{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aprilia Sonic gearing???
  • #1   2. okt 2018 Ja den sider i min jog r
    Det giver en del forbedring

• #2   2. okt 2018 Den sidder højsandsygelig ikke i din jog r, da den gearing passer i kort Mina.

Men jeg ville holde mig væk fra primær gearing til hverdags kørsel. Det larmer en del mere, eftersom den er ligeskåret istedet for skråt.
    Jeg ville anbefale en "tun" sekundær gearing, der også mindre slitages

• #3   2. okt 2018 Men eftersom jeg ved din Aprilia er en fin sportstunet maskine, ville jeg helt klart anbefale denne gearing" https://speedline.dk/scooter/aprilia-sonic-ac/gearing-1/gearing-top-performances-racing-15-34-s-t-990902p " især med dine 10 tommer fælge.

Jeg tør ikke sige hvor meget mere det giver, men du kommer ihvertfald til at mærke det på toppen, men mister en smule optræk. Så husk at indstille CVT system igen, for optimalt optræk og kurve. smiley

• #4   2. okt 2018 Malossi MHR primær 14/42
    Sider i mim aerox blok som siger på min jog r
    Så der er jo ikke den store forskel jeg synes jo primært det er godt at køre med det larmer lidt mere ja men det giver også en del

• #5   2. okt 2018 Det stadig ikke den samme, som han viser.

Men ja en "tun" gearing giver mere, om det primær eller sekundær.

• #6   2. okt 2018 Hvordan vil den gi en del? Mere på toppen, men dårligere optræk - eller både bedre topfart og optræk???

• #7   2. okt 2018 Det jo en tungere/højere gearing, så det kræver nogle flere omdrejninger før den snurre ligeså hurtigt rundt på baghjulet.
    Så du vel miste en smule optræk, fordi den har flere tænder gearingen, som skal snurres rundt. Men du kan sagtens få minimeret det, ved at indstille kobling og varioen.

• #8   2. okt 2018 Håber det giver mening, ellers må jeg lige prøve at omformulere det. smiley

• #9   2. okt 2018 I mit hoved kan det også kun give lidt dårliger optræk, men mere på toppen.

Det mere den "det giver også en del" Hvad er en del? - Det lyder lidt som 20-30 km/t mere på toppen, eller både bedre optræk og på top smiley

• #10   2. okt 2018 Du kan ikke sætte større gearing og få hurtigere optræk.
    Du kan selvfølgelig tweake din CVT men dit optræk vil stadigvæk være langsommere.

• #11   2. okt 2018 Jeg tør ikke sige præcis hvor meget du får, men plus 15kmt på toppen, skulle den slidt klare.
    Den mister jo lidt optræk, men det kan du klare "en smule" ved at indstille vario og kobling, til motoren skal lave flere omdrejninger før den tager fat ved hjulet. På den måde får du maksimal ud af optrækket. Men det bliver som sagt ikke lige så godt som hvis du ikke skiftet gearingen..

• #12   2. okt 2018 Den der linkes til i #3 er også med ligeskårede tænder.
    Til gengæld, så snurrer den 2,67 gange langsommere rundt, end en tilsvarende primær gearing gør det.
    Jeg har haft en 17/41 primær på en Jog FS og det kostede meget på optrækket, pga dårligt indstillet vario.

15/41 primær gearing har en perfekt gearing til topfart, uden at man mister for meget optræk.

Den sekundære, som #3 linker til, den er på 32%.
    Sagt på Dansk, få flytter du det kmt tal, hvor at dit vario er kørt ud, med 32%

Den primære 15/41 er på 35%

Så de giver stort set det samme.

• #13   2. okt 2018 Den er ca. 13 sek. fra 0 til 80km/t. på gps nu. Hvor meget vil det sløve optrækket med sådan en 15/41 gearing?

• #14   2. okt 2018 Tommy, jeg ved godt den er ligeskåret. Men det er den sekundær, så som du selv siger snurre den 2,6 gange langsommere. Så den skriger ikke lige så meget, som hvis du skifter din primær til en lige skåret.

Der er nok en grund til primær er skråt skåret fra fabrikken.

• #15   3. okt 2018 #13
    Skift den og find ud af det.
    Den er pengene værd.
    Forvent at den giver 15-20% topfart.

Kommentér på:
Aprilia Sonic gearing???

Annonce