{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.291 visninger | Oprettet:

Trækker langsomt i starten, og langsom på toppen {{forumTopicSubject}}

Min PGO HOT 50 trækker langsomt i starten, når jeg gir gas er det som om der lige går 2 sekunder før den tar far, og så køre den kun omkring 55 på toppen.

-Opsætning-
R-Setup 50cc sport
Std Kobling og trim, gul tryk.
Std remskiver
T-Hansen rem
Polini vario og blæsehjul, med 6,3 grams ruller.

**Varioen bliver kørt helt ud**

Har prøvet at shimme den lidt forskelligt men syntes ikke det gør nogen forskel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trækker langsomt i starten, og langsom på toppen
  • #1   27. maj 2021 original rem er 18x738
    de færreste uoriginale remme passer i, selvom butikkerne lister dem som passende til hot.
    Det kan være remmen er for kort, så den starter i for højt gear uanset shim


    profilbillede
  • #2   27. maj 2021 Det er altså UMULIGT og ha remmen til at køre helt ind OG helt ud på varioen

  • #4   28. maj 2021 Jeg har en hel original rem liggende, men jeg kan ikke få den på for den kan ikke være imellem blæsehjul og vario, for når jeg får det hele smidt på så er der ikke nok plads til gribestjernen

  • #5   28. maj 2021 Hvis der ikke er plads til en original rem må der være noget der sidder forkert.
    Mig bekendt er varioen ikke en af de helt store hvor man skal afmontere elstart for det sidder rigtigt.


  • #6   28. maj 2021 Så du siger simpelthen at jeg skal afmontere elstart dernede for at en polini speedcontrol kan være der?

  • #7   28. maj 2021 Mnæææ altså. Synes jeg burde have hørt om det før hvis det var nødvendigt.
    Polini speedcontrol er så almindelig jeg antager den er samme dimensioner som original/multivar.

    Mener jeg rodede med en hot eller en sonic engang hvor en mekaniker havde sat en skive bag vario der ikke skulle være der, så den ikke havde plads til hverken rem eller shim.
    Det ku også være der fejlen lå.
    Jet havde selv en vario i en minarelli motor engang, som var lavet så stor ar meningen var man fjernede elstart, så sad den som den skulle og remmen kørte lige.
    Man kunne ikke shimme den med elstart og remmen kørte skævt.

    Men som udgangspunkt skal original rem kunne være der.
    Hvis varioen ellers er normalt dimensioneret.
    Burde sågar gå mere eller mindre helt ned, uden at behøve shim.

    Såååå. Et eller andet er i vejen.


  • #8   2. jun 2021 Har den kørt sådan længe, eller er den lige begyndt på det?
    Har du evt. lige monteret nye dele på den?


  • #10   2. jun 2021 Kent T, den har kørt siden lige siden min nye vario og blædehjul er monteret, det et par uger siden nu de blev monteret

  • #11   2. jun 2021 Tror du skal have en lidt strammere koblingsfjeder i.
    Så trækker den fra start.


  • #12   2. jun 2021 Har en gul i ligenu, og en stage 6 soft kan den slet ik køre med

  • #13   2. jun 2021 Har du evt. nogle lettere ruller du kan prøve med?
    Har prøvet at have samme problem, med at den ikke ville tage ved i starten, og det hjalp med en strammere koblings/trykfjeder.
    Men du skal finde sammensætningen mellem trykfjeder og ruller.
    Men start med en strammere trykfjeder.


  • jim H
    jim H Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 183
    #14   23. jul 2021 Det er dine ruller og remhjul som er slidt ned. Det er dyrt at køre ulovligt . Rullerne smør du med lidt fedt inden du propper dem i. Det gør de ikke bliver ovale. Du skal skifte remskiver ny kobling før det virker igen.








Kommentér på:
Trækker langsomt i starten, og langsom på toppen

Annonce