Powerband specifik tuning!! Enduro knallert {{forumTopicSubject}}
1 ---- Så vidt jeg kan læse er standard svinghjul at foretrække, da det nok er det tungeste man kan få?
Jeg fandt lidt guldkorn om tuning af trækområde her
https://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?179005-Here-learn-something-about-the-two-stroke-tuning!
2 ---- For det andet står der at en mindre karburator rykker trækområdet ned i omdrejningsregisteret??
Har læst det før, men kunne være fedt at høre fra nogen om det med praktisk erfaring der kan bekræfte det?
3 ---- det er godt nok svært at vælge udstødning...
Man har jo ikke nogen ide om hvor de yder i forhold til hinanden???
Gearparts24 har testet 4-5 forskellige rør på airsal 70.
Og twostroke .se har testet nogen andre rør på airsal 70......
Jeg tænker at købe 90cc.......
Hvad gør man?
Er eneste mulighed at trawle nettet for info, indse der ikke er noget, og så spørge lidt rundt omkring i håb om nogen der har prøvet 2 forskellige rør ser det, og svarer en?
Nu vil jeg heldigvis have krom....
Så det bliver et rimelig nemt valg hvis jeg skal holde mig til det.
Der er nemlig kun 1
Tk carrera som er en hidsig 80cc udstødning.
https://www.twostroke.se/turbo-kit-avgassystem-high-quality80cc-1
Og så tk NHQ beregnet til 50-70 sport-midrace.
https://www.twostroke.se/turbo-kit-avgassystem-new-high-quality-1
Gad vide om den lille udstødning overhoved kan virke på 90cc?
Eller om det slet ikke vil køre ok
Setupet:
indtil videre....
? krumtap
Airsal 45mm (std er 40mm)
? Cylinderkit:
BRK 88cc / stage6 big racing 88cc / lign. i det prisleje..
De færreste oplyser om port tider så det er lidt svært at vælge
? Karburator
24/26/28mm?? til ca 1000kr...
Hvilken præcis det bliver kommer an på deres features!?
? Udstødning
Krom.. =TurboKit den store eller den lille som linket til
? Tænding
STANDARD!?
? luftfilter...
Vil gøre alt hvaf jeg kan for lukket kasse!!
Speedline fik deres senda med 80cc rør, polini Alu 80cc og 19mm CP til at køre fint med det.
Jeg kan også!
Selvom jeg får 10cc mere og udvider skyllekanaler i blokken.
Om så jeg må ofre at købe 4 filterkasser og prøve forskellige mods.
? Membran
Starte ud med den originale??
Men den vil nok give flow problemer ved fuld hane???
Så må jeg jo prøve med en "opgradering".
Evt en hvor man kan få forskellige membranplade styrker til? Kender i til sådan en?
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
https://speedline.dk/aprilia-sx-50-2t-euro4-2018/cylinder-1/cylinderkit-malossi-mhr-80ccm-s-m-3113221
Udstødning:
https://speedline.dk/aprilia-sx-50-2t-euro4-2018/udstoedning-1/udstoedning-malossi-mhr-supermoto-s-m-3211982
Menbran:
https://speedline.dk/aprilia-sx-50-2t-euro4-2018/membran/membran-malossi-vl17-s-m-2714152-c0
Karburator:
https://speedline.dk/aprilia-sx-50-2t-euro4-2018/karburator-1/karburator-polini-24mm
Så kommer du ikke til at mangle noget! Og der er godt bundtræk!
Kan godt være der ikke er "bling bling" krom. Men det virker 100% sammen.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.404
jul 2017
Følger: 11 Følgere: 106 Scootere: 5 Emner: 44 Svar: 875
det giver et alt for dødt bundtræk med en stor karburator og du får et meget større benzinforbrug.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.404
Det har jeg aldrig fået på det rene.
Justerer man ikke bare temperaturen ned med mere benzin??
Eller SKAL der et minimum af kold luft ned gennem krumtapshuset for hver omdrejning?
jul 2017
Følger: 11 Følgere: 106 Scootere: 5 Emner: 44 Svar: 875
Luft køler ikke en motor af inden i, det gør faktisk det præcist modsatte, luft bliver varmt når det komprimeres.
brændstof køler til gengæld.
med den rigtige dyse bliver den, den rette temperatur som den skal være.
det værste der kan "ske" ved at karburatoren ikke er så stor er at den ikke har så meget træk i høje rpm, men det kommer du ikke til alligevel pga den lille udstødning.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.404
Speedlines derbis effektkurve med 19mm karb havde godt nok en flad top. Den må have været lidt spidsere på toppen hvis de havde en større karburator på.
Men en flad top hvor der er f.eks. 14-15 heste over hele 3000omdrejninger lyder fint med mig
Det er meget mere kontrollerbart offroad end et træk på toppen der nærmest eksploderer inden for et område på 1000omdr
Powerband specifik tuning!! Enduro knallert