{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
841 visninger | Oprettet:

William R
William R
Tilmeldt:
13. aug 2021
Følger: 12 Emner: 9 Svar: 63

Tilkørsel af ny cylinder {{forumTopicSubject}}

Goddaw
Jeg har nu fået monteret et 70cc Malossi cylinderkit.

Når jeg skal starte den første gang, skal jeg så gøre noget. Jeg leder ikke efter noget konkret, men bare nogle gode råd til første gang, man starter det op.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilkørsel af ny cylinder
  • #1   25. aug 2021 Den skal bare varmes op uden at man giver den gas. Eller med minimal gas. Efter det skal den bare køres til

  • William R
    William R Tilmeldt:
    aug 2021

    Følger: 12 Emner: 9 Svar: 63
    #2   25. aug 2021 Okay. Skal der gøres brug af noget bestemt smørelse første gang man starter det, eller?


  • #3   25. aug 2021 Nej den skal bare startes.
    Så må du ikke køre med bundgas under tilkøring. Det med halv gas skal du lade være med. For så kører du på nålen.


  • William R
    William R Tilmeldt:
    aug 2021

    Følger: 12 Emner: 9 Svar: 63
    #4   25. aug 2021 Okay, så det er bare minimal gas jeg skal køre med?

  • #5   25. aug 2021 Nej du skal bare ikke køre med bundgas. Gashåndtaget i bund, og så slæk på den.
    Og ikke noget med at gasse fuldt op fra stop af.



  • #6   25. aug 2021 Hvis du har givet den 2t olie før du har monteret den skal der ikke noget ekstra. Kør 50km med 1/3 gas. Så 100 med 1/2. Så 100 med 1/2, men du må give den fuld gas i 3-4-5 sek ad gangen. 100 km hvor du kører med 1/2 og 1/1 gas, dog ikk konstant med 1/1. Køre like 2 med halv og 2 med fuld. Så 100 km hvor du giver den fuld gas, lad dog være med fuld gas ned ad bakker. Så er den kørt til

  • #7   25. aug 2021 Min tilkøring af både alu og støbejern er således:
    Start maskinen, lad den stå i tomgang i fem-ti minutter.
    Så køre en 15-20km hvor man er lidt sød ved maskinen.
    Der efter gradvist op til fuld smader.

    Det der med at køre 2-3-400 km inden den er tilkørt, har jeg ALDRIG i mine snart 20 år med knallerter og scootere, gjort. Jeg har til dato aldrig prøvet at have en varmesætning.


  • #8   25. aug 2021 sæt luftskruen 1½ omgang ud og sæt tomgangen lavt når du starter den op.
    Vent med at stille på luftskruen ved at stille tomgangen højt og stå og skrue på den til du har tøffet lidt rundt på den.
    Den kan godt blive pænt varm af det.
    Efterspænd bolte og møtrikker når du har haft den startet op smiley

    Tjek evt for falsk luft til at starte med


  • William R
    William R Tilmeldt:
    aug 2021

    Følger: 12 Emner: 9 Svar: 63
    #9   26. aug 2021 Okay, mange tak for alle de hurtige henvendelser. Det må jeg ordne i weekenden smiley

Kommentér på:
Tilkørsel af ny cylinder

Annonce