{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.154 visninger | Oprettet:

Am6 tuning setup hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg bruger min motard en del offroad, så ku virkelig godt bruge noget mere bundtræk.

Planen er indtil videre at sætte en airsal 70cc sport alu cylinder på.
https://gearparts24.shopgate.com/item/35303431

Her er hvad gearparts24 skriver om cylinderen
With the Airsal 70cc we can offer you a high quality aluminum cylinder at the best price. Cylinders made of aluminum have the great advantage that they have a much better heat dissipation than their counterparts made of gray cast iron. The risk of a piston clamp is greatly reduced by the properties of the material. The cylinders are equipped with a hard coated chrome Nikasil track. Top speed and top performance are not the strengths of the Airsal Alu, but the cylinder provides a uniform torque curve and uses its performance at a very early stage, which makes him certainly for some drivers and quite interesting.


Behøver jeg skifte krumtap til den cylinder?

Og så overvejer jeg at sætte en 19 eller 21mm polini cp karburator på.
Evt kan jeg købe en brugt 24mm mikuni/fladspjæld
Og så regner jeg med at sætte carbon koblingsplader i.

Kan det godt køre med standard udstødningen?

Nogen der har erfaring at øse af?
Hvad havde i gjort? smiley

Vil gerne kunne køre lidt diskret i byen med den, og komme op ad bakker uden at skulle krænge motoren helt op i det røde felt smiley

Det er en hm crm derapage


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Am6 tuning setup hjælp
  • #1   23. apr 2018 Gætter på standard luftfilteret fint kan følge med

  • #2   23. apr 2018 Du kan bruge standart filter til en 19 mm og standart udstødning

  • #3   23. apr 2018 Ok
    Jeg ved std luftfilteret på mina har en 17.5mm åbning med snorkel i og 21mm hvis man fjerner snorklen, så havde troet den ku spise 21mm karb uden problemer.

    Så er spørgsmålet bare om udstødning og tap kan følge med cylinderen /karb


  • #4   23. apr 2018 Vil meget gerne beholde std studs/membran og udstødning/luftfilter
    Og krumtap også meget gerne standard


  • #5   23. apr 2018 jeg har knækket 3 krumtapper på tzr så jeg ville bestille en ny krumtap med men husk du skal nok have en anden kobling i

  • #6   23. apr 2018 Yes der kommer carbon kobling i smiley

    Jeg ska ikke nyde noget af at knække tappen.
    Men har det ikke været med rimelig kraftige opsætninger du har knækket krumtap?

    Cylinderen er jo rimelig svag.
    Tænker det svarer til at sætte DR cylinder i en scooter?


  • #7   23. apr 2018 det var tp duro plus og har lige taget gear kassen i en cpi sm med noget 73 cc men tror det er pilfinger før mig der har gjort noget galt men stadig

  • #8   23. apr 2018 Jeg ville ikke skifte noget som helst til den cylinder. Spild af tid og spild af penge. Til hverdagsbrug bliver du glad for den originale karburator og luftfilter og din kobling er ikke 10.000km gammel så Lad den sidde. En original krumtap holder mindst ligeså godt som hvilken anden krumtap du kan finde. Du er jenne og arbejde i hverdags tun og ikke totalt pint banejern

  • #9   23. apr 2018 Speedline har anbefalet at køre med 19mm karb til en lignende cylinder af støbejern.
    Det siger de man skal for at sikre indre køling.
    Men den airsal jeg vil have er jo alu.
    Og std bliver sku ikke ret varm udover når den virkelig får smæk. Så med en lidt stor dyse skulle jeg sagtens kunne med std karb uden at få varmeproblemer.

    Dog sku der være noget at hente med endnu større karb.

    Men jeg vil køre med så lydsvagt luftfilter som muligt (dvs standard) så øh.
    Lidt kvikkere gas respons ville gavne, men du siger noget..

    Cylinderen er jo klart det der giver mest.
    Kræfter for pengene.

    Hvis jeg kan nøjes med den og bare dyse op, så vil jeg sgu være glad.

    Kobling behøver måske heller ikke i første omgang.
    Der har ikke været det mindste problem med at koblingen fedter, selvom jeg har skulle file på koblingen med max gas i første gear for at komme op ad bakker smiley

    De fleste koblings kits følger der kraftigere fjedre med. Det skal jeg slet ikke nyde noget af, synes i forvejen jeg har svært nok ved at file koblingen.
    Med sådan nogen +20% bliver den bare endnu mere snappy (tendens til at stalle motoren smiley )

    Så jo.

    Airsal cylinder
    Std luftfilter
    Std udstødning
    Std 16mm karburator med rigelig dyse.

    Std tap, indtil videre?

    Den bliver jo ikke omdrejnings vild
    Ej heller nogen super pumpet opsætning

    Den får bare lidt mere muskel at give af i de lave omdrejninger.

    Mere flad momentkurve.

    Måske en anelse mere peak power og 1000 rpm mere på toppen.

    Hmmm

    Det bliver nemlig dyrt hvis jeg skal have
    Kobling carbon 55eur
    Karburator 85.
    Dysesæt 18
    Krumtap 70 eur
    = 230eur 2000kr

    Cylinder 150eur
    1200 kr

    De 1200 kr for cylinder er jo fin værdi for pengene.
    Plus dysesæt selvfølgelig. Så små 1500kr.


