Hvilken krumtap? {{forumTopicSubject}}
Hej alle, vær forberedt på lang roman og lille update på min yamaha jog space hvis i gider at læse
Så har jeg lige fået sprit ny stage6 racing mkii ø10 cylinder og malossi 15 41 gearing hjem:)
Lige pt har jeg standard krumtap på og vil opgradere, men hvilken ø10 krumtap synes i jeg skal købe? Og kan jeg køre min nye stage6 racing med min standard krumtap indtil jeg får den nye krumtap hjem hvis jeg tager den med ro og ikke køre med fuld gas konstant. Ellers glæder jeg mig i det hele taget bare at få den nye cylinder sat sammen med min 11k r-setup udstødningsrør, da jeg har kørt med Polini sport 70cc.. Hvilket er en aaaaaalt for lille cylle til det rør.. Så glæder mig til at mærke forskellen. Mht til malossi 15 41 gearingen skal jeg lige se om jeg selv kan få den gamle af og presset den nye på ved hjælp af varme og frost.. Ellers må jeg ha det presset af en mekaniker.. Har heller ikke skruestik, så hvis nogen har erfaring med at presse gearing uden hjælp fra presser og skruestik så skriv endelig
Opsætning på yamaha jog space innovation
Cyl - gamle : Polini Sport 70cc 47mm
Nye : stage6 racing mkii ø10
Kaburator - dellorto 17.5mm (Dyse 96)
Variator - Malossi multivar (7g ruller skifter til andre samme med ny Cyl.)
Kobling : Malossi Fly Clutch (Grønne trimfjedre og hvid tryk - skifter til rød tryk)
Gearing - std. Lige nu, men skifter til malossi 15 41
Udstødning - r-setup 11k
Krumtap - std
Tænding - std
Remskiver - std
Og ja, skal ha anden dyse, ruller, trim osv når jeg får skiftet cylinder.
Og nej, kører ikke med for tunge ruller selvom jeg har 11k rør.. For den skide godt optræk og bundtræk hele vejen til Max.
Tak
okt 2019
Følger: 2 Følgere: 156 Emner: 14 Svar: 49
Ohh, så jeg kan bare skifte Topstykke til ø12 hvis jeg vælger at putte ø12 krumtap i. Det vidste jeg ikke, man lærer heldigvis noget nyt hele tiden tak for den gode info.
Hmm, kan 21mm fungere? For det er den største kaburator man kan putte på en jog space motorblok - grundet jog space kun har studs der går til 21mm.. Har ikke set eller fundet større.. Så skal jeg skifte motorblok. Men jeg kan skifte til 21mm i fremtiden
Angående gearing, så tager jeg den til en mekaniker på mandag
Tak for dine tips og råd!
okt 2019
Følger: 2 Følgere: 156 Emner: 14 Svar: 49
Hvorfor er det folk mener, at ø12 er stærkere end 10mm?
nov 2013
Følger: 10 Følgere: 220 Scootere: 10 Emner: 53 Svar: 1.351
Det er de ellers ville de ikke lave de kraftige cylinder kits i ø12 hvis de bare kunne lave ø10 ..
okt 2019
Følger: 2 Følgere: 156 Emner: 14 Svar: 49
Okay dico, nu vidste jeg ikke lige at de kraftigste cylinderkit er ø12.
Der er jo nok en grund til, at de kraftige cylinder er ø12.. Og det er nok fordi at plejlstangen er længere.. Gætter jeg på...
okt 2019
Følger: 2 Følgere: 156 Emner: 14 Svar: 49
Rettelse : skifte til ø12 stempel og købe ø12 krumtap.
sep 2003
Følger: 22 Følgere: 128 Scootere: 19 Emner: 366 Svar: 805
Og ville ikke tage chancen på din std krumtap.
Så hellere vent til du får ny.
Køb evt en doppler endnu.
Ellers nogle malossi, afhænger af dit budget
Vil også anbefale en anden Membran når du kører med det cylinder Kit.
okt 2019
Følger: 2 Følgere: 156 Emner: 14 Svar: 49
okt 2019
Følger: 2 Følgere: 156 Emner: 14 Svar: 49
sep 2003
Følger: 22 Følgere: 128 Scootere: 19 Emner: 366 Svar: 805
17.5 giver ikke tilstrækkelig med indre køling / benzin tilførsel.
Plus hvis du ikke ændre kabu størrelsen gir det ikke mening at montere et 17hk cylinder da det aldrig vil kunne komme til at yde sit bedste..
okt 2019
Følger: 2 Følgere: 156 Emner: 14 Svar: 49
nov 2013
Følger: 10 Følgere: 220 Scootere: 10 Emner: 53 Svar: 1.351
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.108
Efter 1.000 km, der fik han monteret komplet Polini EVO.
Det var på std krumtappen.
Ved 9.500 km der smeltede krumtaoslejerne sig fast på krumtappen og der kom nogle kedelige skader på motorblokken, fra krumtappen, som ramte blokken inde i.
Hvis du sætter cylinderen på, så sæt en skid udstødning på.
Noget i stil med GG eller Silent Pro eller lignende.
Så forhindre du motoren i at komme op over 10.000 omdrejninger.
Og undlad at give den mere end halv gas.
Så undgår du at kompressionstrykket fra den store fyldning smadre bundlejet.
Jeg har selv kørt med std krumtap, på en motor med Athena sport, 19mm dellorto, powerfilter og knækpotte.
Det var bundlejet, der til sidst blev knust, så plejlstangen kørte skævt og pløjede stemplet ind i siden af cylinderen.
Problemet er ikke hvor meget gas du giver den.
Det er omdrejningerne, som smadre krumtappen.
okt 2019
Følger: 2 Følgere: 156 Emner: 14 Svar: 49
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.108
okt 2019
Følger: 2 Følgere: 156 Emner: 14 Svar: 49
okt 2019
Følger: 2 Følgere: 156 Emner: 14 Svar: 49
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.108
Det siger det hele.
apr 2019
Følgere: 290 Scootere: 9 Svar: 13
okt 2019
Følger: 2 Følgere: 156 Emner: 14 Svar: 49
Hvilken krumtap?