599 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
21 Svar
Tuning Tuning
Hej scootergalleri
Jeg ville høre hvor langt tid tror i det her kan holde cirka det er en derbi senda
Cylinder: 80cc top performance
Kobling: std
Studs / membran: studs st6 membran std
Lejer: std
Karburator: st6 28mm
Tænding std
Udstødning: underlagt 70-80cc ikke sikker på navnet
Krumtap: std
Cdi: ubegrænset
0 synes godt om
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 458 Scootere: 7 Emner: 65 Svar: 36.204
Alu kan tåle mange flere tæv, det yder mere og det holder længere.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 458 Scootere: 7 Emner: 65 Svar: 36.204
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.022
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.022
jul 2014
Følger: 21 Følgere: 598 Scootere: 7 Emner: 99 Svar: 352
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 168 Scootere: 1 Emner: 50 Svar: 159
jul 2014
Følger: 21 Følgere: 598 Scootere: 7 Emner: 99 Svar: 352
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 168 Scootere: 1 Emner: 50 Svar: 159
jul 2014
Følger: 21 Følgere: 598 Scootere: 7 Emner: 99 Svar: 352
jul 2014
Følger: 21 Følgere: 598 Scootere: 7 Emner: 99 Svar: 352
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 168 Scootere: 1 Emner: 50 Svar: 159
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 458 Scootere: 7 Emner: 65 Svar: 36.204
Den kunne ikke være mere forkert.
Der er ingen vindkøling på en Puch Maxi, når den holder stille og man giver den fuld gas.
Alligevel, så overlever den de daglige prygl, pga sin alucylinder.
Alu holder MEGET længere end støbejern.
Det er bare meget dyrere at fremstille og derfor at fortjenesten mindre.
En Derbi Senda er bygget til 80ccm.
Du ser det, når du ser krumtappen.
Den kan slet slet slet ikke sammenlignes med f.eks. en Hot50 krumtap.
Den kan sagtens holde til 80ccm.
jul 2014
Følger: 21 Følgere: 598 Scootere: 7 Emner: 99 Svar: 352
Støbejern er jo mere slidstærkt
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 458 Scootere: 7 Emner: 65 Svar: 36.204
Det ville du vide, hvis du har prøvet på at porte en alucylinder og kommer i nærheden af nicasilbelægningen.
Stage 6 Racing snurrer rundt med 13.000rpm omdrejninger og det har kun en enkelt stempelring, så kompressionen forsvinder rimeligt hurtigt, fordi at det er lavet til banebrug.
Men jeg kan garantere dig, at Malossi MHR Replica holder meget meget længere, end dit bluetop gør.
Når dit bluetop har kørt 8000km, så er stemplet færdigt, hvilket det også er på MHR Replica, men dine honingsringe er så også slidt næsten væk.
Det er de ikke på MHR Replica.
70ccm alu og 70ccm støbejern med samme portmap og 2 stempelringe, der holder alu længst.
Hvorfor ville Honda ellers bruge alu til deres NSR125?
Hvorfor ville Yamah bruge alu til deres TDR125?
Hvorfor ville Aprilia bruge alu til deres RS125 og RS250?
Svaret giver jo sig selv.
Fordi at alu kan tåle at yde en masse, uden at blive slidt ned på kort tid.
Du får næppe støbejern til at yde ret meget over 10HK, før at stempelringene bliver slidt ( smeltet ) ned på ingen tid.
Du må for alt i hverden ikke sætte for stor en udstødning på 70ccm støbejern.
jul 2014
Følger: 21 Følgere: 598 Scootere: 7 Emner: 99 Svar: 352
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 168 Scootere: 1 Emner: 50 Svar: 159
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 458 Scootere: 7 Emner: 65 Svar: 36.204
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 168 Scootere: 1 Emner: 50 Svar: 159
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 458 Scootere: 7 Emner: 65 Svar: 36.204
Den er så dejligt nem at arbejde med.
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.022
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 458 Scootere: 7 Emner: 65 Svar: 36.204
Tuning