{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
688 visninger | Oprettet:

Indstilling med 11k {{forumTopicSubject}}

Hey sg søger lidt råd og vejledning til at indstille min scooter med 11k, er det ikke muligt at fjerne det område i starten hvor den lige arbejder sig op i omdrejninger, det er godt nok ikke lang tid den tager om at komme op i de mange omdrejninger men, vil meget gerne have den kan tage næsten fulde omdrejninger fra start?

Tak for hjælp på forhånd, og god dag

Opsætning lyder som følgende
Mhr replica
Std luftfilter med sports element
19mm karbu med 85 dyse (måske den skal ned i 84-82, den 4-takter med 86 og meget minimalt med 85)
Multivar med 5g DR. Pulley ruller
Fly clutch med hvid tryk- og trimfjeder
14-41 athena gearing
Stylepro tænding


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indstilling med 11k
  • #1   24. aug 2017 Kom med et gæt på hvor mange omdrejninger den tager, når du kører med fuld gas ved 40kmt.
    Og hvor mange tager den ved 10kmt.
    Ved 5kmt og ved 0kmt, når du holder bagbremsen inde.


  • #2   24. aug 2017 Andre trim fjeder så koblingen venter lidt længere inden den tager fat jeg har selv gjort det samme

  • #3   24. aug 2017 Meget krævende spørgsmål Tommy:D
    Ved 40 tager den vel 8-9 tusind
    10 tager den vel 3 ca
    5 tager den ca 2 tror
    0 pas, 1-1.5 tusind
    Rent gætteri


  • #4   24. aug 2017 Eller 7 ved 40 tror jeg

  • #5   24. aug 2017 Tvivler meget stærkt på du skal længere ned i dyse, tvært imod..

    Du skal nok have lidt lettere ruller og helt sikkert strammere trimfjedre..


  • #6   24. aug 2017 Synes også det lyder meget lidt men den 4-takter med 86 dyse og den trækker nu ellers meget godt

    Prøver lidt lettere ruller og nogen strammere trim fjedre senere så kan jeg lige give en Update, et bud på hvor stramme de skal være eller hvor mange rpm min kobling skal tage før den skal koble til? Har Malossi fjedre sports og mhr fjedre


  • #7   24. aug 2017 Du har fjernet fløjten i filterkassen?
    Er det ved fulde omdrejninger med fuld gas den firetakter?


  • #8   24. aug 2017 Jeps jeg har fjernet alle begrænsninger men hele motoren er nysamlet og fra 2017 så den er helt ny, under 500km gammel, og ja det er ved fulde omdrejninger, har næsten lige skiftet karbu og med den gamle havde jeg nålen så langt nede som den kunne komme og den kørte okay med 1/4-1/2 gas men ved fuld 4-taktede den, har så smidt ny karbu på og sat clipsen 2. Hak fra oven og med 85 dyse og nu 4-takter den meget minimalt ved fuld gas når den kommer over de 70kmt

  • #9   24. aug 2017 Den var dog lidt langsom om at komme op i omdrejninger da jeg havde den gamle karbu på med 90 dyse i og det er meget, meget bedre nu

  • #10   24. aug 2017 Men synes den tager rigeligt mange omdrejninger ift ruller, men prøver da nogen lettere, og er det ikke korrekt at jeg skal beholde den hvide Trykfjeder så længe min rem ikke "fedter"? Mister jeg ikke effekt ved at smide en for stram Trykfjeder i?

  • #11   24. aug 2017 din rem vil også fedte rundt med denne hvide fjeder HVIS hvis du ændrede lidt på sammensætningen af selve opsætningen fik den justeret rigtig
    den skal trække voldsomt fra start og jævnt op med mange omd
    men ikke flere omd en nødvendig self


  • #12   24. aug 2017 Du skal gøre to ting.

    Skift din trykfjeder til Malossi Rød 32kg.

    Og se min video omkring SQUISH.
    Det er uhyre vigtigt på alu cylindre.

    Jeg mener at den skal stå 0,8mm men det ved Ralle, ellers så står det i dine papirer.

    Vent med at skifte trimfjedre, til du har gjort de to ting, som jeg nævner.


  • #13   24. aug 2017 Den kører bare meget godt med den hvide Trykfjeder og der skal ikke indstilles squish på mhr replica, og der stod intet om det i papirerne, der fulgte kun en pakning med

  • #15   24. aug 2017 Den eneste ting jeg gerne vil have ændret lige nu er jeg gerne vil have den til at trække fuldt fra start, men er det ikke nok at få min kobling til at koble senere?

  • #16   24. aug 2017 din rem fedter rundt i opt med denne fjeder skift til strammere
    så får du også glæde af din multivar


  • #17   24. aug 2017 Får glæde af min multivar?
    Okay skifter til strammere trykfjeder hvis min rem fedter efter jeg har skiftet trim fjeder


  • #18   24. aug 2017 Der skal ALTID stilles squish på alu.
    Ellers så går du glip af kompressionen, som der er at hente.

    Replica er et "safe" kit, som kan monteres af idioter, som ikke måler squish.
    Derfor er der kun en enkelt pakning med.

    Men du bør stadig måle din squish, bare for at vide hvor stor den er.

    Dine trimfjedre har intet at gøre med om din kilerem fedter.
    At den ikke fedter, betyder ikke at det er den rigtige kilerem, set i forhold til optrækket fra 0-15kmt.


  • #19   24. aug 2017 Synes jeg får fin nok kompression på mit kit, nok til jeg ikke synes jeg skal gøre noget ved det
    Ved godt mine trimfjedre ikke har noget at gøre med min kilerem fedter, har ikke sagt de gjorde, men min kilerem fedter ikke lige nu med den hvide Trykfjeder, så hvis den ikke gør når jeg har fået strammere trimfjedre i, er det jo ikke nødvendig med Trykfjeder skift, men hvis den fedter, skifter jeg self


  • #20   24. aug 2017 Ja ja, men du kan nok ikke mærke forskel på 11:1 og 12:1, med din fod, men der er altså forskel i gasresponsen.

  • #21   24. aug 2017 Ja okay, synes ellers gasresponsen er helt fin det kun optrækket, som jeg forhåbentlig kan gøre bedre med strammere trimfjeder og hvis kileremmen fedter smider jeg strammere Trykfjeder i og skifter ruller der passer dertil

  • #22   24. aug 2017 Trykfjederen kan sagtens være optrækket fra 0-15kmt.

Kommentér på:
Indstilling med 11k

Annonce