{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
335 visninger | Oprettet:

William R
William R
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1

Hjælp - Regal Raptor 72cc kit - Starter ikke {{forumTopicSubject}}

Det er en lang tekst, men har virkelig brug for jeres hjælp derude!:)

Hej derude SG. Har her den anden dag sat 72cc kit (cylinder og topstykke) på min regal raptor dd50qe. Det er en Kina honda dax kopi motor(Dvs en klassisk kina motor). Alle begrænsninger er fjernet - cdi, udstødning, bedre gearing osv. Alt er tilkoblet og sat ordentligt på. Jeg har bare problemet, at den ikke vil starte. Jeg fik den startet her forleden på kickstart, efter mange forsøg, og den stod i tomgang i godt 5 min uden nogen problemer, indtil at den døde. Jeg har så efterfølgende prøvet en million gange på kickstart, men den gider ikke starte. Der sidder en 60 hoveddyse i lige nu.

Jeg har følgende spg til jer derude:

Ja, den skal dysen op, men hoveddysen har da ikke noget at gøre med tomgangen og start, har den?

Her under opslaget er et billede af mit gamle tændrør(Fra mit 49cc topstykke) og så et nyt tændrør som kom med 72cc topstykket. Mit gamle tændrør passer i tændspolen, men det gør det nye ikke. Kan det være, at 72cc skal bruge det nye og større tændrør for at starte ordenligt?

Da vi skulle have motoren fra stellet, var der ingen måde at frakoble elstart ledningen fra elstarteren, da bolten der holder det kobber fra ledningen fast til et stykke metal som sidder ind i elstarteren, sad ekstremt godt fast på den. Min ven og jeg endte så med at klippe ledningen over, da jeg alligevel sjældent bruger elstart. Når jeg nu træder på kickstarteren, vil den ikke starte, og den siger en mærkelig lyd inde fra elstarteren. Som om at den drejer rundt når man træder på kick, men at den skal bruge ledningen til at give et eller andet signal til et eller andet sted på maskinen. Kan det måske være det?

Og hvis det er nogen af de ting, eller en helt fjerde ting, hvordan kan det så være, at den startede forleden og stod fint i tomgang et stykke tid, me pludselig ikke vil det nu.

Mange tak på forhånd - Mvh William

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp - Regal Raptor 72cc kit - Starter ikke
  • #1   23. sep 2021 der kan være mange ting galt så lad os starte fra starten

står knasten på sine mærker

har ud tjekket du tjekket om ventiler er tætte før montering

har du stillet ventiler hvad har du stillet dem til

har du renset karburator og prøv med en 80 dysse

lyd fra el start fjerner du ment ved bare at fjerne kæde til el start den går fra start motor til svinghjul

start med det

• #2   23. sep 2021 Du glemte ogs at fjærne den der dims på tænrøret. Det er derfor den ikke passer helt til. Bare drej den af med en tang

• William R
    William R Tilmeldt:
    sep 2021

Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1
    #3   23. sep 2021 Hej. Den starter og køre godt nu. Fik en af mine venners far til at kigge på den, da han er motorcykelmekaniker. Jeg ved ikke hvad han har lavet, men den køre godt nu, og vigtigst af alt starter. Tak for jeres hjælp.

Kommentér på:
Hjælp - Regal Raptor 72cc kit - Starter ikke

Annonce