{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
552 visninger | Oprettet:

hjælp til opsætning tzr 50 {{forumTopicSubject}}

først skal det lige siges jeg er en ældre herre som er ved at lave en tzr 50 til min søn som vi lige har købt brugt og jeg har brug for lidt hjælp til opsætning da det efterhånden er en del år siden jeg sidst roede med sådan noget ??
der er som sagt en yamaha tzr 50
der sidder 73.5cc cylinderkit, racer tap ,malossi cdi og også noget racer membran og studs ..dog ukendt.
mit spørgsmål drejer sig om karburator....der sidder en 26mm polini pwk på men den trænger til udskift og der er også som om den ikke trækker fra bunden der går lige lidt tid før den tager ved men så rykker den også som en gal...
jeg har både en pwk 30mm og en pwk 21mm men er i tvivl om hvilken der ville være bedst ...jeg hælder nok mest til 21mm men har som sagt brug for lidt kyndig hjælp og vejledning


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til opsætning tzr 50
  • #1   2. feb 2020 Hvorfor trænger den til udskiftning?
    En karburator bliver ikke slidt og den er iøvrigt meget svær at ødelægge.

    Jeg tænker at du nok selv har kørt på to hjul, men så har kørt 4 takt, siden du ikke ved at en 2 takter IKKE trækker fra bunden. Som i aldrig nogensinde.
    Især når den er tunet, da den kun yder sin effekt i de høje omdrejninger.
    Din søn skal lære at file på koblingen i 1. gear og iøvrigt køre gearene helt ud.
    Du virker ret fokuseret på karburatoren, men det kan i virkeligheden være udstødningen, som er forkert valgt.
    Du skriver 73,5 ccm men intet om mærke og model.
    Måske er det en aluminiums cylinder, som der ikke er indstillet squish på.
    Det ændre riiigtig meget for et manglende bundtræk, hvis squish er for stor.

    Så kom gerne med noget mere info, så vi bedre kan hjælpe dig.


  • #2   2. feb 2020 jeg har skam kørt rigtig meget 2takt i sin tid og ved de ikke trækker fra bunden men her er der tale om en uendelig lang tøven som jeg i gammle dage da jeg kørte yamaha 4g tit oplevede når jeg fik smidt for stor karburator ....jeg kan ikke rigtig give dig andre oplysninger om mærker da hvad jeg har skrevet er hvad jeg har fået oplyst og hvad jeg kan se når jeg tjekker .
    grunden til skift af karburator er at den hsr en lille revne samt den trænger til renovering af svømmer så når jeg alligevel har andet liggende kan jeg jo ligeså godt forsøge at montere en af disse mens jeg hygger mig med at renovere den anden.
    det er ikke en hverdags knallert den er bare til sjov og ballade så om vi skal skifte lidt ud betyder ikke det store....men kan se i galleriet herinde flere tzr køre med 73.5 cc og 21 mm så den blive forsøgt monteret og dyset og justeret ind så må vi se om det spiller


  • #3   2. feb 2020 Du kan godt have ret i at karburatoren kan være for stor.
    Det kan give en dårlig forstøvning, ved lave omdrejninger.
    Prøv med en dellorto 21mm, men husk lige på at du har flere HK her, end du havde på en Yamaha FS1 4 gear og en udstødning der kræver mere fylde at blive blæst op.
    Jeg ved ikke ret meget om TZR, men du kan da tage et billede af cylinderen tæt på og se om du kan finde et mærke eller model på cylinderen.
    Hvis den tøver helt vildt meget, som i uforklarligt meget, så kan det være at en tidligere ejer har forsøgt på at porte cylinderen og så endt med en cylinder som blæser trykket ud, lang tid før det har gjort sin gavn.
    Sådan en scooter har jeg stået med.
    Når man skiftede fra ingen gas og til fuld gas, så gik der 2 sekunder før den tog fat, fordi at den skulle lidt op i omdrejninger, før den ydet noget som helst.


  • #4   2. feb 2020 Hvis dette er cylinderen
    https://speed-line.com/cylinder-kit-dr-racing-735ccm
    Så er det støbejern og så bør den ikke få alt for mange omdrejninger.

    Jeg har smeltet mange stempelringe på støbejernscylindre, men aldrig på aluminium.
    Så jeg holder mig til alu, da det køler bedre.


  • #5   2. feb 2020 det er et alu cylinder ..det er lige præcis som du beskriver hvis man giver fuld håndtag tøver den lige 2 sec og så tager fanden ved den! prøver med den 21 mm og så prøver jeg lige st kigge på udstødning for kan se det er noget yasuni....men da han havde 80cc på før kan det være den er tilpasset det sæt og måske ikke passer helt til 73 cc sættet...jeg må prøve lidt forskellig der fulgte heldig vis flere kasser med udstødning cylinder og karburatorer med i handlen

  • #6   2. feb 2020 men det er kun fra start i 1 gear den lige tøver resten af spectret op er der igen tøven men det virker bare på mig som om det er alt for meget til at være den tøven man normalt oplever på en tunet 2 takt

  • #7   2. feb 2020 Prøv lige at hæve nålen eller at skrue blandingsskruen, så den giver mere benzin i mellemgassen.

Kommentér på:
hjælp til opsætning tzr 50

Annonce