{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.949 visninger | Oprettet:

Jog R Tændning {{forumTopicSubject}}

Jeg prøver lige igen.....

Jeg har en r-setup tænding til jog R, som jeg ikke har kunne få til at virke, bare ved at sætte den på, som den var da jeg fik den fra MSP-Tuning. Nogen der har en ide om hvilke ledninger der skal til hvad ? Knallerten starter fint med original tænding.

Stikket som man samler tændingen med har følgende farver:
Hvid/Blå
Gul/Rød
Sort
Hvid

R-setup tændingen har følgende farver:
Hvid/Rød
Sort/Rød
Gul/Rød
Hvid

Den originale tænding er samlet sådan her:

Hvid/Blå -> Hvid/Blå
Gul/Rød -> Gul/Rød
Hvid/Rød -> Sort
Hvid -> Hvid


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jog R Tændning
  • #1   31. mar 2019 Altså der står på deres hjemmeside, den skulle passe lige ind i ledningsnettet på din Jog R. Så medmindre du har en til en anden scooter, så vil det undre mig at den ikke virker. Har du indstillet tændingen? du kan jo ikke bare smide lortet på også virker det, du skal indstille tændings tidspunktet.


    https://www.msp-tuning.dk/scooterdele/yamaha/jog-r-ac/r-setup-taending.html


  • #2   31. mar 2019 Jeg har indstillet tænding, og det undrer mig også vildt meget at det ikke virker. Men så vidt jeg kan se så har ledninger på tændingen den samme farve kode som en jog fs altså en gammel model tænding

  • #3   31. mar 2019 Ved ikke om de har sendt forkert men det er lang tid siden, at den er blevet købt smiley ;:( kan man få en gammel model tænding/jog fs tænding til at passe på jog r ?

    Jeg har en cdi fra jog fs, hvor farverne passer 100% sammen. Ved ikke om man kan gøre noget der...


  • #4   31. mar 2019 Har du målt om der er gennemgang i ledningerne eller om den har en fejl på delen? Altså ved at måle modstanden kan du jo hurtigt regne ud hvad der er til hvad. Men du vil få rigtig meget ud af at snakke med MSP omkring dette.

    De plejer at være ret hurtige og god service, af det jeg har oplevet. Hvis du skriver til dem på facebook, svare de nok i morgen. De kan sagtens have sendt den forkerte del.

    Min udstødning manglede også ophæng da den kom, det fik jeg så 5 dage efter, fordi de sendte en ny pakke næste hverdag.


  • #5   31. mar 2019 Det er lang tid siden jeg har købt tændingen, så tror ikke de vil hjælpe. Har skrevet med dem før, hvor de ikke gad at hjælpe. Jeg har prøvet at måle efter med et multimeter eller hvad det nu hedder, og den giver kun 460 ohm ved pickup og helt ned på 250 ved den sort/røde ledning. Jeg har set en guide her inde, hvor pickup mindst skulle være 510 og den sort og røde ledning skulle være helt op på 800

  • #6   31. mar 2019 Hvis farverne passer 100% på en Jog fs, så er det nok en Jog fs stator.
    Har du tjekket om der er gnist eller har du kun forsøgt på at starte den?


  • #7   31. mar 2019 Jeg har tjekket om der er gnist, og det er der ikke. Men jeg har købt den til jog r, og stikket passede også til en jog r. Men farverne er 100% de samme som på en fs

Kommentér på:
Jog R Tændning

Annonce