313 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Bws dør under kørsel efter montering af 21mm dellorto Bws dør under kørsel efter montering af 21mm dellorto
Hej SG.
Jeg har en Yamaha Bws som dør når jeg kører en tur på maks 2 km, efter jeg har sat en 21 mm dellorto kabu på.
Jeg har prøvet både med større og mindre dyser.
Den vil heller ikke stå i tomgang lige meget hvor meget jeg drejer på tomgangsskruen.
Opsætning:
Polini Corsa 70cc
Dellorto 21 mm 100 dyse 55 tomgangs dyse
Stage 6 koblingsklokke
3G kobling 107mm
Hård tryk fjeder fra stage6
Stage 6 vario ruller ukendt
14/41 gearing.
GG udstødning.
Polini power filter.
Quick gas
0 synes godt om
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 31 Svar: 24.924
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.149
Dit stempel er enten revet eller brændt ned af siderne.
aug 2022
Følger: 13 Emner: 3 Svar: 6
Jeg har prøvet at indstille kabu, men uden held, lige meget hvilken dyse der kommer i, og anden tomgangsdyse, så vil den enten ikke starte eller køre i længere tid.
Der sker ingen ændringer når jeg skruer i luftskruen heller
apr 2017
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 5 Svar: 724
aug 2022
Følger: 13 Emner: 3 Svar: 6
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.149
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.546
Danner tanken undertryk?
Hvor lang tid er "længere tid"?
aug 2022
Følger: 13 Emner: 3 Svar: 6
Er mig lidt uvidende på hvor vidt svømmerhøjden er korrekt, dog er den standard med den der sad i kabu da jeg købte den.
Måske den gør, nogle gange må jeg åbne tankdækslet for at der kommer benzin ud, når jeg suger i vacuum slangen
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.546
Polini corsa er en normal lille 2 rings støbjerns sport cylinder.
Den kan sagtens køre med gg.
Men ok trykfjeder og kobling og gammel sok som luftfilter, og ukendt rullevægt
Standard er 50.
Den ska vel ikke være større fordi man kører med larmogstøvimotor filter?
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.546
Jeg har aldrig selv haft problemet.
Måske er der en ventil i låget, som skal lukke luft ind når benzinen daler. Den ku være sat sig fast eller noget.
Mener jeg har hørt om problemet før.
Nogen gange kan en katalysator i udstødningen kollapse eller tilstoppe, og når den så blir varm lukker den afog motoren dør.
10 minutter eftet er den kølet af og man ka køre 5minutter igen
Men du har gg på, så det er vist ikke grunden til din dør efter kort tids kørsel på den måde du beskriver
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.149
Den er ikke normal.
Det er en ekstremt hårdt pumpet støbejerns cylinder.
Du finder ingen anden støbejern der yder lige så meget.
Polini har taget den til helt til grænsen med ydelsen.
Sammenlignet med en alu cylinder, så er den helt normal i ydelsen.
Men ikke sammenlignet med en støbejern.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.546
Iflg pedparts portet til 11'500 omdr på hiper
Det vidste jeg ikke lige.
På støbejern. Med 2 ringe..
Måske derfor de anbefaler at køre med 1:33 olie.
Det forstår jeg ikkehelt
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.149
Det er en cylinder der kun bør bruges i en LC opsætning med en god køler der ikke er tilstoppet med snavs.
Jeg ville til en hver tid vælge en 70 ccm alu cylinder med to stempelringe, hvis jeg skulle tune til hverdagsbrug.
Så får jeg god køling fra alu, god holdbarhed fra to stempelringe, ekstremt hård nicasilforing som kan holde til nogle prygl, en cylinder der udvider sig næsten identisk med stemplet og en høj kompression.
Der er intet der taler godt for støbejern, udover muligheden for boring/honing, som ingen går brug af. Og så det faktum at de er tæske billige i produktion, som dog ikke afspejler sig i prisen.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.546
Jeg så nogen tests igår. Bl.a. en gut på en aprilia sr50 factory.
C16 på og 11000+ omdrejninger...
Og så yder den kun 10-11 hestekræfter
Krumtap karburator kobling tænding osv skiftet, bare for 10-10,5hk haha det øøøøh. Er ikke noget jeg sådan lige umiddelbart ka se meningen med
Ikke når s6 sport pro koster det samme og yder 14hk med c16 på
Eller almindelig sport cylinder kan yde 8,5hk med 8500omdrejninger. På standard tap og tænding.
Men ok der er også mange der køber 50cc sport cylindre...
Sådan er der nok bare så meget
Malossi sport skulle kunne yde 10hk med yasuni R på.
Igen på std tap og tænding.
Så forstår overhoved ikke polini corsa
Bws dør under kørsel efter montering af 21mm dellorto