{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
519 visninger | Oprettet:

gear HK v Lave omdr. Porttider? Udstødning? {{forumTopicSubject}}

Al viden ønskes. Hvad ville i gøre.
Foreslag til setup modtages gerne.
Den skal yde så meget som muligt ved lave og mellem omdr.

Betaler det sig at bruge et kit med 45mm slaglængde?
Mod de std 40mm.
Og så sætte et kit som s6 88cc eller brk r45 på?
(Er mest til s6 da det skulle yde bredt og vi kender port tiderne på det. 190° og 125°)

Eller vil et virkelig lavtydende 80cc kit som airsal sport 80cc yde mere i de lave omdrejninger?
Port tiderne på airsal kittet er 183° og 127°.

Og sidst men ikke mindst.
Udstødning?
Har indtil videre kun fundet EN 80-90cc udstødning der ifølge beskrivelsen fokuserer på lave og mellem omdr

Voca cross carbon

Kender nogen en anden?

Bonus spørgsmål
Lyd bevæger sig hurtigere gennem varm luft.
Hvis jeg få forkromet et voca cross rør, så bliver varmeafledningen dårligere?
Det vil hæve temperaturen i udstødningen?
Hvad vil det have af effekt på trækområdet?
Spørger lige inden jeg selv læser videre på tingene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gear HK v Lave omdr. Porttider? Udstødning?
  • #1   11. apr 2020 Havde det været mig, så havde jeg lavet en opsætning med en 45mm krumtap og en cylinder der er lavet til 45mm slaglængde og så spurgt de forskellige forhandlere hvor mange mm nede at udtødningsporten ligger og så valgt den der ligger dybest.

    Hvad udstødning angår, så vælger du bare en 70ccm.
    Det koster lidt på toppen af effektkurven, men den larmer mindre og den yder bredere.

    Sådan havde jeg gjort det.


  • #2   11. apr 2020 Om squishband er 40 eller 60% af arealet er vist også vigtigt, og vinklen på skyllekanalerne.
    Men hvis udst porten er tilpas lav kan man måske antage at de øvrige parametre er til den rigtige side.

    Mht udstødning kan den vist også blive så lille at den kvæler ved lave omdr også.
    Det har jeg lidt på fornemmelsen at en 70cc sportsudstødning vil gøre.
    Hvis ikke så skal turbokit new hq eller technigas enox prøves.

    Nu har jeg ikke fået gennemlæst det men har fundet en masse info om at bygge ekspansionsudstødning.
    Det er vist ikke så enkelt som bare at sætte en udst på fra en mindre motor der arbejder ved samme omdr tal.

    Det er ikke lykkedes mig at finde nogen der havde held med det.

    Ved ikke om det er fordi det der skulle være peak power bliver rykket 2-3000 omdr ned, og det der skulle være mellemområde og bund så helt går i disonnans frem for resonnans.


  • #3   11. apr 2020 Vælg en stor 70 ccm udstødning.

Kommentér på:
gear HK v Lave omdr. Porttider? Udstødning?

Annonce