Knald Eller Fald? Tunet Eller "Lovlig" {{forumTopicSubject}}
Hej SG
Scooter: Yamaha Jog 96'
Opsætning:
-Pillet Skiven
-No Name 47mm, 6 Skyllekanaler Cylinder
-Polini 47mm Topstykke
-Arreche 21mm Karburator, 80# Dyse
-21mm Gummistuds
-Polini Funky Udstødning
-CDI Uden Begrænsning
-Powerfilter (Kopi Af Malossi E5)
-NGK B9ES Tændrør
-Std. Variator, 7 Grams Ruller
-Std. Kobling, 27KG Trykfjeder
Jeg har et problem med min Jog. Den køre kun 60 km/t. Jeg mener det er for lidt når man tænker på alt det tun jeg har på. Jeg har prøvet at skifte min variator til en "Tp Nardo Variator" men den lavede bare mit optræk mere jævnt og så gav den 5 km/t. Efter jeg har sat anden trykfjeder i, er min kobling begyndt at pive når jeg trækker den. Jeg har os tænkt på om det kan være min std. kilerem der glider rundt, men burde man ik kunne mærke det, eller høre det?. Jeg har os prøvet at køre med en 100# dyse, men der fik den for meget benzin den spruttede og hakkede i toppen. Jeg har os prøvet at stile på tomgangs skruen og luft skruen men det har ikke hjulpet. Mit digital spedometer siger den tager ca. 10.000 omdr. ved 60 km/t. Jeg har os prøvet at skifte til 3 grams ruller så tog den ca. 8.000 omdr. ved 30 km/t. Jeg har os tænkt på at det kunne være min cylinder der er dårlig, men der er komprosion på, og den er heller ikke utæt, mine pakninger er næsten nye. Jeg er snart ved at være træt af de 60 km/t, selvom mit optræk er rigtig godt. Jeg har os tænkt på om min trykfjeder er for stram, men den burde da ikke køre hurtiger af at få en std. trykfjeder i. Jeg har os prøvet at køre med nogle forskellige filter, men det har ik hjulpet, men mit optræk blev lidt bedre uden filter. Jeg har os tænkt på at sætte den op til min lokale Yamaha forhandler, og siger han skal få den til at løber hurtiger, men jeg er bange for den kan blive en dyr plan. Er der nogen af jer der har en ide hvad der er galt med min Jog, for den burde da løbe 70-80 km/t med det tun ik?. Jeg laver den nok "lovlig" i denne weekend hvis jeg ikke snart finde ud af hvorfor den kun køre 60 km/t?
"Lovlig Opsætning":
-Pillet Skiven
-EU45 Cylinderkit
-TK 12mm Karburator, 72# Dyse
-21mm Gummistuds
-Std. Filter, Med Fjernet Snorkel
-Basic Udstødning
-Std. Variator, 5,5 Grams Ruller
-Std. Cdi
jan 2005
Følger: 17 Følgere: 18 Scootere: 1 Emner: 340 Svar: 2.204
feb 2004