{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
223 visninger | Oprettet:

Chriller
Chriller
Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 15

Accelerationen er dårligere {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg skiftede cylinder til præcis den samme som jeg havde på før, hvilket bare er en standard 50ccm. Men til cylinderen jeg havde før, havde jeg skiftet dele som ruller og trimfjedrer, så den tog bedst fat, men efter at have skiftet tager den bare slet ikke fat som den gjorde før. Den har beholdt den samme topfart på 60km/t, men jeg er nærmest nødt til at skubbe den i gang hver gang jeg starter. Motoren har ikke engang kørt 100km endnu, så kan det være at den bare lige skal kører til?

Tak på forhånd for svar smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Accelerationen er dårligere
  • #1   6. sep 2022 Din motor er utæt eller der er en anden fejl.

Hvad er "samme cylinder"?
    Er den 100% identisk, med samme mærker/numre på siden og samme mærke/model?

• Chriller
    Chriller Tilmeldt:
    jan 2022

#2   6. sep 2022 Jaja det er en pgo hot 50 cylinder og stempel og der stod præcis det samme som den anden. Et eller andet 3XY00 49ccm^3

• Chriller
    Chriller Tilmeldt:
    jan 2022

#3   6. sep 2022 Og har du en ide om hvordan men kan fixe det?

• #4   6. sep 2022 Så er den utæt et sted, vil jeg tro.
    Har du pillet ved noget som helst andet end cylinderen?
    Skiftede du ruller eller dyse eller lign, på samme tid?

• Chriller
    Chriller Tilmeldt:
    jan 2022

#5   6. sep 2022 Nej, kun cylinder, stempel, top- og bundpakning, nåleleje, låseringe, udstødningspaking og det var det. Den kørte ikke super i starten så jeg skruede på skruen ved kaburatoren så den kunne holde i tomgang, men ellers intet andet.

• #6   6. sep 2022 Det kunne godt lyde som en utæt bundpakning.
    Tjekkede du om der sad en rest af den gamle fiber pakning på pakfladen på motorblokken? Det er nemlig en klassiker.

Alternativet er at din nye cylinder har så meget bedre kompression, så din trætte tænding ikke længere kan følge med.

Evt lav en video af problemerne og læg den ind i profil.

• Chriller
    Chriller Tilmeldt:
    jan 2022

#7   6. sep 2022 Ok, tak. Har lige været ude og kører, og det er som om at den tager bedre fast jo koldere den er. Altså når jeg lige har startet den og kører, tager den ligeså godt fast som den gjorde med den gamle cylinder, hvis ikke bedre. Men så snart den bliver den mindste del varm, mister den bare alt form for acceleration.

Har det noget med noget at gøre som du kender til? smiley

Glemte også lige at sige at jeg er rimelig sikker på at jeg skrabbede resten af papirpakningen af. Det eneste problem jeg så var at toppakningen havde sådan en bule der gik den ene vej. Jeg vidste ikke hvilken vej den skulle vende da den gamle pakning jo var flad, så lagde bulen op mod topstykket?

• #8   7. sep 2022 #7
    Sæt en kompressions tester på den og mål den når den er kold og når den er varm.
    Det kan bare være at din dyse er lidt for lille eller dine ruller vejer for meget.
    Husk at man ikke bør give fuld gas på en kold motor.

Toppakningen kan vendes på begge måder. Det har ingen betydning.

Du kan evt måle din squish.
    Se min video, hvis du ikke ved hvad det er.

• Chriller
    Chriller Tilmeldt:
    jan 2022

#9   7. sep 2022 Tusind tak for hjælpen smiley Skal nok prøve at få lavet en video når jeg kommer hjem og får tid.

• Chriller
    Chriller Tilmeldt:
    jan 2022

#10   7. sep 2022 8#
    Man kan ikke uploade videoer her mere, men har talt og når den er varm tager det den ca 13 sekunder at komme op på 40km/t, og når den er kold tager det kun 9 at komme op på samme hastighed, og det er ikke engang med fuld gas. Jeg så din video med squishen, men jeg må jeg bare prøve mig frem, og finde ud af hvad det er. Den er blevet lidt mere responsiv efter at være kørt lidt mere til, men ikke meget. Den har jo ikke engang 100km endnu. Men hvad er den normale kompression på en standard hot 50 motor?
    Tusind tak for hjælpen smiley

• #11   8. sep 2022 Kompressionen skulle gerne være 6,5:1 på en Hot 50.
    De fleste andre mærker kører med cirka 9:1

Kommentér på:
Accelerationen er dårligere

Annonce