motordele/cylinderkit-40mm-plus.html
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.114
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 747
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.114
En 70ccm cylinder, den larmer mindre ved 60kmt, end en 50ccm cylinder gør.
Og du er garanteret flere HK og samme levetid.
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 747
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.114
Så beholder man da bare den originale udstødning.
Så er topfarten stadig nogenlunde lav, men trækket er godt og lyden er lav.
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 20 Svar: 177
Må indrømme jeg ikke er helt pjattet med behandlingen af ordren.
Først bestiller jeg den sportspakke, den pakke inkludere cylinder og karburator.
Får så pakken nogle dage efter med kun en cylinder i, virkelig træls grundet aftaler med personen som sku hjælpe.
Får ringet derind og han sender den så og beklager.
Vi mennesker og vi fejler, herregud.
Så står vi så igår og ska samle igen, så har han sendt en karburator uden automatisk choker på?
Det fatter jeg så ikke, det virker ikke som om han har ret meget styr på det?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.114
Så der kan fejlen nemt opstå.
MSP har det rigtige udstyr, til en nogenlunde pris.
Servicen er fin nok, hvis du handler personligt i butikken ( det gør jeg, for jeg kører dagligt forbi den, på vej på job ).
Det kit du har købt, det er kun med manuel choker, da R-Setup ikke laver dem med automatchoker.
Manuel choker er også altid det bedste.
Man ved altid hvornår chokeren er på eller fra.
Så du mangler håndtag og kabelm
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 20 Svar: 177
Sagde endda det var første gang jeg sku bestille sådan noget her.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.114
Der findes en Dellorto 17,5mm til med automatchoker.
Jeg kan dog stadig bedst lide manuel choker.
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 20 Svar: 177
Og så jeg nået så langt, at jeg slet ikke gider handle der igen.
Der må være andre mere kvalificerede som bruger en anelse mere tid end dér
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.114
Du bør så lave en aftale med dem om at de sender dig en 9K eller 11K udstødning istedet for, så du ender med dette sæt.
http://www.msp-tuning.dk/yamaha/neo-s/udstodning/r-setup-sport-o10-9k-supersport.html
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.114
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 20 Svar: 177
Det var der ikke på tidspunktet jeg bestilte selvom jeg påpegede det var dette jeg ville ha istedet, da det jo igrundet var det vi snakkede om sidst.
Synes sku det lidt amatør agtigt.
Nå, jeg må prøve og ringe til ham og hører hvad han siger.
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 20 Svar: 177
Hvad kan det være?
Efter tomgang i 10mins tid, kunne jeg trille stille og roligt på den.
Syntes det føltes som om den ikke rigtig havde noget og gi fra sig så prøvede og rive lidt mere i håndtaget og fandt egentlig ud af det næsten var i bund.
Og stadig samme virkning, intet rigtig effekt.
Tog et billede af tændrøret?
http://i67.tinypic.com/2n88m0y.jpg
Har også ændret dysen på std karb til 92.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.114
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 20 Svar: 177
Skal jeg prøve og tage et billede af den?
Synes den ligner og købte den for 1½års tid siden, kan bare ikke huske det 100%
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.114
Hvis det ikke ændre noget, så kan det være tændingen.
Det sker mange gange, når man går fra std cylinder med dårlig kompression, til ny cylinder med god kompression.
Du er sikker på at du har fjernet begrænsningen i begge ender af din GG?
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 20 Svar: 177
Jeg startede med dyse 90.
Den trak ikke rigtigt lortet rundt.
Der var en kammerat som mente at jeg sku skrue luftskruen i bund og halvanden gang ud.
Gjorde den det stadig skulle jeg dyse ned, det gjorde den så.
Så har dysset den ned til 84 nu med denne effekt:
Hvid røg ud af udstødning
Pruttende lyd
Og underløb/overløb hva man kalder det på bundkaret af karbu der drypper der benz ud.
Jeg bliver drevet til vanvid..
HJÆLP MIG TOMMY
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 20 Svar: 177
http://i64.tinypic.com/2ymixqg.jpg
Billede af slangen på bundkaret af karbu det drypper ud af og billede af udstødningen jeg har på.
Det ka være det måske er en technigas?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.114
Udstødningen er en GG ( gianelli go )
Har du tjekker om din membran er 100% tæt?
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 20 Svar: 177
Jeg er ikke den største scooter ekspert, hvor sidder sådan en membran?
Men tænker det evt er ved svømmer et sted, da det er sket efter jeg skiftede dyse fra 90 til 84, så begyndte det bare helt vildt.
Jeg prøvede og trykke lidt på den hvide plastic del når man skruer bundkaret af, og det virkede som om den vippede fint
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.114
Membranens placering, den googler du dig bare til.
Den sidder mellem studs og motor.
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 20 Svar: 177
Bliver dog først i morgen tidlig
Hvordan ka den sidde skævt?
På den her, er der en skrue som holder svømmeren på plads
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.114
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 20 Svar: 177
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 20 Svar: 177
Hvad ville du anbefale og rense det igennem med?
Er bare nervøs for små rester som er rundt på karbu ryger ned i den.
Hvad gør jeg dér?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.114
Du renser den da bare i benzin.
Ren benzin.
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 20 Svar: 177
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 747
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 20 Svar: 177
Det umiddelbart ikke til svømmer tror jeg.
SKAL der ikke være en fjeder på luftskruen og én på tomgangs skruen?
Hvis ja, har jeg fundet problemet.
Har haft det hele skildt af for og ligge det i benzin bad, kom så til at tippe den idét jeg skiller det af og fjederen røg ud og nåede desværre ikke at se hvorfra.
Men igen, hvis der ska være en fjeder på luftskruen der, så mangler der nemlig én der
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 20 Svar: 177
Havde været lækkert med en bolt i bund og så skrue dysen ud
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 747
på skruen. Det samme gælder også for tomgangsskruen, at der sidder en fjeder på.
Du kan tjekke om indsugningsmenbranen lukker tæt som den skal, ved og holde den op mod lys. Hvis du så kigger ind i membranen, så må du ik kunne se lys hvor pladerne lukker.
Er det std. du har på den eller en 17,5mm, for kan ik se hvilken en via de billeder som du har lagt op.
Husk når du har haft fat i membranen, at give den nye pakninger.
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 20 Svar: 177
Synes bare det virker voldsomt med alle de problemer blot for at ha skiftet cylinder
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.114
Vandperlen forsvinder, når bundskruen skrues ud.
Men det er smart og hurtigt, når man skal skifte dysen.
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 20 Svar: 177
Er der slet ikke et par idéer til hva jeg ku gennemgå?
Hvis det skulle ha været noget med membranen, burde den så ikke ha svært ved at stå i tomgang? Hvilket den ikke har.
Den stod fint igår 15min uden probs.
Det bare som om den ikke rigtig vil accellere.
Der var li et sekund eller to hvor jeg fik lov at mærke cylinder for derefter at drasle ned i moment igen og fortsat køre dårligt
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.114
Mål bredden på din kilerem med en skydelære.
Tag dine ruller ud og tag et billede af dem.
De er nok slidt skæve.
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 20 Svar: 177
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 20 Svar: 177
Alt det du nævner her, er det noget der kan være forårsaget af den nye cylinder?
Der var absolut ingen symptomer før skift af cylinder
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.114
Hvis den er samlet forkert.
Hvis der sidder gamle rester af bundpakning fra den gamle cylinder på blokken.
Eller hvis den er utæt ved topstykket.
Tuning af Yamaha Neos