{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
340 visninger | Oprettet:

4 takt hot tuning/begrænsinger {{forumTopicSubject}}

Hey sg,
Min ven har lige købt en sprit ny 4 takt hot og vil gerne pille begrænsingerne og evt tune den.

Hvor sidder begræsningerne og hvad kommer den ca til at køre?

og hvad ville i evt købe af tun for at få den til at køre 80/90?

Ps gider ikke at høre hvad i syntes om den smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  4 takt hot tuning/begrænsinger
  • #1   29. maj 2020 nu er det jo en helt ny scooter så der er ikke nogen som har tunet dem i nu men tænker cdi skive i vario og udstødning hvis den er med karburator

    hvis den er med indsprøjtning ser du det er en helt anden sag den kan være begrænset over alt men tænker ddp stadig sidder en skive i vario også er ecu nok begrænset også


  • #2   29. maj 2020 Det er samme motor som på boatian, gianco og vga så tænkte der måske var nogle der har prøvet lign.

    Tror at det er med indsprøjtning, men er ikke sikker da jeg ikke har set den endnu. Vi gør det self heller ikke lige nu, han skal lige have kørt på den i et par uger smiley


  • #3   29. maj 2020 hvis det er pammmd motor som gianco er der kun skiven og du skal bruge en høj gearing og mange cc for at komme op på 90 også går det økonomiske ud af udregning da den går ned og køre ca 10 kml har været der

  • #4   29. maj 2020 Hvis han syntes den går for langsomt med pillede begrænsninger overvejer jeg:
    Malossi 88cc
    Indstille efi/større kabu
    Fjerne begrænsningen i udstødning eller ubegrænset uds
    Multivar
    og evt anden gearing
    Hvad tror du den kommer til at rende med det?


  • #5   29. maj 2020 hvordan vil et justér efi og uden gearing 80

  • #6   29. maj 2020 #5
    Det ved jeg sku ik, havde bare hørt man kunne men gør den det selv hvis jeg ændrer på filter/cylinder?

    Har ikke rodet med efi før så er helt blank på lige det punkt


  • #7   29. maj 2020 #3
    Den kører sgu da ikke 10 km/l, bare fordi at man sætter 90 ccm på den.
    Hvis den gør det, så kører man meget korte ture med rigtig meget op og ned i fart, som man gør på små boligområde cykelstier.


    #0
    Find ud af hvilken motorkode den har og hvis det er den samme motor, som på en VGA, så er det en Longjia motor.
    Og de er virkelig nemme at finde dele til.
    Du skal dog starte ud med at finde en meget højere gearing, end den er født med.

    Jeg har selv en 264 ccm 4 takt scooter til salg, som kører lige over 20 km/l og jeg tænker aldrig nogensinde over min kørestil.
    Der er en mulig køber til den, som selv skal sælge en 100 ccm scooter først, som har 8 HK og som kører cirka 85 kmt.


  • #8   29. maj 2020 Min kørte 10kml med 90 cc 20 mm karburator og udstødning der også kan følge med

  • #9   29. maj 2020 #7
    Har også overvejet bare at sætte 90/100/125/150cc motor på den så køre den pisse langt på literen og han kan altid bare sætte den org motor på når den skal sælges


  • #10   29. maj 2020 så skal du jo lave meget om i el nettet eller køre med 2 elnet

  • #12   4. jun 2020 #11
    10 km/l på en 4 takter, så er motoren samlet forkert eller indstillet helt forkert.
    Og så kan man jo alligevel ikke bruge det som sammenlign eller til en anbefaling.


  • #14   4. jun 2020 #13
    Så kan du måske forklare hvordan at en motor kan bruge så meget brændstof, på så lidt kg og så lav mængde HK?
    Hverken 50ccm 4 takt, 100 ccm 4 takt, 125 ccm 4 takt eller 250ccm 4 takt kan bruge så meget brændstof, medmindre at man kører ultra korte ture med ekstremt meget op og ned i fart.


Kommentér på:
4 takt hot tuning/begrænsinger

Annonce