{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.298 visninger | Oprettet:

Hvem får bøden? {{forumTopicSubject}}

Lad os sige at jeg kører på en tunet knallert som kan køre 70kmt og jeg bliver stoppet af politiet. Hvem får bøden? Er det mig som kørte på den ulovlige knallert eller er det min far som står som ejer af scooteren? Jeg spørger fordi jeg godt kunne tænke mig at tune min knallert men min far gider ikke ha bøden hvis jeg bliver stoppet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem får bøden?
  • #1   15. maj 2020 Det er dig.

  • #2   15. maj 2020 det er dig som får bøden da men din far får nok også en lille snak med politi da han jo står til ansvar for dig indtil du er 18 år

  • #3   15. maj 2020 #2 15. Når du er 15 står du til ansvar for dig selv. Men ja. De vil nok tage en snak alligevel. Mere sådan en kammerratlig snak om opdragelse osv.

  • #4   15. maj 2020 Det er ikke ulovligt at lave en knallert om til ræs.

    Men det er ulovligt at køre på en ikke godkendt knallert hvor færdselsloven gælder.

    Dvs hvis du trækker den ud på vejen og kører på den
    så får du en bøde for at køre på den.

    Når du kører på bane med din motorcykel skal du også tape lygterne til.
    Det er selvsagt ikke ulovligt at tape sine lygter til.
    Det er bare ulovligt at køre ud på de normale veje med tape på lygterne


  • #5   15. maj 2020 Jer begge to, hvis den står registreret med din far som ejer og bruger og hvis du kun har lånt den.
    Ellers så er det kun dig.


  • #6   15. maj 2020 #5 Det er føreren og KUN føreren der kan få bøde. Da det 100% er førerens ansvar at køretøjet er lovligt, for han kører.

  • #7   15. maj 2020 #6
    Det er nok ganske rigtigt, da man som knallertfører skal vide hvad topfarten må være på sådan et køretøj.


  • #8   15. maj 2020 #7 du kan som ejer kun få en bøde hvis du har lånt køretøjet ud til en som ikke må føre det.

  • #9   15. maj 2020 Det er jer begge, da han skal være sikker på at hans knallert er lovlig når han låner den ud til dig og du får fordi du kører på en ulovlig knallert. Kig evt på sikkertrafik der står reglerne smiley
    Men ellers koster det vel 300kr eller sån noget at omregistere den i dit navn også er det klaret


  • #10   15. maj 2020 #9 - Det er førerens ansvar at overholde færdselsloven. Det er førerens ansvar at sikre sig et køretøj overholder færdselsloven, før der bliver sat i gang. Du låner et køretøj på eget ansvar så at sige.
    Det er ejeren ansvar, at sikre den der låner køretøjet må føre det. Altså om de har kørekort, eller er alkoholpåvirket osv.


  • #11   15. maj 2020 Det er altid den der kører på knallerten der får bøden


  • #12   15. maj 2020 Problemet er at jeg ikke kan omregistrer den i mit navn da jeg ikke er fyldt 18 år. Men så vidt jeg har forstået det er at hvis jeg er bruger er knallerten er det kun mig der får bøden er det rigtigt?

  • #13   15. maj 2020 Problemet er at jeg ikke kan omregistrer den i mit navn da jeg ikke er fyldt 18 år. Men så vidt jeg har forstået det er at hvis jeg er bruger er knallerten er det kun mig der får bøden er det rigtigt?

  • #14   15. maj 2020 Du kan sagtens blive registreret som både ejer og bruger, så længe at du har et kørekort til køretøjet.

  • #15   16. maj 2020 #10, 11 og 12
    Nej hvis du har en ulovlig knallert og lader din ven eller anden køre på den står du også til at få bøde. Det er både føren og ejeren, der skal være sikre på at køretøjet er lovligt osv, har selv fået dette at vide til køreskole smiley
    Hvis ikke i tror på mig kan i skrive til marcus garder på facebook da han har oplevet det selv.


  • #16   16. maj 2020 Hvis du skal være 18 for at have den i dit navn, så er det jo en 45 og bøden du får er 7500kr første gang og din far får en på 2500 for at låne den ud til en uden kørekort. Er det en 30 kan den sagtens stå i dit navn når du er fyldt 15 og har knallert kørekort.

Kommentér på:
Hvem får bøden?

Annonce