992 visninger
|
Oprettet:
Nyt mhr stempel satte sig efter lidt kørsel??? {{forumTopicSubject}}
Har denne zip som har smidt 18 hk og tænkte ville fa skifte stemplet da det vsr slidtså købte da nyt mhr og satte i. Efter 5 min kørsel med temp på 50 grader gav jeg den lift gas i max 3 sek og så satte lortet sig... skal man klage over det eller ?
Billed af det
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 596 Scootere: 15 Emner: 954 Svar: 1.714
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 596 Scootere: 15 Emner: 954 Svar: 1.714
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
det er der hvor den er aller mest sårbar
lave omd i starten er MEGET vigtig
apr 2017
Følger: 23 Følgere: 481 Emner: 63 Svar: 2.084
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 596 Scootere: 15 Emner: 954 Svar: 1.714
Og den er indstillet ordenligt og fejlede intet med andet stempel men ville bare skifte til nyt
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 596 Scootere: 15 Emner: 954 Svar: 1.714
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 596 Scootere: 15 Emner: 954 Svar: 1.714
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Du har 100% ikke målt "piston ring clearance"
https://youtu.be/y1LenWn2zD0
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 151 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 856
Din maskine går alllllt for mager.
Du kan se den har detoneret på de små ringe på tippen af stemplet og blevet alt for varm ved udstødnings porten derfor den smelter dit stempel
Dys op og tjek din tændings indstilling hvis du køre med innerroter
Det har intet med piston clearence eller tilkøring eller producenten at gøre
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 596 Scootere: 15 Emner: 954 Svar: 1.714
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 151 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 856
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
for hver stempel skift på min jog bruger jeg samme dysse som der altid har siddet i den
og samme indstilling og der er efterhånden bleves skiftet mange stempler i denne cylinder
det er hverken skidt i karburatoren eller simmerring eller tænding
men dyssen der måske lige er lilli nok + denne given gas efter kun 5 min
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 151 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 856
Nu har jeg lavet 100 20-22 HK’s motore og de har alle fået fuld tæsk på felt eller bane lige efter kittet eller stemplet er monteret.
Hvis dysen er tilpas har din tilkørsel ikke en skid og sige
Nu du er så klog kig på toppen af hans stempel den har detoneret for vildt og brændt stemplet !
Hvis hans maskine altid har kørt med den indstilling og smidt 18 HK er der sku nok en grund til den lige pluslig begynder at æde stempler og cylindere. Og de ting jeg nævner har lige præcis indvirkning på blandingen
Men bliv du nu ved med st rådgive folk om noget du ikk ved en skid om åbenbart
Go dag
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
det siger ALT om din scooter viden så mon ikke du skulle lukke kæften din lille lort
apr 2017
Følger: 23 Følgere: 481 Emner: 63 Svar: 2.084
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
men har måske købt nogle tunede scootere ANDRE har bygget
har jeg ikke ret
apr 2017
Følger: 23 Følgere: 481 Emner: 63 Svar: 2.084
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
apr 2017
Følger: 23 Følgere: 481 Emner: 63 Svar: 2.084
apr 2017
Følger: 23 Følgere: 481 Emner: 63 Svar: 2.084
Snavs i dysen = mindre benzin/mager blanding, hvis det var til at forstå
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
apr 2017
Følger: 23 Følgere: 481 Emner: 63 Svar: 2.084
Så vidt jeg ved, så kører man ikke cylinderen/stempel til på en baneracer, der er beregnet til at smide mange heste. Alu er noget bedre til at aflede varmen
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 151 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 856
Han skriver han skiftet stempel og efter en kort tur ser det sådan der ud ? Er vi enige ?
Jeg skriver udfra hvordan hans stempel ser ud “hvid og med detonerings pletter” og brændt ved udstødnings porten. Ligger fejlen i for mager blanding eller forkert tændings tidspunkt. Er i enige ?
Derefter skriver jeg at når sådan en fejl lige pludselig opstår. Kan årsagerne være : utæt membran, utæt simmerring, tænding der står forkert, snavs i kaburator/for lille dyse for lille squish osv osv
Alle sammen fejl der kan være skyld i det resultat han står med som er en For mager blanding eller forkert tændings tidpunkt. Er vi enige eller er der mere du ikk fatter gammel far ?
Jeg har endnu aldrig set en hpr tunet maskine med et stempel der ser sådan ud pga “til kørsel” :’D det fortæller jo lidt om din minimale viden og nej din athena Racing maskine kan ikke samlignes i de her tilfælde eller hvor mange andre skole maskiner du har lavet gennem din sølle tilværelse
Hvis det skulle ha noooget som helst med tilkøring at gøre ville det være en helt alm “sætning” pga cylinderet ikke ville udvide sig lige så hurtigt som stemplet. Kig lige på det stempel engang til og sig det er derfor med dine gamle krogede øjne
Og hvis du ikk ved hvs detonering betyder eller hva forkert tændings tidpunkt har af betydning for en motor kan du skrive en privat besked til mig så skal jeg skære det ud i pap for dig
Du sku hvis ha taget et par timer ekstra til motorlære inden du vil hjælpe folk med noget du ikk ved noget om
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 151 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 856
Kom nu med noget teoretisk info om det mundlort du lukker ud så ku det være folk kunne tage dig seriøst
Sjovt hver gang dine gigt ramte fingre rammer tastaturet er alle andre uenig med dig
apr 2017
Følger: 23 Følgere: 481 Emner: 63 Svar: 2.084
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
jo
okt 2006
Følger: 176 Følgere: 224 Scootere: 34 Emner: 198 Svar: 2.005
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
så mangler vi bare bo
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 151 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 856
Udfra hva jeg kan se basere du din teori på hva du gør på sin jog ? Det har intet med teori at gøre
Syntes du skal prøve og slå op hvad mallosi egentlig anbefaler af “tilkøring” på deres cylindre for du ved det åbenbart ikke
Men ved du hva det gør jeg
Og igen igen igen Ole jeg har 10 nybyggede motore med top HK, hurtige tider og stabile maskiner bare fra sidste år der kan stå inde for jeg ved hva jeg laver
Hva har du ?
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
okt 2006
Følger: 176 Følgere: 224 Scootere: 34 Emner: 198 Svar: 2.005
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 151 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 856
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
og i star som som altid tilbage og vræler
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Har du læst Malossi's manual til Honda NSR ø65mm 182ccm?
1000km..... No shit....!
running in - 1000km.
Jeg ved det, for jeg brugte selv 3500kr på cylinderen.
Havde jeg dog bare vidst at der lå en kæmpe stopklods inde i ekspansionskammeret, så havde den nok kørt ordentligt.
Til banebrug er sagen en helt anden.
Jeg mistænker TS for kun at ha skiftet stemplet og været for nærig til også at skifte simmeringene, som nok også var slidt ned.
Alt bliver slidt 50 gange hurtigere på en maskine med en opsætning, som nærmer sig banebrug.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 596 Scootere: 15 Emner: 954 Svar: 1.714
Nyt mhr stempel satte sig efter lidt kørsel???