{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
987 visninger | Oprettet:

Nyt mhr stempel satte sig efter lidt kørsel??? {{forumTopicSubject}}

Har denne zip som har smidt 18 hk og tænkte ville fa skifte stemplet da det vsr slidtså købte da nyt mhr og satte i. Efter 5 min kørsel med temp på 50 grader gav jeg den lift gas i max 3 sek og så satte lortet sig... skal man klage over det eller ?


Billed af det


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt mhr stempel satte sig efter lidt kørsel???
  • #1   26. feb 2018 Ja der masser af olie i os

  • #2   26. feb 2018

    profilbillede
  • #3   26. feb 2018 du skriver du gav den gas efter 5 min smiley
    det er der hvor den er aller mest sårbar smiley
    lave omd i starten er MEGET vigtig smiley


  • #4   26. feb 2018 For lav dyse?

  • #5   26. feb 2018 det kan også sagtens være årsagen ja

  • #6   26. feb 2018 Efter 5 min kørsel hvor temp var 50 grader.


    Og den er indstillet ordenligt og fejlede intet med andet stempel men ville bare skifte til nyt


  • #7   26. feb 2018 den skulle lige havde været kørt driftvarm i tomgang og stoppet og afkølet gentaget processen et par gange og lidt dralleren rundt med lave omd bagefter så havde den ikke sat sig

  • #8   26. feb 2018 Ja det ved jeg har dog vært atartet op et par gsnge og holde tomgang og sluk igen og gjort 55g varm efter temperatur måler osv så det har den været men ikke fået gas før efter 5m jeg trillede stille og roligt

  • #9   26. feb 2018 ok hvad cylinderen er den helt færdig

  • #10   26. feb 2018 Vilæe nok ik køre med den men måske kan den reddes igen

  • #11   26. feb 2018 nej køb et nyt kit pisse træls men nok nødvendig jo smiley

  • #12   26. feb 2018 Den kan ikke reddes.

    Du har 100% ikke målt "piston ring clearance"

    https://youtu.be/y1LenWn2zD0


  • #13   26. feb 2018 Det der har intet med tilkørsel og gøre eller lign

    Din maskine går alllllt for mager.

    Du kan se den har detoneret på de små ringe på tippen af stemplet og blevet alt for varm ved udstødnings porten derfor den smelter dit stempel

    Dys op og tjek din tændings indstilling hvis du køre med innerroter smiley


    Det har intet med piston clearence eller tilkøring eller producenten at gøre smiley


  • #14   26. feb 2018 Okay har bare smidt 18 hk med nuværene indstilling indtil nyt stempel kom på. Men må finde nyt kit så

  • #15   27. feb 2018 Det kan være du har noget skidt i din kaburator. En membran der ikk lukker tæt, en simmerring der er utæt, en tænding der mangler stel osv osv

  • #16   27. feb 2018 det er ganske alm dette sker når tålmodigheden ikke rækker mere end 5 min ved tilkørsel
    for hver stempel skift på min jog bruger jeg samme dysse som der altid har siddet i den
    og samme indstilling og der er efterhånden bleves skiftet mange stempler i denne cylinder

    det er hverken skidt i karburatoren eller simmerring eller tænding
    men dyssen der måske lige er lilli nok + denne given gas efter kun 5 min


  • #17   27. feb 2018 Nu skal du altså til at holde din kæft Ole

    Nu har jeg lavet 100 20-22 HK’s motore og de har alle fået fuld tæsk på felt eller bane lige efter kittet eller stemplet er monteret.

    Hvis dysen er tilpas har din tilkørsel ikke en skid og sige

    Nu du er så klog kig på toppen af hans stempel den har detoneret for vildt og brændt stemplet !

    Hvis hans maskine altid har kørt med den indstilling og smidt 18 HK er der sku nok en grund til den lige pluslig begynder at æde stempler og cylindere. Og de ting jeg nævner har lige præcis indvirkning på blandingen

    Men bliv du nu ved med st rådgive folk om noget du ikk ved en skid om åbenbart smiley

    Go dag


  • #18   27. feb 2018 du skriver i 15 # at det kan være skidt i karburatoren skyld smiley eller tændingens skyld smiley eller dårlig stelforbindelse s skyld smiley at stemplet pludselig ser sådan ud
    det siger ALT om din scooter viden så mon ikke du skulle lukke kæften din lille lort


  • #19   27. feb 2018 Rolig nu ole, hvor mange maskiner har du lavet der har haft i nærheden af 20 HK?

  • #20   27. feb 2018 du har aldrig selv bygget noget det KAN jeg da regne ud
    men har måske købt nogle tunede scootere ANDRE har bygget
    har jeg ikke ret smiley


  • #21   27. feb 2018 Siger ikke jeg har bygget noget, men derimod bare at du tit snakker så meget, og der er tit folk der retter dig. Når de så beviser at du tager fejl, begynder du bare at svine folk til.

  • #22   27. feb 2018 hvad beviser han smiley

  • #23   27. feb 2018 Okay ikke bevise, men han siger bare at du tager fejl og det kan du ikke forstå

  • #24   27. feb 2018 Og hvis du bruger lidt logik så kan du jo tænke at det sagtens kunne være skidt i karburatoren der er skyld i det.

    Snavs i dysen = mindre benzin/mager blanding, hvis det var til at forstå


  • #25   27. feb 2018 læs nu hvad jeg skrev i # 16 og #3 og #7det vrøvl han kommer med i # 15 skulle man tro kom fra en knægt på 14 i værkstedet til motor lære

  • #26   27. feb 2018 Det kan jo stadig være skidt i karburator, han havde jo allerede smidt 18HK med det.

