1.401 visninger
|
Oprettet:
Ciao Motor {{forumTopicSubject}}
Hej SG jeg vil høre om der er nogen som har tunet en Ciao motor? Sagen er at jeg har tunet min med Malossi 65cc på en polini speed engien blok, det eneste jeg ik’ har gjordt er at ændre på krumtappen endnu (åbne og lukke tiderne) så er møj meget interesseret i at høre hvad det ville gi’ hvis der er nogen som ligger inde med viden omkring det? på en god dag render min lige knap 70 km/t
Har vedhæftet et billede af hvor meget Polini anbefaler man fræser af krumtappen
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.123
Udover det, så tænker jeg at det kan gøres med en vinkelsliber.
Du skal jo bare lige være klar på at den nok vil miste en del ydelse i de lavere omdrejninger, da det du har gang i der, nok er tiltænkt de motore, som kører med rigtigt variomatic.
For nogle år tilbage, der kunne man få renoveret variomatic, komplet inkl. bagnav i Holland.
apr 2019
Følger: 10 Følgere: 149 Scootere: 1 Emner: 17 Svar: 142
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.123
Jeg er ikke sikker, men dog ret sikker.
jan 2014
Følger: 10 Følgere: 46 Scootere: 11 Emner: 2 Svar: 47
der har jeg også fræst og polert min krumtap 8mm i åbning og 5mm i luknings tiden
og jeg mangler ikke bundtrak, jeg har så også prøvet at hentet alle de marginaler der kunne hentes i motoren, du kan også gå på youtube og se Carsten lorenzen video
Piaggio moped engine tuning, det er en rigtig god video der måske kan hjælpe lidt
apr 2019
Følger: 10 Følgere: 149 Scootere: 1 Emner: 17 Svar: 142
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.123
Hvilken remskive har du på, siden den kører så lidt?
apr 2019
Følger: 10 Følgere: 149 Scootere: 1 Emner: 17 Svar: 142
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.123
Hvilken udstødning har du på?
apr 2019
Følger: 10 Følgere: 149 Scootere: 1 Emner: 17 Svar: 142
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.123
Jeg havde denne her på min Ciao, med en std karburator, som var boret op til 9-10mm og dysen var ikke skiftet, så der var sat et cigaretskod ned i det ene af de 3 huller i luftfilteret.
Det var i 1999, så det med at få hjælp til en knallert, det var ret svært.
Der sad 43mm ukendt cylinder på og 70mm remskive og den kørte 70 kmt på flad vej.
Tjek evt om dine platiner er en smule brændte og rens dem.
apr 2019
Følger: 10 Følgere: 149 Scootere: 1 Emner: 17 Svar: 142
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.123
Men jeg kan sagtens tage fejl.
Hvorfor dog vælge 14", når du får en højere gearing ud af 17", såfremt at dækket har en større omrulning, ( hvilket det ligner at 17" har ).
Jeg tænker at du vil få noget ud af at skifte til 60 mm remskive eller endnu bedre, gå hele vejen og få fat i variomatic til den.
apr 2019
Følger: 10 Følgere: 149 Scootere: 1 Emner: 17 Svar: 142
apr 2019
Følger: 10 Følgere: 149 Scootere: 1 Emner: 17 Svar: 142
Very nice racing exhaust, neutral painted with aluminum ESD.
This Polini exhaust is great for cylinders, from the series cylinder to the 43mm racing cylinders usable.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.123
Så smadre du bare din motor.
Den kan slet ikke tåle de høje omdrejninger.
Forskellen fra 94 mm til 70 mm er 34 %, som ved en cirka lovlig hastighed på 35 kmt vil give en ændring i topfarten ved 47 kmt.
Det betyder at hvis den kan køre 60 kmt med en 70 mm remskive, så tager den 28 % flere omdrejninger, end når den er lovlig.
Hvis du mangler omdrejninger fra 0-20 kmt, så gør noget ved koblingen, så du får 10% flere omdrejninger.
Min var også ret død under 20 kmt.
apr 2019
Følger: 10 Følgere: 149 Scootere: 1 Emner: 17 Svar: 142
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.123
Ciao Motor