642 visninger
|
Oprettet:
Ny cylinder + udstødning hjælp {{forumTopicSubject}}
Hej SG
Jeg står med en Aprilla rally hvor min cylle er stået af og skal ha en ny samt udstødning.
Jeg vil gerne ha en 70cc men ved ikke hvilken, hvad kan i anbefale?
Og kan jeg bare sætte en 70cc på plus ubegrænset udstødning og skifte dyse og så ville det bare spille.
Smid gerne et link til noget det ville passe godt sammen på en Aprilla rally fra 02 total standdart ved pillet skive.
Tak på forhånd
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Uden tvivl det bedste for pengene.
Husk at skifte dysen i din karburator til dyse 90-95 og skifte trykfjederen til 32kg.
aug 2016
Følger: 1 Følgere: 43 Emner: 23 Svar: 24
Ville det bare være nogle dyser som dem her?
https://speedline.dk/scooter/aprilia-rally-ac/dyser/dysesaet-stage6-dellorto-5mm-1
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 151 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 856
aug 2016
Følger: 1 Følgere: 43 Emner: 23 Svar: 24
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 151 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 856
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 151 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 856
Men finder du heldigvis selv ud af og du kan lige så godt gå ned i ruller samtidig med du skifter trykfjeder for ned i ruller det skal du om alle omstændigheder
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Rullerne skal først skiftes bagefter, når man ved hvor stor en ændring at trykfjederen har gjort.
Jeg vil sige 27kg trykfjeder til std kilerem og 32kg trykfjeder til kevlerforstærkerket kilerem.
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 151 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 856
Der er del del forskel om det er mallosi sport eller team speed du kan ikke stille det sådan op det er meget forskelligt hva der skal bruges af fjedre. Og vil gerne lige vide hva din begrundelse er for at der skal tungere fjeder i fordi remmen bliver forstærket
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 151 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 856
Jeg har lavet flere bane DMU maskiner der har kørt med 20 HK's motore der har kørt med hvide mallosi trykfjedere "22 Kgs" for at få et jævnt træk hele banen rundt og for at kunne få rulle vægten op på vario systemet
Cylinderet / motorens ydelse skal passe med den transmission du har i dit vario system for at få en jævn effekt kurve hele vejen op.
Og især trykfjederen er vigtig hvis fjederen er for stram mister du effekt og skal for lang ned i ruller i varioen for at kunne få nok omdrejninger på maskinen til at kunne trække din fjeder ud for at opnå max effekten. Hvis den er for let vil du få et dyk i effekt kurven for at du har for meget effekt i motoren i det fjederen bliver trykket sammen og varioen får sin fulde magt.
Det har intet med remmen og gøre om den er hård eller blød vinklen på remmen skal jo passe på varioen og remskiverne så den skal nok komme i bund og i top bare din rulle vægt på vario og teykfjederens hårdhed passer sammen
Men nok om det vi har heldigvis forskellige måder at gøre tingene på
Og så der hvis heller ingen grund til at spamme mandens opslag mere end højst nødvendigt god aften
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Derfor bruger man alligevel ikke det absolut laveste gear på scooter, på en bane.
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 151 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 856
For jo man starter med fuld knald og jo bruger bestemt det laveste gear for det gælder om at komme først ud af hullet og der med max træk fra start og så et jævnt træk hele vejen uden de vilde tilkoblinger derfor bruger vi tit "slappe" fjedre til de maskiner
Det gælder jo om at justere dit vario system så den ikk går bagover det samme gælder i sprint så derfor har kobling trykfjeder og ruller alt og sige
Det ikk bare at smide den strammeste fjeder i
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Altid de slappeste.
Ny cylinder + udstødning hjælp