791 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Fejlen er ikke i dysen hvor er den så ? Fejlen er ikke i dysen hvor er den så ?

Hey gutter
Har før lavet indlæg ang mit problem med mit Aerox baneracer projekt..
og har henover de sidste par dage prøvet ALT med hensyn til karburator indstilling, luftskuren, nålen, med og uden luftfilter, ulideligt mange forskellige dyser og ingen ting lader til at hjælpe på problemet.. har prøvet samtlige dyser fra str 124 til 106 og er kommet frem til scooteren køre bedst med dyse 114 i karburatoren, tændrøret har også den pæneste farve ved den str.. men den falder stadig i omdrejninger, nu når den rammer omkring 30kmt.. den trækker rigtig vildt indtil da og så det sku helt ærligt som om den rammer en slags begrænsning.. Altså den trækker rent og utrolig godt op til ca 30km/t og så falder den i omdrejninger (accelerere stadig lidt) men den kommer aldrig op i de høje omdrejninger igen uanset hvorlænge den får Bundgas. (Uanset tempuratur)
Så mit spørgsmål til den scooter Gud der måske kan hjælpe mig er hvis fejlen ikke sidder i karburatoren hvor sidder den så ?

Opstætning er følgende :
Stage6 Racing mk2 lc
Hebo krumtap
Yasuni c21 udstødning
28mm polini karburator
Stage6 R/t studs og membran (med indsats)
Hebo vario med 3,3 grams ruller i
Stage6 torque cortrol kobling med røde trykfjedre i og den lyserøde trykfjeder fra Stage6
Wingbell klokke
Og desværre en standart tænding.. (pga mangel på micrometer)

Har en gopro video under min profil af hvordan scooteren kører med problemet.
Dog er den optaget før karburatoren blev indstillet men det er stadig det samme problem. Scooteren kører bare lidt bedre nu

Go dag ellers

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vask af lejlighed 1.700 kr.
  • Ordnet døre 1.000 kr.
  • Rådgivning om TV 1.000 kr.
  • Opsætning af lampe. 802 kr.
  • Utæt vandrør inde i gipsvæg 1.140 kr.
  • Fix bathroom sink drainage pipe 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fejlen er ikke i dysen hvor er den så ?
  • #1   25. apr 2018 Og det skal lige siges at stortset ALT er købt fra nyt mht tun dele ! (Kun udstødningen er brugt) Der ikke sparet på noget! så forstår virkelig ikke hvorfor det ikke bare spiller.. smiley

• Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

Følger: 22 Følgere: 4 Svar: 187
    #2   25. apr 2018 Damn, det virker som en lille dyse til 28mm og s6r2.?
    Gå noget op, det er ihvertfald et sted at starte.

• #3   25. apr 2018 Ja det syntes jeg sku også men som sagt har prøvet fra str 124 og ned til 106 og den kører bedst med 114 og har den pæneste farve på tændrøret..

• Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

#4   25. apr 2018 Selv 124 lyder meget lille.
    114 lyder helt urealistisk

• #5   25. apr 2018 Hej Dennis. dyseindstilling vil nok kræve at du får din motor op i omdrejninger (mere end videoen du har uploaded). derefter kan du bedømme dysestørrelse ud fra tændrør farve. motoren kører forskellige med fuldt åbent gaspjeld ved lave og højre rpm.

Det er umiddelbart svært at sige ud fra min bedømmelse hvad det netop er. Jeg vil dog først skyde på ruller!

Jeg ved godt at 3.3 lyder lavt. jeg har dig erfaret at 3.3g var for meget til min scooter så det kan ske. men før du investerer i ruller, fx. 3g (som løste mit problem) så skader det ikke at tage et kig på din membran og plader. evt. puste i modsat retning af membranen og tjekke om den holder tryk.

Det er mit umiddelbare skud. håber det kan hjælpe.

• #6   25. apr 2018 Hamudi
    Tak for dit råd, jeg vil da gi det et skud smiley
    håber det hjælper

• #7   25. apr 2018 du må ikke holde mig op på det. men det kan ske som sagt.

lige for at høre - kan du godt få den op i højere rpm end videoen når du giver gas med baghjul over jorden? har du prøvet før?

• #9   25. apr 2018 Bruger den normale Cdi fra det orginale ledningsnet ? Den plejer da ikke at være begrænset på sådan nogle ældre Yamaha scootere ? Har da tidligere kørt ved meget højere fart og omdrejninger med samme cdi.. det var dog med den gamle opsætning smiley

• #11   25. apr 2018 det er rigtigt at den begrænser. Jeg tror bare ikke den begrænser SÅ meget som i videoen. ikke ved mig hvert fald (jog r)

• Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

#12   25. apr 2018 Den originale cdi begrænser vist først ved 12000rpm.

• #13   26. apr 2018 FEJLEN ER FUNDET ! Et halvt gram lettere ruller var løsningen smiley har også sat den 0,02 længere ned i squish og taget indsats ud af membranen, begge dele gjorde at den kørte langt bedre smiley
    Den river virkelig lækkert nu tak for jeres input allesammen !

• #14   26. apr 2018 Det er godt at høre. Tak for feedback. rart at vide. Ja nogle gange kan man rent faktisk ramme det præcise punkt der skal til for at den ikke vil trække med rullevægte. Så skal der ikke meget vægtforskel til før den ændrer opførsel.

held og lykke med dit projekt.

• #15   26. apr 2018 Nej det er overraskende hva et halvt gram kan gøre.
    Og mange tak hamudi smiley

• #16   27. apr 2018 Køb en omdrejningstæller.

Det kunne godt lyde som om at du er startet ud med alt for stramme trimfjedre og det har nu brændt din kobling af.
    Skift til slappere trimfjedre, hvis dit eneste problem er et fald i rmp ved 30 kmt.

• #17   27. apr 2018 Hey Tommy
    Fejlen er fundet smiley for tunge ruller, for høj squish og en indsats der åbenbart bare var i vejen i membranen
    Ellers tak for dit input god dag

• #18   27. apr 2018 Hvad var din squish?
    En indsats i membranen, det har nok være en venturi.

Kommentér på:
Fejlen er ikke i dysen hvor er den så ?

Annonce