313 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Esra B
Esra B
Tilmeldt:
30. aug 2022
Følger: 13 Emner: 3 Svar: 6

Bws dør under kørsel efter montering af 21mm dellorto Bws dør under kørsel efter montering af 21mm dellorto

Hej SG.
Jeg har en Yamaha Bws som dør når jeg kører en tur på maks 2 km, efter jeg har sat en 21 mm dellorto kabu på.
Jeg har prøvet både med større og mindre dyser.
Den vil heller ikke stå i tomgang lige meget hvor meget jeg drejer på tomgangsskruen.

Opsætning:
Polini Corsa 70cc
Dellorto 21 mm 100 dyse 55 tomgangs dyse
Stage 6 koblingsklokke
3G kobling 107mm
Hård tryk fjeder fra stage6
Stage 6 vario ruller ukendt
14/41 gearing.
GG udstødning.
Polini power filter.
Quick gas


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opgravning af rødder 6.000 kr.
  • Vægbeslag TV 500 kr.
  • Bore huller i beton væg til billeder 400 kr.
  • ømreropgave: Lægge én gulvbrædde, skære bjælke jævn m. væg, fjerne gips/stål fra loft + lukke hul, montere 60 cm opkant 3.200 kr.
  • Fix mit komfur/kogeplader 1.100 kr.
  • El tavle 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bws dør under kørsel efter montering af 21mm dellorto
  • #1   30. aug 2022 den sjal jo indstilles

  • #2   30. aug 2022 Skaden er nok sket, med alle de omdrejninger og en udstødning, der ikke kan komme af med varmen.

    Dit stempel er enten revet eller brændt ned af siderne.


  • Esra B
    Esra B Tilmeldt:
    aug 2022

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 6
    #3   30. aug 2022 Stempel har det helt fint, har selv tjekket.
    Jeg har prøvet at indstille kabu, men uden held, lige meget hvilken dyse der kommer i, og anden tomgangsdyse, så vil den enten ikke starte eller køre i længere tid.
    Der sker ingen ændringer når jeg skruer i luftskruen heller


  • #4   30. aug 2022 Tja, kombination af forkert dyse og forkert udstødning, kan som nævnt have gjort at du har brændt dit cylinder kit af.

  • Esra B
    Esra B Tilmeldt:
    aug 2022

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 6
    #5   30. aug 2022 Er gianelli reverse stort nok?

  • #6   30. aug 2022 Af med cylinderen og find ud af om stemplet er ødelagt.

  • #7   30. aug 2022 Øøøøøøh. Svømmerhøjde?

    Danner tanken undertryk?

    Hvor lang tid er "længere tid"? smiley 10 minutter, 2 timer, 12timer smiley


  • Esra B
    Esra B Tilmeldt:
    aug 2022

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 6
    #8   30. aug 2022 Nok nærmest 10 min

    Er mig lidt uvidende på hvor vidt svømmerhøjden er korrekt, dog er den standard med den der sad i kabu da jeg købte den.

    Måske den gør, nogle gange må jeg åbne tankdækslet for at der kommer benzin ud, når jeg suger i vacuum slangen


  • #9   30. aug 2022 Men altså gutter

    Polini corsa er en normal lille 2 rings støbjerns sport cylinder.
    Den kan sagtens køre med gg.

    Men ok trykfjeder og kobling og gammel sok som luftfilter, og ukendt rullevægt smiley og smiley 55 tomgangsdyse? Det ka selvfølgelig godt gi overophedning
    smiley

    Standard er 50.
    Den ska vel ikke være større fordi man kører med larmogstøvimotor filter?


  • #10   30. aug 2022 Jeg ka ikke huske hvorfor det er tanken laver modstand og stopper benzinen når den gør det.

    Jeg har aldrig selv haft problemet.

    Måske er der en ventil i låget, som skal lukke luft ind når benzinen daler. Den ku være sat sig fast eller noget.
    Mener jeg har hørt om problemet før.


    Nogen gange kan en katalysator i udstødningen kollapse eller tilstoppe, og når den så blir varm lukker den afog motoren dør.
    10 minutter eftet er den kølet af og man ka køre 5minutter igen smiley

    Men du har gg på, så det er vist ikke grunden til din dør efter kort tids kørsel på den måde du beskriver


  • #11   30. aug 2022 #9
    Den er ikke normal.
    Det er en ekstremt hårdt pumpet støbejerns cylinder.
    Du finder ingen anden støbejern der yder lige så meget.
    Polini har taget den til helt til grænsen med ydelsen.
    Sammenlignet med en alu cylinder, så er den helt normal i ydelsen.
    Men ikke sammenlignet med en støbejern.


  • #12   30. aug 2022 Aha ja det må man sige!
    Iflg pedparts portet til 11'500 omdr på hiper smiley
    Det vidste jeg ikke lige.
    På støbejern. Med 2 ringe..
    Måske derfor de anbefaler at køre med 1:33 olie.
    Det forstår jeg ikkehelt


  • #13   31. aug 2022 #12
    Det er en cylinder der kun bør bruges i en LC opsætning med en god køler der ikke er tilstoppet med snavs.

    Jeg ville til en hver tid vælge en 70 ccm alu cylinder med to stempelringe, hvis jeg skulle tune til hverdagsbrug.
    Så får jeg god køling fra alu, god holdbarhed fra to stempelringe, ekstremt hård nicasilforing som kan holde til nogle prygl, en cylinder der udvider sig næsten identisk med stemplet og en høj kompression.

    Der er intet der taler godt for støbejern, udover muligheden for boring/honing, som ingen går brug af. Og så det faktum at de er tæske billige i produktion, som dog ikke afspejler sig i prisen.


  • #14   31. aug 2022 Ja ikke.

    Jeg så nogen tests igår. Bl.a. en gut på en aprilia sr50 factory.

    C16 på og 11000+ omdrejninger...
    Og så yder den kun 10-11 hestekræfter smiley

    Krumtap karburator kobling tænding osv skiftet, bare for 10-10,5hk haha det øøøøh. Er ikke noget jeg sådan lige umiddelbart ka se meningen med

    Ikke når s6 sport pro koster det samme og yder 14hk med c16 på

    Eller almindelig sport cylinder kan yde 8,5hk med 8500omdrejninger. På standard tap og tænding.

    Men ok der er også mange der køber 50cc sport cylindre...
    Sådan er der nok bare så meget smiley

    Malossi sport skulle kunne yde 10hk med yasuni R på.
    Igen på std tap og tænding.
    Så forstår overhoved ikke polini corsa


Kommentér på:
Bws dør under kørsel efter montering af 21mm dellorto

Annonce