    Men når de knap 2000kr kommer oveni for tilbehør så begynder det at være lidt mange penge.
    Altså hvis den vil køre som jeg tror med hele molevitten på, så vil det være godt givet ud synes jeg. (Karb+kobl+tap+cyl)
    Ok de carbon koblings plader er måske faktisk en ulempe til mit behov
    ellers tror jeg det ville blive en dejlig kvik og responsiv lille offroader med den fulde pakke


    Men altså hvis jeg kan få næsten det samme ved bare at sætte cylinder på... 1500kr færdig

    SÅ snakker vi valuta for pengene smiley

    Så kan jeg evt opgradere kobl og karburator hvis jeg får lyst


    Og så krydse fingre for krumtappen holder smiley smiley smiley

    Eller er det total katastrofe hvis sådan en knækker?
    Den koster jo mindre end en karb så kunne godt være man skulle være på den sikre side.
    Har bare aldrig skiftet tap. Synes det bliver lidt en større operation hvis jeg skal til det også.

    Cylinder + opdysning færdig bum ville 100% være at foretrække.
    Bare det jeg sparer på tappen ikke ender med at koste mig dyrt


  • #10   23. apr 2018 Hvis krumtappen knækker, ødelægger det så andet end krumtappen?

    Tænker på om motorblokken dør eller andet dyrt/besværligt at lave


  • #11   23. apr 2018 Kan se i anmeldelserne at folk har kørt 8000km med standard tap til det cylinderkit.

    Jeg tror jeg prøver lykken.

    Så bliver det den første HM med andet end std cylinder oprettet her på galleriet smiley


  • #12   23. apr 2018 Det går ikke med std karbu på en "racing" cylinder eller hvad man kalder dem med 1 ring.

    original karbu er 16mm, og du skal nok have en ny studs til en større karburator.

    og hvis du bruge lidt flere penge så kan der købes tun udstødninger over ebay, de er dog ikke pæne krom, men de burde yde bedre end original. https://www.ebay.com/itm/ARROW-EXHAUST-RACE-HM-DERAPAGE-50/183023330074?epid=1844758553&hash=item2a9d0a631a:g:YFIAAOSwNmVaX5vl&vxp=mtr


  • #13   24. apr 2018 Men de kalder det et sport kit?

    Nu har jeg lige læst om fordele/forskelle ved 1 eller 2.
    Det lader til de fleste er enige om at 2 stempelringe er mere driftsikkert. I teorien.. smiley

    Og folk skriver at der generelt sidder 1 ring på stempler som kører med højere omdrejninger (en sagde 8000omdr. Var en ca skille grænse)

    Så det er nok rigtig nok det du skriver med 1 stempelring er racing, normalt.
    Men er det ikke bare en sport cylinder?

    Måske nogen kan sige det ud fra port tider
    Bore: 48mm
    Stroke: 39mm
    Displacement: 70.57ccm
    Material: aluminum
    Cylinder Head: One-piece
    Piston: 1 ring aluminum piston
    Dome: + 1.5mm
    Outlet: 21.9mm
    Outlet: 186 °
    Overflow: 32,6mm
    Overflow: 124 °


  • #14   24. apr 2018 De anbefaler 17.5mm minimum til den her Due plus replica https://gearparts24.shopgate.com/item/3130333531

    Den her siger de det er ekstremt vigtigt man dyser standard karb op 7-10% hvis den skal bruges til std karb.
    De anbefaler en 19mm til den https://gearparts24.shopgate.com/item/39343131


    Mon ikke den airsal 70cc kan leve af den standard 16mm karb, std luftfilter og std udstødning?

    Brian
    Den tp duo plus er så også en anelse vildere smiley 14000 omdr.

    Den sport alu cylinder regner jeg med giver ligesom DR 71cc støbejerns kittet på min nrg?
    -Noget mere skub i mellem området. og så en anelse mere på toppen.
    Med std karb luftfilter og gg på.


  • #15   24. apr 2018 Det er nok min fejl at kalde det et Racing kit, kender ikke den fulde definition.

    De kits med 1 ring varer ikke lang tid, dog yder de rigtigt godt.


  • #16   24. apr 2018 Ok.
    Det har jeg også hørt men har samtidig hørt at folk har kørt 10000km uden at miste kompression.
    Den ene stempelring slider også mindre på cylindervæg så man kan foretage flere stempelskift end med 2 smiley men altså hvis hvert stempel holder 8000km så skifter jeg nok højst 1 gang.
    En stempelring koster 10 euro og stempel med ring koster 45.

    Er i hvert fald nødt til at gøre noget ved det her smiley
    https://youtu.be/0NvjGU9UOp4


  • #17   24. apr 2018 Har lige læst at større karb vil flytte effektområdet op i et højere omdrejningstal?
    Kan det passe??
    ligesom det giver ekstra power ved lav omdr tal med mere snæver forrør i udstødning..?


    Så ville jeg skyde mig selv i foden ved at montere større karb.. nu jeg monterer cylinderen for at få en fladere momentkurve med træk ved så lavt omdr som mulig.

    Eller Eller eller giver større karb mere power over HELE kurven, mens det rykker peak power en smule op i omdr tal?
    Det bliver rimelig teknisk smiley

    I så fald er der jo ikke noget at tabe ved at montere 21mm..

    Udover at jeg skal købe studs og adapter til filter hvis det overhovedet kan lade sig gøre at få std filter på større karb.

    Åbent filter er nemlig no go.


  • #18   24. apr 2018 Det er fuldstændigt unødvendigt med større karburator det vil du også mærke... Og din krumtap knækker ikke....

  • #19   24. apr 2018 Til at starte med kan du prøve at dykke nålen. Det kan være at det giver dig der bundtræk du føler at du mangler

  • #20   24. apr 2018 Dét skal lige prøves!
    Kan også være tændrøret vil få en pænere farve af den morfarkørsel jeg foretager i byen smiley der får den nemlig bare halv gas og højt gear så meget som mulig


  • #21   24. apr 2018 Jamen helt sikkert. Er det mørkt så er det ned med nålen og er der gråt så er det op med nålen

Kommentér på:
Am6 tuning setup hjælp

Annonce