1.248 visninger
|
Oprettet:
Hvilket tændrør??? {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg er lidt forvirret, om det rigtige tændrør sidder i min derbi
Det er 50cc polini
Lige nu sidder der et b10es i den, men den dør en gang imellem når den rammer de høje omdrejninger...
Jeg snakkede med Speedline, og de sagde jeg skulle prøve Br8es, men der døde den i de høje omdrejninger ligemeget hvad, altså den kunne ikke trække sig selv overhovedet...
Vil folk sige jeg skal prøve en Br9es?
Er lidt træt af at den dør når jeg kører, bruger den nemlig til hverdag...
Eller kan det være noget helt andet der er skyld i den dør?
jul 2011
Følger: 18 Følgere: 140 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 75 Svar: 1.350
Men sæt en BR10EIX istedetfor , det er dog en del dyre , men jeg sikker på du vil være over dit problem,
Men med hensyn til din motor , hvordan dør den , er det ALTID NÅR den er helt oppe i alle RPM den kan også sker ( MED DER SAMME ) eller kan du køre i lidt cekunder eller måske lidt mere før den dør ud når du oppe i fuld RPM ...
Altså.. hvordan dør den.... føles det som nøglen evt bare drejes om på sluk.
Og kan du så starte den igen med det samme uden tændrøret defekt eller fejler noget
Eller dør den på den måde som når et tændrør ikke virker længer , du ved du kan ikke starte den igen og hvis du kan så hakker sprutter den så snart du rører gassen osv ..
Eller hvordan dør den ......
sep 2018
Følger: 12 Følgere: 31 Scootere: 2 Emner: 15 Svar: 285
Jeg kigger lidt videre på tændrør, vil ikke betale alt for meget for et haha
Vil selv sige det er lidt ligesom når den drukner...
Når jeg har den i høje omdrejninger i 6. Gear så trækker den bedre med halv gas end bundgas... Kan det være af samme årsag?
jul 2011
Følger: 18 Følgere: 140 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 75 Svar: 1.350
Ved godt det mange penge for tændrør , men det er desvære nogen motor selv om de 99,9% indstillet så holder tændrøret ikke , hvis man så skal skifte hele tiden efter hver 5 tur på sin scooter så løber 30kr pr stk op med tiden , derfor er det i den lange løb for disse motor bedre med en tændrør sommkan holde til noget mere , så må man desvære bide i det sure æble også give prisen , men fordelen er jo så at du slipper for skift af rør hele tiden og du spare penge også i det lange løb ... men dette er ikke dit problem heldigvis så he he ...
Men tag et billede af tændrøret Og sæt det ind her på SG så kan det være jeg kan fortælle dig problemmet
sep 2018
Følger: 12 Følgere: 31 Scootere: 2 Emner: 15 Svar: 285
jul 2011
Følger: 18 Følgere: 140 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 75 Svar: 1.350
sep 2018
Følger: 12 Følgere: 31 Scootere: 2 Emner: 15 Svar: 285
jul 2011
Følger: 18 Følgere: 140 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 75 Svar: 1.350
sep 2018
Følger: 12 Følgere: 31 Scootere: 2 Emner: 15 Svar: 285
jul 2011
Følger: 18 Følgere: 140 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 75 Svar: 1.350
( Den er dyset lidt for fed, men ikke til at den burde miste effekt ved fuld gas syntes jeg smiley )
Før du gør noget så lige fortæl ...
Læste din tekst igen Også omkring emnet ,,
Du skriver den ikke kan slæbe sig selv ... hvad mener du med det
Hvis du nu køre alm du ved søndags tur med halv gas hele tiden køre den så normal .
Og det skal forståes sådan at ... så snart du vrider håndtaget og den kommer op i alle de her RPM , så føler det som om den den bare dør ud , lidt lige som den køre tør , og så snart du så slipper gassen igen så efter nogen få sekunder så kan du køre normal igen og faktisk skyde den af på sammen måde igen så gør den nøjagtig det samme igen ...
Har jeg forstået dette rigtig (-:
Svar lige på følgende...