    Så vidt jeg ved, så kører man ikke cylinderen/stempel til på en baneracer, der er beregnet til at smide mange heste. Alu er noget bedre til at aflede varmen


  • #27   27. feb 2018 jeg hopper lige af tråden HK vi kan skrives ved senere

  • #28   27. feb 2018 Hvorfor er det gamle stempel blevet skiftet?

  • #29   27. feb 2018 i starte/ toppen af indslaget skriver han at det gamle var slidt

  • #30   27. feb 2018 Du helt væk mand din tegning.

    Han skriver han skiftet stempel og efter en kort tur ser det sådan der ud ? Er vi enige ?

    Jeg skriver udfra hvordan hans stempel ser ud “hvid og med detonerings pletter” og brændt ved udstødnings porten. Ligger fejlen i for mager blanding eller forkert tændings tidspunkt. Er i enige ?

    Derefter skriver jeg at når sådan en fejl lige pludselig opstår. Kan årsagerne være : utæt membran, utæt simmerring, tænding der står forkert, snavs i kaburator/for lille dyse for lille squish osv osv

    Alle sammen fejl der kan være skyld i det resultat han står med som er en For mager blanding eller forkert tændings tidpunkt. Er vi enige eller er der mere du ikk fatter gammel far ?

    Jeg har endnu aldrig set en hpr tunet maskine med et stempel der ser sådan ud pga “til kørsel” :’D det fortæller jo lidt om din minimale viden og nej din athena Racing maskine kan ikke samlignes i de her tilfælde eller hvor mange andre skole maskiner du har lavet gennem din sølle tilværelse smiley

    Hvis det skulle ha noooget som helst med tilkøring at gøre ville det være en helt alm “sætning” pga cylinderet ikke ville udvide sig lige så hurtigt som stemplet. Kig lige på det stempel engang til og sig det er derfor med dine gamle krogede øjne

    Og hvis du ikk ved hvs detonering betyder eller hva forkert tændings tidpunkt har af betydning for en motor kan du skrive en privat besked til mig så skal jeg skære det ud i pap for dig smiley

    Du sku hvis ha taget et par timer ekstra til motorlære inden du vil hjælpe folk med noget du ikk ved noget om smiley


  • #31   27. feb 2018 du skriver for meget og tænker for lidt smiley

  • #32   27. feb 2018 Kom til race iår med din maskine og smid den på feltet dit resultat fortæller jo alt om din viden smiley

    Kom nu med noget teoretisk info om det mundlort du lukker ud så ku det være folk kunne tage dig seriøst smiley

    Sjovt hver gang dine gigt ramte fingre rammer tastaturet er alle andre uenig med dig smiley


  • #33   27. feb 2018 Ole, du skriver for meget og intet af det giver nogen mening. I modsætning af når folk prøver at forklare dig tingene, så siger du bare et eller andet for at undgå at indrømme du tager fejl

  • #34   27. feb 2018 jo men det er jo ikke let når sådan et par pattebørn ikke forstår så meget
    jo smiley smiley smiley


  • #35   27. feb 2018 Hejsa Ole er du nu igang igen din kæmpe klovn smiley

  • #36   27. feb 2018 hej scooter sko smiley du titter lige frem HVAAA tør du godt
    så mangler vi bare bo


  • #37   27. feb 2018 HAAlooo lillebror tabte du sutten

  • #38   27. feb 2018 Kom nu Ole forklar lige de terotiske ting bag dine udtalelser ?

    Udfra hva jeg kan se basere du din teori på hva du gør på sin jog ? Det har intet med teori at gøre smiley

    Syntes du skal prøve og slå op hvad mallosi egentlig anbefaler af “tilkøring” på deres cylindre for du ved det åbenbart ikke

    Men ved du hva det gør jeg

    Og igen igen igen Ole smiley jeg har 10 nybyggede motore med top HK, hurtige tider og stabile maskiner bare fra sidste år der kan stå inde for jeg ved hva jeg laver smiley

    Hva har du smiley ?


  • #39   27. feb 2018 nej det vil tage alt for lang tid at forklare dig det


  • #40   27. feb 2018 Foey lad vær, jeg har prøvet, Og manden fatter det ikke smiley

  • #41   27. feb 2018 Nej det da tydeligt også svært og forklare ting man ikk ved hvordan fungere :’D

  • #42   27. feb 2018 jo jo jeg har svaret trådstarteren det er længe siden
    og i star som som altid tilbage og vræler smiley


  • #43   27. feb 2018 Foey #38
    Har du læst Malossi's manual til Honda NSR ø65mm 182ccm?
    1000km..... No shit....!

    running in - 1000km.
    Jeg ved det, for jeg brugte selv 3500kr på cylinderen.
    Havde jeg dog bare vidst at der lå en kæmpe stopklods inde i ekspansionskammeret, så havde den nok kørt ordentligt.

    Til banebrug er sagen en helt anden.
    Jeg mistænker TS for kun at ha skiftet stemplet og været for nærig til også at skifte simmeringene, som nok også var slidt ned.
    Alt bliver slidt 50 gange hurtigere på en maskine med en opsætning, som nærmer sig banebrug.


  • #44   28. feb 2018 Skift3de kun stempel og pakninger nok der den lå så

Kommentér på:
Nyt mhr stempel satte sig efter lidt kørsel???

Annonce