{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
468 visninger | Oprettet:

Neos på hjul? {{forumTopicSubject}}

Hej sg.
Hvad vil i mene jeg kan lave af billige tun løsninger for at få min Yamaha Neos nemt op på rullen ? smiley

Opsætning:
R setup 70cc blue top
GG udstødning
Std filter
Std ruller
Std trykfjeder
Std krummis

Den har et dødpunkt omkring de 50 da det nok er der den har været vant til at køre det meste af varioens liv, men derefter tager fanden ved den og render omkring 90.

Jeg søger et træk fra bunden af så den er nem at smide op, da jeg vil lave den til noget cykel af en art. Er lettere ruller nok?

Jeg har en Doppler tap, noget powerfilter, og tungere ruller til at ligge, vil noget af dette gøre nogen forskel?

På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Neos på hjul?
  • #1   13. feb 2017 6.5 gram ruller og en 32 kg tryk fjeder det ville hjælpe en hel del men din karburator er lige lille nok jeg ville nok bruge en 19 mm i stedet eller i det mindste en 17.5 og en gg er jo bare en 45 udstødning i forklædning og en masse 15 åri som har fået den til at lyde som verdensbedste udstødning intet andet

• #2   13. feb 2017 Rullerne er std 6.5gr mener jeg. Kan en 21mm delorto karbu bruges i stedet for 19mm?

Der er væsentlig forskel fra std ubegrænset 45 udstødning og så til gg, væsentlig smiley

• #3   13. feb 2017 Ja en 21 er bedre og udstødningen er stort set den samme

• #4   13. feb 2017 32 kg rød malossi trykfjeder 21mm karburator med powerfilter sammen med en sports variator med 4- 5 grams ruller og din 70cc cylinder R-setup 9 k 11k eller yusuni R uds
    så skulle den gerne kunne trække på hjul

• #5   13. feb 2017 brian n, der er mærkbar forandring, tro mig. Kørte med std 45 udstødning uden begrænsninger i, der kørte den 60 og kunne ikke slæbe sig selv op ad bakkerne, det kan den nu smiley

Ole N, synes det var meget at gøre ud af det, topfarten behøver for min skyld ikke at øges, blot at den tager ved lidt hårdere så den er nemmere at tvinge på hjul end den er nu smiley

• #6   13. feb 2017 nej ok men der er flere ting jeg skrev der næsten ikke kan undværes hvis den skal kunne rykke på hjul og tingene skal helst passe sammen før det spiller max
    den ene ting er næsten lige så vigtig som den anden
    men hvis den rammer 90 på toppen som du skriver men har et dødpunkt ved ca 50 så prøv en strammere trykfjeder / men mistænker stadi det andet for at være lidt for småt til din cylinder

• #7   13. feb 2017 Okay. Jeg vil se på det. Det er heller ikke det dyreste for sådan en fjeder jo smiley
    Men tak for svar smiley

• #8   13. feb 2017 selv tak smiley

• #9   13. feb 2017 Drop den lorte udstødning.
    Du skal bare have:

R-Setup 70ccm + 11K
    19mm dellorto.
    32kg trykfjeder
    Et par dyser til indstilling.
    5 grams ruller.

Så er det hele gjort for cirka 2.000kr.

• #10   13. feb 2017 Så meget vil jeg ikke smide efter den. Den skal bare bruges til hverdagskørsel og måske, som nævnt, noget stunt værk. Men ville bare gerne have lidt mere umf fra bunden, så sen var lige til smide op.

• #11   15. feb 2017 Så får du den ikke på baghjul, uden at skulle hive godt i styret.
    En lovlig Hot 50 kan hives på baghjul ved 5 kmt.
    Så du kan gøre det med den billigste NYE 70ccm cylinder, som du kan finde.

Kommentér på:
Neos på hjul?

Annonce