Mere ydelse ud af dårlig cylinder {{forumTopicSubject}}
Har en DR Racing 73.5cc støbejern cylinder til at ligge som jeg overvejer at sætte på min HM derapage.
Jeg har tænkt mig at se om jeg kan få mere ydelse ud af det ved at kniv spidse skyllekanalerne og ved at fjerne alle støbefejlene i skyllekanalerne.
Og så polere udstødningsporten, forbrændingskammeret og toppen af stemplet.
Er der andre måder at få mere ydelse, jeg ved man kan hæve udstødningsporten, men jeg kan ikke finde ud af udregningen til det.
Af hvad jeg har forstået så hvis man fjerner materiale fra toppen af en støbejern cylinderen sådan den laver mere kompression at den så sætter sig fordi en jern cylinder ikke kan komme af med nok varme?
Er det sandt eller?
Og
Er der andre ting man kan lave derhjemme med en dremel?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.120
Man porter IKKE en støbejernscylinder.
Det gør man med alu, da det kan komme af med varmen.
Det kan jern ikke, så den sætter sig eller også så smelter den stempelringene.
Jeg har prøvet begge dele.
jul 2017
Følger: 11 Følgere: 106 Scootere: 5 Emner: 44 Svar: 875
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.120
Hvis du kan gøre det uden omkostninger, så bare giv den gas.
feb 2016
Følger: 22 Følgere: 4 Svar: 187
Lad for guds skyld være med at knivspidse noget som helst det nedsætter ydelsen.
At knivspidse er et salgstrick således at firmaer kan tjene ekstra penge ved at "porte".
I virkeligheden så øger man krumtaphusvolumen, og det kræver nyberegning af udst og indsugnings setup.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.413
Mere ydelse ud af dårlig cylinder