{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  14/41 gearing
  • #1   25. aug 2022 14/41 passer helt fint på en std motor.

Forskellen er at Polini skal presses og Stage6 er presset.

• #2   25. aug 2022 Okay, jeg startede med at købe polini, men har sendt den retur ig har nu købt stage6

• #3   25. aug 2022 14/41 Gearing …
    Så bliver optrækket noget svækket er jeg sikker på . hvis det er std cylinder som skal trække et 14/41 gearing ud ..

• #4   25. aug 2022 BP Tuning. Er der noget jeg kan gøre hvis optrækket bliver dårligere? lettere ruller eller hvad tænker du?

• #5   25. aug 2022 Jo altså rullerne kan du selvfølgelig altid arbejde med, men når du så har fundet de rigtig ruller som passer i vægten osv , så er jeg bange for at så din bare er ved det optræk du havde før du satte gearingen i , det eneste forksel der så vil være er at den vil tage flere omdrejninger , fordi ruller skal gøres letter … men din fart er uændret fordi ruller blev mindre , men dette er bare en teori jeg har… Det bedste du kunne gøre ville være at sætte en god lille 70cc sports kitt på … så ville du uden tvil både have optrækket og bedre topfart med den gearing du har i nu , alt efter hvad for model scooter du har selvfølgelig…

Hvad for en scooter har du igrunden.

• #6   26. aug 2022 Okay smiley altså jeg har en jog r og optrækket er meget godt nu vil jeg sige smiley men 70cc har jeg også overvejet ja

• #7   26. aug 2022 #6
    Skift gearingen og gør dig nogle erfaringer.
    Hvis du mangler optræk efter at du har skiftet gearingen, så skal du have 70 ccm.

70 ccm + 14/41 gearing
    Sammenlignet med
    50 ccm + std gearing

Sikke en forskel der er.
    Hvis du synes at du har et godt optræk med 50 ccm, så vent til du prøver 70 ccm med høj gearing.
    Det gode træk fortsætter i meget længere tid og topfarten er meget højere.

• #8   27. aug 2022 Okay, jeg får sat 14/41 gearing på i morgen og så må jeg se hvordan det er. Hvis jeg føler den mangler optræk så smækker jeg 70cc på smiley tak for svaret

• #9   27. aug 2022 Håber lige du vil give lyd her inde , for jeg vil gerne høre hvordan det bliver med den Gearing , måske jeg kunne lære noget nyt , man ved aldrig . Så jeg ville sætte pris på det hvis du lige vil oplyse lidt omkring hvordan køre med std cylinder og et 14/41 gearing
    Hvor mange tænder har det lovlige gearing igrunden på din motor

• #10   27. aug 2022 #9
    Det er vi en Jog R, så jeg antager at den sekundære er 12/45.

• #11   27. aug 2022 BT tuning. Jo selvfølgelig, skal nok oplyse dig og skrive det herinde senere smiley

• #12   27. aug 2022 Mange tak Oliver … smiley

• #13   28. aug 2022 BP Tuning. Status er vi har fået sat gearingen på og den render ca 65 og den køre virkelig godt lige nu. Den kunne nok få et bedre optræk som du sagde, men hvad er din anbefaling så at jeg skal smide i den for at den både har optræk og en suveræn topfart smiley

• #14   28. aug 2022 Du kan selv vælge om du skifter udstødning eller cylinder.
    70 ccm giver et mere solidt træk ved lidt højere omdrejninger og en smule mere støj, så både optræk og lidt topfart.

En Yasuni R eller tilsvarende vil give en del flere omdrejninger, som giver både optræk og topfart, men nok også en del mere lyd fra udstødningen.

Du bør nok vælge 70 ccm først.

Kommentér på:
14/41 gearing

Annonce