Fejlen er ikke i dysen hvor er den så ? Fejlen er ikke i dysen hvor er den så ?
Hey gutter
Har før lavet indlæg ang mit problem med mit Aerox baneracer projekt..
og har henover de sidste par dage prøvet ALT med hensyn til karburator indstilling, luftskuren, nålen, med og uden luftfilter, ulideligt mange forskellige dyser og ingen ting lader til at hjælpe på problemet.. har prøvet samtlige dyser fra str 124 til 106 og er kommet frem til scooteren køre bedst med dyse 114 i karburatoren, tændrøret har også den pæneste farve ved den str.. men den falder stadig i omdrejninger, nu når den rammer omkring 30kmt.. den trækker rigtig vildt indtil da og så det sku helt ærligt som om den rammer en slags begrænsning.. Altså den trækker rent og utrolig godt op til ca 30km/t og så falder den i omdrejninger (accelerere stadig lidt) men den kommer aldrig op i de høje omdrejninger igen uanset hvorlænge den får Bundgas. (Uanset tempuratur)
Så mit spørgsmål til den scooter Gud der måske kan hjælpe mig er hvis fejlen ikke sidder i karburatoren hvor sidder den så ?
Opstætning er følgende :
Stage6 Racing mk2 lc
Hebo krumtap
Yasuni c21 udstødning
28mm polini karburator
Stage6 R/t studs og membran (med indsats)
Hebo vario med 3,3 grams ruller i
Stage6 torque cortrol kobling med røde trykfjedre i og den lyserøde trykfjeder fra Stage6
Wingbell klokke
Og desværre en standart tænding.. (pga mangel på micrometer)
Har en gopro video under min profil af hvordan scooteren kører med problemet.
Dog er den optaget før karburatoren blev indstillet men det er stadig det samme problem. Scooteren kører bare lidt bedre nu
Go dag ellers
mar 2018
Følger: 27 Følgere: 353 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 106
feb 2016
Følger: 22 Følgere: 4 Svar: 187
Gå noget op, det er ihvertfald et sted at starte.
mar 2018
Følger: 27 Følgere: 353 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 106
feb 2016
Følger: 22 Følgere: 4 Svar: 187
114 lyder helt urealistisk
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 11 Scootere: 2 Emner: 19 Svar: 344
Det er umiddelbart svært at sige ud fra min bedømmelse hvad det netop er. Jeg vil dog først skyde på ruller!
Jeg ved godt at 3.3 lyder lavt. jeg har dig erfaret at 3.3g var for meget til min scooter så det kan ske. men før du investerer i ruller, fx. 3g (som løste mit problem) så skader det ikke at tage et kig på din membran og plader. evt. puste i modsat retning af membranen og tjekke om den holder tryk.
Det er mit umiddelbare skud. håber det kan hjælpe.
mar 2018
Følger: 27 Følgere: 353 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 106
Tak for dit råd, jeg vil da gi det et skud
håber det hjælper
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 11 Scootere: 2 Emner: 19 Svar: 344
lige for at høre - kan du godt få den op i højere rpm end videoen når du giver gas med baghjul over jorden? har du prøvet før?
mar 2018
Følger: 27 Følgere: 353 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 106
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 11 Scootere: 2 Emner: 19 Svar: 344
feb 2016
Følger: 22 Følgere: 4 Svar: 187
mar 2018
Følger: 27 Følgere: 353 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 106
Den river virkelig lækkert nu tak for jeres input allesammen !
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 11 Scootere: 2 Emner: 19 Svar: 344
held og lykke med dit projekt.
mar 2018
Følger: 27 Følgere: 353 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 106
Og mange tak hamudi
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.149
Det kunne godt lyde som om at du er startet ud med alt for stramme trimfjedre og det har nu brændt din kobling af.
Skift til slappere trimfjedre, hvis dit eneste problem er et fald i rmp ved 30 kmt.
mar 2018
Følger: 27 Følgere: 353 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 106
Fejlen er fundet
Ellers tak for dit input god dag
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.149
En indsats i membranen, det har nok være en venturi.
Fejlen er ikke i dysen hvor er den så ?