1.222 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hvordan montere jeg primær gearing på jog space? Hvordan montere jeg primær gearing på jog space?

Hej alle smiley

Har brug for tips og råd til at installere malossi 15 41 primær gearing på yamaha jog space innovation.

Er det bare sådan ligetil hvis gearingen er presset i forvejen? Jeg kan få presset den nye gearing hos forhandleren for en skilling.
Men er det så bare at tømme gearboksen for olie, skruet dækslet af tage den gamle gearing ud og sætte den nye i med ny pakning selvfølgelig? Eller skal den gamle presses ud og den nye presses ind med en pressee? Kan ikke finde en ordentlig guide.. Og er det nødvendigt at skifte lejer, låsering og simmering eller kan jeg genbruge? Skifter selvfølgelig ny gear dæksel pakning. Er bare i tvivl om jeg kan gøre det herhjemme med normalt værktøj.

Håber på nogle gode svar smiley tak allesammen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af rødder 6.000 kr.
  • Vægbeslag TV 500 kr.
  • Bore huller i beton væg til billeder 400 kr.
  • ømreropgave: Lægge én gulvbrædde, skære bjælke jævn m. væg, fjerne gips/stål fra loft + lukke hul, montere 60 cm opkant 3.200 kr.
  • Fix mit komfur/kogeplader 1.100 kr.
  • El tavle 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan montere jeg primær gearing på jog space?
  • #1   22. nov 2019 Hvis gearingen allerede er presset er det bare at sætte den i med ny pakning. Du kan også godt skifte lejerne, men hvis dem der er ikke fejler noget så er det ikke nødvendigt.
    Og ja du kan godt samle den derhjemme med fingere og noget værktøj smiley

• #2   22. nov 2019 man kan også ret nemt presse gearing der hjemme hvis du har en stor skruestik har gjort det et par gange

• #3   22. nov 2019 Men hvad er det helt præcist jeg skal presse af malossi 15 41 og det gamle? Ved godt den lange tandhjul hvor kobling og remskiver sidder på skal sidde på gear dækslet.. Men hvor skal den store tandhjul sidde? Får jo 2 dele med i sættet...den lange og den store runde tandhjul smiley kan man kan kun få den gamle lange gearing af ved at presse den ud af dækslet? Eller er det bare fjerne låsering og banke den ud forsigtigt? Kan du forklare mig hvor primær gearingen sidder og hvor der skal presses? Tak smiley beklager alle spørgsmålene.. Vil bare først vide mig 100 procent sikker før jeg bestiller noget hjem og montere på knallerten

• #4   22. nov 2019 Skil den gamle ad med varme.
    Frys den gamle del ned.
    Varm den nye del op.
    Tryk dem sammen med en presse.

• #5   22. nov 2019 Så jeg skal varme gear dækslet op og presse den lange gearing ud? Det er den eneste ting som skal presses ikke? Nu forstår jeg lidt.. For jeg troede det var de to ting fra malossi 15 41 pakken som skulle presses sammen.. Men det store tandhjul skal sidde inde i gear boksen og den lange skal sidde i gear dækslet så den stikker ud af siden hvor kobling og remskive kan sidde på eller?

• #6   22. nov 2019 Nej, du presser bare den lange gearing ud.

Alternativet er at du køber en komplet gearing til Jog/Sonic som allerede er lavet med primær 15/41.
    Så skal du ikke presse gearingen.
    Akslen skal stadig presses ud af lejet, som sidder i geardækslet.
    Det gøres uden varme. Ellers så presser du bare lejet ud.

• #7   22. nov 2019 Ahh.. Tusind tak.. Så er jeg med.. Men hvis jeg finder en scooter mekaniker.. Så tager jeg den nye kasse malossi 15 41 med, gear dækslet og så den store gamle tandhjul.. Ikke? Så presser han og skifter

• #8   22. nov 2019 Min plan er at skrue dækslet ud.. Tag den gamle store tandhjul ud.. Få den presset ud af den ting den sidder på så den nye kan presses på.. Og så vil jeg ha stille og roligt banke den lange tandhjul ud af gear dækslet hvis det er muligt? Eller skal jeg også tage dækslet med hen og få presset?

• #9   22. nov 2019 Gør som du har planlagt.
    Medbring primær gearing og mellemgearhjulet og den nye gearing.

Kommentér på:
Hvordan montere jeg primær gearing på jog space?

Annonce