Tune til keeway f act evo 50 {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg er mere eller mindre helt ny inde for scooter tuning så har ik så meget forstand på hvad der ville være en god måde og få min Keeway f-act evo 50 2t tunet så tænkte jeg ville spørge her.
Jeg har indtil videre pillet skiven på den og den køre 45 - 50 km/t og jeg ville høre hvad ville være en dårlig ide og gøre nu? nogen af mine venner siger et powerfilter, malossi multivar, eller en ny udstødning ville være dumt siden jeg ikke har noget andet tun, men hvad burde jeg så gøre? Er ikke sikker hvad begrænsninger der ellers er på den udover skiven, og vist nok en i forrøret.
Så ville 70cc sport cylinder være vær og købe? Er det dumt og købe et powerfilter? er der andre begrænsninger? er hvad jeg bl.a. sidder og undrer mig om. Sætter pris på alt hjælp
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.412
Dog skal der større hoveddyse og lettere ruller i.
En vario giver lidt, men ville personligt hellere købe 70cc sport og beholde std vario, end købe multivar og beholde std 50cc.
Jeg havde bare sat noget dr evo 47mm på og en gg, hvis jeg sku tune den til dig.
Selvfølgelig med lettere ruller og indstilling af hoveddyse.
Måske nogen trimfjedre også men derefter får man ikke meget for pengene med tundele.
Så ville hellere bruge evt overskud på gode dæk eller god støddæmper / sport bremseklodser og bedre pærer i lygterne og sådan. Ting man faktisk får noget ud af
apr 2021
Følger: 12 Følgere: 25 Emner: 7 Svar: 8
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.412
Evt tag dem ud og læg på en vægt, og divider med 6 så har du gram pr stk.
Normalt ska man cirka 10% ned i vægt ved afdrosling af udstødning.
Original udstøsninger koster en bondegård, så det ka som regel bedst svare sig bare at købe en gg.
Men til at starte med er det jo "gratis" at prøve den ad ubegrænset, hvis den er nem at afdrosle.
Tune til keeway f act evo 50