Hvis du skryder den af med fuld gas og holder gassen i bund i 3-4gear evt , dør den så ud også eller dør den kun ud i det højeste Gaer
Link lige det cylinder kitt du har på fra Polini af he he det lige noget skal jeg tjekke nemlig ,..
jul 2011
Følger: 18 Følgere: 140 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 75 Svar: 1.350
Men igen hvis du oplever alt det der pågrund af tændrøret varme grader så , havde jeg købte et af de tændrør som kan holde til de RPM ... altaå et BR10EIX også det slut , og ja rengør kaburator også ...
og måske en 108dyse er lidt vildt til en 50cc cylinder , men igen det ingen motor som er ens , så fordi jeg aldrig har oplevet noget køre med 108dyse til et 50cc polini , så betyder ikke At det er forkert ,
sep 2018
Følger: 12 Følgere: 31 Scootere: 2 Emner: 15 Svar: 285
Op til 5 er den helt normal, og så er der 6. Hvor den skal have noget kører bedst med halv gas, altså når jeg giver bundgas læner maskinen sig mere fremad som om den mister effekt, og speedo går ned i fart...
Cylinderen er den her
https://speedline.dk/derbi-senda-sm-fra-2011/cylinder-1/cylinderkit-polini-light-alloy-50ccm-s-p-109-0018
Jeg mener bestemt der sidder en ubegrænset cdi på, altså den med grøn ledning
Jeg kører med autoblander, så har ikke mulighed for at styre olien blandingen...
jul 2011
Følger: 18 Følgere: 140 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 75 Svar: 1.350
Hvad kaburator har du på
sep 2018
Følger: 12 Følgere: 31 Scootere: 2 Emner: 15 Svar: 285
Jeg får åbnet den op imorgen når jeg kommer hjem fra skole, mener jeg har et reperations kit til sådan en et sted
jul 2011
Følger: 18 Følgere: 140 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 75 Svar: 1.350
Tjek nålen position.
Tjek tomgangsdysen størelse.
Fortæl hvor mange omgangs din luftskrue er ude.
Og umilbart vil jeg tro din dyse er en smule for stor ... Jeg syndes alligevel 108 til 50cc polini er en hel del , Men du kan lige vende tilbage i morgen for vi skal nok få den til at køre ordenligt.. jeg går ud fra du har std tædning på , ellers havde du nok sagt det hvis den var tunet også, tænker nemlig her hvis du det var en innerrotor tændings du havde på at du lige skulle tjekke stellet var iorden for det kan tit ødelægge tændrøret , og det kan det også med std tændings hvis stellet ikke er iorden , men hvis ikke du pillet ved det så burde det ikke fejle noget , men igen selv om det std så tjek det lige så vi sikker på at kun er indstilling som er i vejen med ,
Selvom jeg kan blive usikker når du siger den ødelægger tændrøret nogen gange eller ikke vil trække alt efter hvad for en ...
sep 2018
Følger: 12 Følgere: 31 Scootere: 2 Emner: 15 Svar: 285
Tomgangs dyse er 32
Nålen sidder i midten
Nu har jeg skiftet svømmeren og nåleventilen, samt rengjort karbu, den laver ikke det i 1. Og 2. Gear længere
Dog har den svært ved at holde tomgang, så det tjekker jeg lige op på nu...
sep 2018
Følger: 12 Følgere: 31 Scootere: 2 Emner: 15 Svar: 285
jul 2011
Følger: 18 Følgere: 140 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 75 Svar: 1.350
Og du er stensikker på din bundkar eller benzintanken kke få benzin trykket væk fra benzinhane. Indvendig i tanken når du skryder den af , du ved så kan kan den jo opfør på samme samme som du oplever nu , eller den kan skabe sig helt vildt pågrund af det ... he he
Men igen du skal være sikker på alt er samlet korrekt
sep 2018
Følger: 12 Følgere: 31 Scootere: 2 Emner: 15 Svar: 285
okt 2013
Følger: 31 Følgere: 219 Scootere: 2 Emner: 117 Svar: 524
sep 2018
Følger: 12 Følgere: 31 Scootere: 2 Emner: 15 Svar: 285
altså jeg kan sagtens giver maks indtil den rammer 85 cirka, og så skal den have mindre gas for at køre hurtigere
okt 2013
Følger: 31 Følgere: 219 Scootere: 2 Emner: 117 Svar: 524
sep 2018
Følger: 12 Følgere: 31 Scootere: 2 Emner: 15 Svar: 285
Er den med sort ubegrænset? Det ser ikke ud til at være den fra tnt da selve boksen også er sort...
jul 2011
Følger: 18 Følgere: 140 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 75 Svar: 1.350
sep 2018
Følger: 12 Følgere: 31 Scootere: 2 Emner: 15 Svar: 285
Jeg syntes bare aldrig at have hørt om en motor der kører hurtigere når man giver 3/4 gas
specielt fordi det føles som om den tager flere omdrejninger sådan...
Jeg ser om jeg kan få lidt fritid, og så får jeg lige set på luftfilteret, kan jo skummet deri er ved at være lidt gammelt
Hvilket tændrør???