{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.167 visninger | Oprettet:

Puch Maxi Polini {{forumTopicSubject}}

Hey SG. Har lige købt Polini 65cc med større membran så jeg kan få min 19mm dellorto udover. Har hørt at Polini er meget sårbare mht. hvis man køre med for lav dyse, så sætter den sig med det samme.
Jeg har bestilt dysesæt 80-90 og starter selvfølgelig med 90..
Vil høre om der er nogle der kører med Polini som kan fortælle mig hvad dyse I kører med, så jeg kan få en idé om hvad jeg skal forvente.
Tak på forhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Puch Maxi Polini
  • #1   3. nov 2017 Bare start med største dyse.
    Så ender du jo der hvor at din maskine kører bedst.

Er cylinderen portet?
    Det ligner at det er gjort lidt for voldsomt.

• Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

Følger: 22 Følgere: 4 Svar: 187
    #2   4. nov 2017 Er polini født med boyesen porte:)? Der kunne være potentiale i den cylinder. Jeg personligt syntes det kunne være sjovt at se den med en hjemmelavet studs og en 28mm pwk og en homoet 8p...

• #3   4. nov 2017 Læs lidt på det her.

http://www.mopedarmy.com/forums/read.php?7,2094526,2094575#msg-2094575

PS til dette polini set bruger man et 38 mm topstykke, og efterfølgende indstille man
    cylinder squish band clearance.
    Ved at plane af topstykket.
    Hvilken squish du skal gå efter står sikkert også et sted.
    God jagt.

• #4   4. nov 2017 Der kommer lige lidt mere, jeg syndes du skal læse.

https://magnumdash.wordpress.com/2010/03/18/guide-pro-tips-to-building-a-puch-polini/

• #5   4. nov 2017 Tak for nyttig info, gutter! smiley Jeg har købt kittet af en god tuner, så der er gjort lidt ud af det. Hvis jeg kunne smide flere billeder, skulle i se topstykke og stempel smiley

• #6   4. nov 2017 Kasper: Jeg ville personligt have en Homoet P6 eller Homoet PSR P6 på, men jeg er studerende og vil ikke bruge alverdens. Og jeg tror at en 28mm er et kæmpe overkill til den her... Du skal tænke på at kittet er lavet og kører bedst med en 15mm Bing smiley Der er også større studs på, køleribberne savet af så jeg får plads til 19'eren

• Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

#7   4. nov 2017 Ja du har ret det er oprindeligt lavet til 15 mm karb, men kittet er jo netop portet dvs det har større krumtaphusvolumen. Og hvis det så blev parret med en homoet 8p som også har en stor volumen så passer tingende sammen, og derfor vil 28mm ikke længere være overkill smiley og så lige et sæt boyesen dual stage reeds membranblade så er den puch klar til striben smiley

• #8   4. nov 2017 P8'eren er ikke på lager på Puchshop og har ikke været længe.. Hvorhenne kan man få Boyesens? Målet er egentlig at køre fra en 70cc PSR med 17,5, men det har jeg vundet for længst... Så kunne det være sjovt at geare den til 100 i timen til Fole smiley

• Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

#9   4. nov 2017 Men det var selvfølgelig bare en sjov tanke smiley
    Jeg er selv ved at bygge en monza 4 gear op med førnævnte kombi bare med 45 mm mk alu membran, og 32mm forrør med stage 6 pro replica til minarelli og elektronisk tændspole.

• Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

#10   4. nov 2017 Det behøver absolut heller ikk være en 8p udstødning, bare en anden ekspansionsudstødning med en relativ stor volumen så der kan komme noget sug i krumtap huset smiley

• Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

#11   4. nov 2017 Og boyesen reeds blade kan købes hos treatland.tv, men de er ikke helt gratis til gengæld er det en kæmpe oprgadering og noget der virkelig kan mærkes både lowend torque og op gennem hele registeret!!

• #12   4. nov 2017 Fedt! Er det Mopedspeeds mk eller er det MetraKit MK? smiley
    Jeg tror jeg vil vente med at opgradere ind til jeg f¨r den ud at køre smiley

• Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

#13   4. nov 2017 Jep det er nemlig mopedspeeds mk smiley det går også bare godt, og har kæmpe potientiale!! Bla 2 delt udst port. Jeg har så selv rykket kanalerne tættere på top og forstørret udst porten MEGET. Udst kanalerne ligger nu 23mm fra top og 30mm fra top på skyllekanalerne. Og så er alt portet og poleret til sidst smiley og så er der ydermere lavet boostporte i stemplet ud fra hver skyllekanal plus boosthul ud for indsugning plus der er lavet "ramper" på stempeltoppen ud for skyllekanalerne smiley

• #14   4. nov 2017 Det lyder ikke som noget N/C eller k-star kvalitet, som jeg troede smiley Den lyder frisk. Jeg har også selv "prøvet" at file udst. porten lidt op smiley Den går cirka 50 med std udstødning og 16-45 gearing som sagtens kan trække mere. Dog er der ikke noget der ligner bundtræk smiley

profilbillede
  • #15   4. nov 2017 Det ligner lort.
    Den indsugning ligner noget der er lavet med en boremaskine og et 6mm bor.

• #16   4. nov 2017 Udseendemæssigt er det irrelevant for mig, det er ydelse jeg er ude efter smiley Og hvilken indsugning snakker du om? For hvis det er mit billede så kan du jo ikke engang se hele inds. hullet, og det har jeg forresten ikke rørt med noget som helst

• #17   4. nov 2017 Min fejl...

Kommentér på:
Puch Maxi Polini

Annonce