{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
772 visninger | Oprettet:

Jog r går i begrænser {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min jog r står fint i tomgang, men ligeså snart den får lidt gas går den i omdrejningsbegrænser som på en bil, vil tro det er omkring 2000-3000 omd. Den slukker og tænder for tændingen, lyder det som.
Hvad kan fejlen være?

Følgene opsætning.

11k r-setup udstødning
R-setup 21 mm kaburator
Stage6 MKll 70cc cyllinderkit
Sportskrumtap
Stage 6 sport Pro kobling
Malossi vl14 membran
Top performances Racing sekundær 16/41 gearing
Stage 6 luftfilter indlæg.

Alt andet er std.

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jog r går i begrænser
  • #2   19. jan 2019 Den har kørt fint inden at jeg har sat gearingen i. Efter jeg har sat baghjulet på, starter jeg den og giver den lidt gas. Efter den har været slukket begynder den på den fejl. Kan tændingen være brændt af pga for mange omdrejninger?

• #4   19. jan 2019 Det har jeg prøvet, hjalp desværre ikke

• #6   19. jan 2019 Jeg har prøvet at bytte cdi med en kammerats det hjalp ikke, prøver lige at ohme for at se om det er dårlig forbindelse

• #7   19. jan 2019 Du har glemt stelledningen, som sidder under den ene bolt på kickstarterskjoldet.
    Du kan evt finde stelledningen ved din CDI og bryde ind på den og trække en ledning med til en bolt på studsen.

Iøvrigt, så er din gearing nok lige lidt for høj.
    Den er ihvertfald gearet til topfart.

Har du husket at indstille squish?

• #8   19. jan 2019 det også mit bud ,, når skjoldet har været taget af så glemmer man lige den stelledning ..

• #9   20. jan 2019 Man kan også trække en tyk ledning fra minus på batteriet til en bolt på motoren. En bolt som man ikke skruer ind og ud i utide.

• #10   27. jan 2019 Nu har jeg prøvet at trække ny stel ledning. Det hjalp heller ikke, og prøvet at tjekke og der er stel nok. Det er ikke problemet. Min gearing er den speedline anbefalede til mit setup, har ikke prøvet den endnu da det var lige efter jeg monterede den at det begyndte at drille. Hvad kan fejlen ellers være? smiley

• #11   27. jan 2019 Hvor har du trukket ledningen fra og til?

• #12   27. jan 2019 Sat batteriet på og sat en ekstra ledning fra minus til stel. Har fulgt ledningerne fra cdi’en. Der er ingen ledninger der går på stel, undtagen på starteren og tændspolen.
    Fra at den kørte perfekt til at den ikke kørte, var fra at den stod uden sædekasse på, til at den fik den på.

• #13   27. jan 2019 fra minus til MOTORBLOK!!!!!

• #14   27. jan 2019 Du har lavet noget fuckup derimellem.

Hvad lavede du ellers derimellem?

• #15   5. feb 2019 Den kører igen nu, uden at jeg har gjort noget, tænker at den kan trække stel igennem motorophænget, når den har stået stille i et godt stykke tid. Trækker en stel fra batteriet ned til blokken, så kører det. Nu skal jeg bare have den indstillet.

Med hensyn til gearingen, var det den speedline anbefalede mig til min opsætning, om den er for høj kan jeg ikke mærke endnu, da den slet ikke kører optimalt smiley

• #16   31. aug 2019 Hej igen.

Nu har jeg prøvet efter en lang pause at få den til
    at kører, den går stadig i begrænseren for tidligt, har trukket nyt stel til motorblok, det virker ikke. Kan CDI’en være brændt af?
    Nogle gange går den i begrænseren før koblingen slår til, så kan man slukke den og starte den igen, så kan den tage lidt flere omdrejninger, sådan går det frem og tilbage.

Jeg er ved at rende tør for idéer, hvem kan hjælpe?

På forhånd tak smiley

• #17   31. aug 2019 Jeg tror ikke på at den går i begrænseren.
    Har du målt din stator igennem og din pickup?
    Og evt også målt din tændspole igennem.
    Er din squish indstillet rigtigt?

• #18   1. sep 2019 Har prøvet at bytte min CDI og tændspole ud med en anden, det gav ikke noget forskel, så er rimelig sikker på det enten er min stater eller pickup, selvom jeg har hørt de ikke kan gå i stykker, ved for mange RPM, men det kan vidst ikke passe?
    Min squish har jeg slet ikke tænkt på, er det noget man skal gå op i? Den skal ikke kører ret meget, og ved ikke noget om det. Er det i forhold til kompression?

• #19   1. sep 2019 Indstil din squish før du gør noget som helst andet.
    Den er sindsygt vigtig, når det er en alu cylinder.

Kommentér på:
Jog r går i begrænser

Annonce