4.423 visninger
|
Oprettet:
Airsal T6 Racing 70cc {{forumTopicSubject}}
Hej har længe kigget på Airsal t6 kittet, er det noget som kan tåle noget smæk.
Pt har jeg følgende opsættning:
DR Racing 70cc
21mm pvk karburator
Leovince tt knæk
Malossi multivar
14/41 R-Setup gearing
std krumtap med skf lejer
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
Dog skal du skifte krumtap for at køre med det..
Din udstødning bliver også for lille..
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.151
Husk at skifte trykfjeder til 32 kg.
nov 2017
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 16 Svar: 45
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.151
Så køb det det og se hvor længe det holder.
nov 2017
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 16 Svar: 45
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
Så ville du være bedre stillet ved at købe en cylinder der passer til din udstødning..
nov 2017
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 16 Svar: 45
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.151
Slet ikke.
Den vil stadig yde lidt mere, end med en passende cylinder.
Og så er cylinderen klar, til når han har pengene til en Yasuni C16
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
En maskine der er trimmet ind til at køre optimalt med Athena Racing og GG, får ryk af en med TP Trophy og GG.
- En racing cylinder har tæt på ingen kræfter i lave omdrejninger, og yder først når den når arbejdsområdet.
Hvis ikke udstødningen tillader at nå der op, så er den ret tam.
En Trophy har f.eks. ret meget effekt i lave omdrejninger, og væsentligt mere bundtræk.
Men du har helt ret i den så er forberedt til en kraftigere udstødning.
Og det kan da også sagtens køre sammen.
Ville dog aldrig gøre det på en standard PGO krumtap.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.151
De ligger også meget langt fra hikanden og GG vil kvæle hvad sol helst.
Han kan spare nogle penge på denne måde, da han så bare kan skifte udstødning, hvis han mangler mere power.
Når han alligevel skal skifte krumtappen.
nov 2017
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 16 Svar: 45
Hvad er det største uds man kan smide på det kit?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.151
Men det ved Ralle nok bedre.
Det eneste, som du skal frygte, er at din bundleje i krumtappen bliver knust og det den så pløjer stemlet skråt ind i siden af cylinderen.
Det har jeg prøvet med 70ccm alu, med 19mm dellorto og knækudstødning.
Det havde kørt gadekørsel i et halvt års tid og kørt et par tusinde km med den opsætning.
nov 2017
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 16 Svar: 45
Det minder vel lidt om Mhr replica, 11k og en 21mm det var dog os på std tap
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.151
Nej, slet ikke.
MHR Replica yder sine cirka 9 HK ved 8.500 rpm.
Du ligger omkring 12HK og du er også over 10.000 rpm.
MHR Replica kører også bedst med 9K.
nov 2017
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 16 Svar: 45
nov 2017
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 16 Svar: 45
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.151
Det betyder så at du mangler træk i de lave omdrejninger og at du mister gasrespons.
Men det vil være en mulighed.
Så skal du bare have fat i en omdrejningstæller, så du kan indstille den til 9.800 rpm og holde øje med at den ikke kommer over, når du kører.
nov 2017
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 16 Svar: 45
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
- Bare så den har en chance for at holde lidt tid med det cylinderkit og den udstødning, inden du får det opgraderet..
nov 2017
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 16 Svar: 45
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.151
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
- Det er bare at betale flere penge for samme ydelse.
Skift nu bare den tap, og få dine dele til at yde det de har mulighed for..
- Det du kører med lige nu, ligger alligevel så tæt på hvad trappen max kan holde til..
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.151
Tja, der har du sådan set ret i.
Men den larmer nok lidt mindre, hvis man vælger silent Pro.
Til gengæld, så mister man topfart, fordi at gearingen så bliver for lav.
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
Så der er ikke meget vej udenom at skifte trappen, hvis han vil ha mere ydelse..
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.151
Eller tage chancen.
Min bror rundede altså 9.000km på en sprit ny Yamaha BW's i 1994 med alt det Polini EVO, som der fandtes dengang.
Han havde vario, gearing, cylinder, karburator, knæk og stor membran.
( og det var dyrt.... )
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
Det kan bare hurtigt blive en dyr fornøjelse at tage chancen
nov 2017
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 16 Svar: 45
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.151
Skide fedt.
Har du husket at skifte til en større dyse og til lettere ruller?
nov 2017
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 16 Svar: 45
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.151
nov 2017
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 16 Svar: 45
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.151
Airsal T6 Racing 70cc