{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  43mm krumtap til pgo hot 50
  • #1   9. nov 2021 Test den og skriv hvordan den er herinde

• #2   9. nov 2021 R-setup er ikke det bedste men langtfra det værste men har du tænkt over den længere slaglængde

• #3   9. nov 2021 Det her er beskrivelsen på deres hjemmeside (Banebrydende krumtap fra R-Setup, der laver dit 70cc cylinderkit om til 78cc.
    Via af en længere slaglængde og en spacer øger krumtappen cylindervolumen ca. 8ccm større.
    Samtidigt hæver det åbningsvinklen på udstødning og skyllekanalerne med 12-15 grader alt efter cylinder, så et sportskit bliver noget hen kender fra eks Polini Corsa, og Stage6 prosport, du få en mere omdrejning villig cylinder, med den rigtige udstødning.
    En anden god bi-effekt er at motoren bliver mere kvadratisk, hvilket kort fortalt betyder at der kommer en bedre balance mellem boring og slaglængde.

Udover det er krumtap af højeste kvalitet med 4 vægtindpresninger og forstærket h-formet plejlstang.)
    Men sådan som jeg forstår det er er det ens 70cc der bliver til 78cc.

• #4   9. nov 2021 nja den får længer slaglængde ja men når du så montere spacer kan jeg ikke se at man ændre cc på motoren og du kan ikke bruge den uden spacer så stikker stempel ud af cylinderen du skal jo have mere volume i cylinder for at det giver flere cc i mit hove

• #5   9. nov 2021 Jeg tænkte det samme som dig, men når jeg læser deres beskrivelse forstår jeg det som om et 70cc får 78cc

• #7   9. nov 2021 Når slaglængden er længere, så bevæger stemplet sig længere frem og tilbage.
    Derfor er der mere slagvolumen, da den kan trække stemplet længere tilbage.

• #8   9. nov 2021 korrekt men cylinder er jo kun så langt

• #10   9. nov 2021 Banebrydende, ligefrem...!

Det virker jo kun hvis cylinderen er længere og udstødningskanal og skyllekanaler ligger tilsvarende.

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    aug 2022

Følger: 11 Svar: 6
    #11   3. aug 2022 Hej. jeg har købt mig sådan en r-setup krumtap 43mm stroke pgo og sat den i min pgo drb, men jeg har kun haft problemer, jeg begyndte at bygge spaceren op fra bunden ca 3,5mm bundplade men det var ikke godt så læste jeg på nettet at det skulle være det samme i top og bund, det har jeg gjort nu men det er blevet meget værre den kan godt starte men den er ikke glad kan man høre ,, så kom jeg til at tænke på om tændingstidspunktet er det samme når plejlstangen er længere 43mm i stedet for de 39mm som orginalen er ,, jeg håber at en her kan hjælpe mig så jeg kan komme ud at kører igen ... Michael

• #12   3. aug 2022 lav en ny emne. denne her emne er rimelig gammel

• #13   3. aug 2022 #11
    Laver du en spacer, uden at måle noget?
    Er den nye plejlstang lige så lang som den gamle?
    Hvor stor var din squish før og hvad er den nu?

Du skal da under ingen omstændigheder samle en motor med en større krumtap og selvudtænkt spacer, uden at du spænder cylinderen ned og tjekker hvor TDC er.
    TDC = Top Dead Center.

Og husk så lige på at dit stempel vil gå 3,8mm forbi din udstødningsport/skyllekaneler, sammenlignet med original krumtap, såfremt at dit stempel slutter i samme top position.
    Den originale slaglængde er 39,2mm

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    aug 2022

#14   4. aug 2022 Hej igen ,, jeg har lavet en space plade på 3,5mm og så har det justeret squisen i toppen så den passer med 0,9mm det har jeg læst på nettet at den skal stå , den starter men den lyder forkert i motoren og den trækker næsten ikke og så oser den helt vildt ...Michael

• #15   5. aug 2022 #14
    Den får for meget olie eller for meget benzin.

Virker din choker eller står den åben hele tiden?

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    aug 2022

#16   5. aug 2022 Hej Tommy, jeg kører med den samme opsætning som den var med orginal krumtappen der kørte den fint . choker virker ,, jeg kan se at tændrøret får masser af benzin der er helt vådt....michael

• #17   5. aug 2022 #16
    Når cylinderen ikke er bygget til det du har der, så kan dine skyllekanaler måske skubbe trykke direkte ned i udstødningen og ikke op til topstykket.

Prøv med en eller ekstra toppakning og fjern lidt af din spacer.
    Problemet kan sagtens være at din cylinder nu er for kort.

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    aug 2022

#18   5. aug 2022 Hej Tommy ,, jeg sidder og tænker på om tændings tidspunket er det samme som med orginal krumtappen den nye er jo 4mm længere , kan det ha noget at sige .. michael og mange tak for hurtig svar ...

• #19   5. aug 2022 #18
    Den er stadig samme antal grader før top, hvis noten sidder samme sted på krumtappen.
    Antal millimeter kan være forskellige.
    Den slags skulle du nok ha dokumenteret, inden du skiftede krumtappen, så du havde et mål på hvor mange mm før top, at stemplet var, når svinghjulets kant passerede pickuppen.
    Kendte du det tal, så kunne du ændre på ankerpladsen, så det passede med den nye krumtap.

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    aug 2022

#20   5. aug 2022 Hej igen Tommy,, jeg tror jeg har taget munden for fuld,, jeg har rodet meget i mine unge dage med at tune , men ikke med længere plejestang, jeg var sikker på den skulle jeg nok få ud at køre, jeg laver bare en space plade til bunden så kører den ,men nej , nu prøver jeg at fjerne 2mm fra bunden og lægger dem i toppen og ser hvad der sker , bliver det ikke bedre så ryger den krumtap på lageret og jeg sætter en anden i den igen ....michael

• #21   5. aug 2022 Du kan ikke bare flytte 2mm op i toppen.
    Du bør fjern hele kanten på topstykket, hvis der er en kant, så du kan få plads til mere toppakning.
    Du skal være HELT sikker på at stemplet ikke støder på de 2mm, som du tilføjer.

Kommentér på:
43mm krumtap til pgo hot 50

Annonce