{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
647 visninger | Oprettet:

Hakker op til 30-40 kmt. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en peugeot LC med
Italy Racing 47,6 cylinder
Arreche 21mm karb.
Kundo Rapid udstødning

Jeg har næsten lige sat delene på.
Den hakker helt vilt til jeg kommer op på ca. 30-40 kmt.
Er det luftskruen der ikke er indstillet ordentligt, jeg har ikke rørt ved den da jeg køre med almindelig filter. Er det fordi den får for meget luft?.
Jeg har også købt Polini Speed Control.
Er det nemt at sætte på. Nogen der har en vejledning til, hvordan man sætter det på.
Der er 2 forskellige ruller med, grønne og blå, ved i hvad de vejer, og hvad køre den bedst med.
Håber i kan hjælpe mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hakker op til 30-40 kmt.
  • #1   7. apr 2004 kan det værer dysen der der skal skiftes

  • #2   7. apr 2004 Er det ikke kun hvis jeg køre med powerfilter jeg skal skifte dyssen?.
    Er det ikke luftsruen der skal indstilles?.


  • #3   8. apr 2004 Jeg har oss Athena 47,6 på og Amal 21mm karbu, og 95 dyse.. men prøv bare at stille på din luftskrue..

    Her kan du se hvordan du gør!
    Kør først en tur på scooteren/knallerten for at varme motoren op, stil den derefter op på støttefoden og find luftskruen, den sidder normalt ud til en af siderne og kan fanges med en lang skruetrækker.
    Når den er fundet,drejer du luftskruen hurtigt i bund(med uret) og derefter 1œ omgang ud(modsat uret).
    Så indstiller du tomgangen til at gå relativt hurtigt på tomgangsskruen (skru den indad / med uret).
    Drej stille og roligt på luftskruen (1/4 af gangen, MAX) indtil motoren går så hurtigt som muligt. Drej en lille smule på den, og vent 5 - 10 sek for at se hvordan den reagerer på det. Når man har fundet det sted hvor motoren går hurtigst, så skruer man ned for tomgangen indtil den går i et acceptabelt tempo. Husk ikke at skrue for langt ned, så går den i stå ved lyskryds osv!
    Som slutprøve "vipper" man lige gassen, altså ikke for hurtigt eller for langsomt, men sådan lidt kvikt. Motoren skal kunne tage gassen helt uden at tøve bare det mindste. Kan den ikke det, så drej blande / luft skruen 1/8 omgang ind (med uret) og prøv igen. Fortsæt til den tager gassen som den skal. Så burde motoren være korrekt indstillet.

    På nogle modeller sidder justérskruerne i den anden side, afhængig af scooter/knallert-model.




  • #4   8. apr 2004 1æ= 1 1/2 = 1,5

  • #5   8. apr 2004 Tak for det.
    Hvad med ruller, nogen der ved noget om det.


  • #6   8. apr 2004 Måske, fortæl hva du vil vide om dem?

  • #7   8. apr 2004 I Polini Speed Control variator er der blå og grønne ruller med, hvad vejer de, hvilken vægt vil du-i anbefale?.

  • #8   8. apr 2004 Hmm, jeg ved ikk hva de vejer.. Hvis du gerne vil ha et godt optræk skal du sætte lette ruller i, og hvis du gerne vil ha mere på toppen skal du sættte tungere ruller i?! Sån har jeg hørt det!! Jeg har selv lette ruller i 3g. Og den har godt optræk.. Men sys oss du skulle sætte en ande kobling i!?

    Ved ikk hvilken ruller du skal sætte i?


  • #9   9. apr 2004 Tak for hjælpen

Kommentér på:
Hakker op til 30-40 kmt.

Annonce