Tilmeldt:
30. aug 2022 Følger: 5 Følgere: 165 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 40 Svar: 138
Seriøst hjælp mig... {{forumTopicSubject}}
Min lorte knallert vil ik køre en dag over 64 km/t, selvom jeg har skiftet snart hele lortet på den. En normal hverdag ligesom alle andre, jeg var i praktik, knallerten kørte perfekt og solen stod klart på himlen. Jeg kommer fræsende med lidt over 70-80 km/t ned af en bakke på vej ned mod den går jeg så var i praktik hos. Men.. på vej ned ad Bakken gir jeg den en del at leve af, så den skreg til Gud og hver mand, men så faldt tændrørs hætten af fordi den tog så mange omdrejninger at den simpelthen havde rystet sig løs. Jeg sat den på igen og trillede lige så stille vidre. Jeg fortsætter som normalt: stiller min kværn, går ind i stalden, roder med nogle køer, blir færdig med det og tar hjem igen derefter. Meeen... så ud af det blå som om kartoffel-guderne havde straffet mig, så gad min kværn lige pludselig ikke! køre en dag over 60 km/t.. fuck hvor træls. Jeg tænkte så ik det var det store og kørte f#cking langsomt hjem igen, stillede kværnen i skuret og forsat som altid. Næste dag (ligesom tidligere) så kørte jeg derud men den gad selvfølge stadigvæk ik køre en dag over 60 km/t, jeg tænkte så det var helt galt med motoren og skilte derefter pisset ad i tusinde stykker, samlede det hele igen med sprit nye dele direkte fra speedline’s lager. Mange uger og flere tusinde vis af kroner senere så køre den nu 64 km/t... fuck hvor fed, at ku gøre så meget for at køre.. 4 km/t hurtigere.. og det ska lige siges at den blok blev rykket fra hindanden, og fik alt fra.. krumtap, krumtapslejre, vario (2 gange), remskiver, kobling, rem (2 gange), 14/42 gearing, tænding, svinghjul, blæserhjul til vario, ruller, trimfjedre, trykfjeder, tændrør og membran. Men altså så mange penge, timer og spild af tid køre den stadig f#ucking kun 64 km/t. Jeg begynder så småt at tænkte den enten er krumtapslejrene eller det er en tændingsfejl i stator. Plsss der ik er en person på dette forum som kan hjælpe mig med denne stund og befrie mig for mit kørende helvede plsss.
aug 2022
Følger: 5 Følgere: 165 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 40 Svar: 138
Cylinder: 70cc Streetrace ø10
Karbu: Stage6 24mm PWK #122
Krumtap: Doppler Endurance ø10 (Jog AS)
Studs: Polini 360 35mm
Vario: OverRange Multivar (Jog R)
Kobling: Malossi Delta 3G Blå Trim
Trykfjeder: Top Performances Rød
Rem: Top Performances
Remskiver: Top Performances Torque Converter (Jog AS)
Gearing: Malossi HTQ primær 14/42
Filter: Polini CP 90
Tænding: Standart (Jog AS)
Membran: Malossi VL14
Udstødning: Stage6 Pro Replica MkII
Det havde jeg lige glemt alt om at skrive.. det ihvertfald ik en opsætningen men ska spøge med
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 52 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.095
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.427
aug 2022
Følger: 5 Følgere: 165 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 40 Svar: 138
aug 2022
Følger: 5 Følgere: 165 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 40 Svar: 138
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.427
Evt soft tryk. Uden remmen glider.
Ku godt tyde på der er et eller andet bag varioskjoldet der lige ska tilses og ha en kærlig hånd, evt noget ikke passer helt eller er slidt for meget så den ikke kører ordentligt
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.142
Og mål din stators viklinger og din pickup med et godt multimeter.
Gå også alle ledninger ( især stelledningerne ) igennem for skader, gårde steder, grønne stik osv.
Når du bruger en karburator, som er alt for stor, så vil forstøvningen blive virkelig dårlig, sammenlignet med en mere passende karburator.
Hvilken scooter er det? Er det en Jog AS?
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 52 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.095
Men hvis du skal køre med en 122, så er den piv utæt et sted, jeg kørte med en 125 på en 24mm pwk til MHR Team Speed.
aug 2022
Følger: 5 Følgere: 165 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 40 Svar: 138
aug 2022
Følger: 5 Følgere: 165 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 40 Svar: 138
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 52 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.095
Men bliv du endelig ved med at skifte dele, det er din tid, og pengepung det går ud over.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.142
aug 2022
Følger: 5 Følgere: 165 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 40 Svar: 138
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.142
Så må det være tændingen.
Evt tag udstødningen af og kig ind på stemplet.
aug 2022
Følger: 5 Følgere: 165 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 40 Svar: 138
aug 2022
Følger: 5 Følgere: 165 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 40 Svar: 138
aug 2022
Følger: 5 Følgere: 165 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 40 Svar: 138
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.142
aug 2022
Følger: 5 Følgere: 165 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 40 Svar: 138
aug 2022
Følger: 5 Følgere: 165 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 40 Svar: 138
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.142
Du bør nok sigte efter 9.500 rpm til den cylinder, så den ikke smelter stempellringene.
Du ved det når den starter helt fint kold, men har virkelig svært, hvis ikke umuligt, ved at starte når den er varm og den er svær at holde i tomgang når den er varm.
Sker dette, så er dine stempelringe færdige.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.142
Du bør under ingen omstændigheder hive flere omdrejninger ud af en støbejern, end du allerede gør.
aug 2022
Følger: 5 Følgere: 165 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 40 Svar: 138
aug 2022
Følger: 5 Følgere: 165 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 40 Svar: 138
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.142
aug 2022
Følger: 5 Følgere: 165 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 40 Svar: 138
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.427
Den har ligesom sport pro to anvendelsesmuligheder.
Enten som en bredt ydende hverdags cylle, eller som en mere omdrejningsvillig sport-midrace støbejerns 2rings cylinder. Lidt henad poini corsa.
Med s6 pro rep mk2 på sku den yde max omkring 9500-10000 omdr eller måske lidt mere.
Det er mit indtryk efter at ha set og nærlæst en del tests med streetrace og pro replica.
Skud fra hoften vil jet anslå max effekt til at ligge omkring 9800 omdr.
+/÷ 300 omdr. Slag over tærsken.
Men 24mm karb hiver det lidt højere end ellers, og dræber mellemområdet.
Jeg tror der er et eller andet der er monteret forkert.
Hele opsætningen er et paradoksalt miks maks dilemma.
Så der er formebntlig en mekanisk/monterings fejl et eller andet sted der thower everything else off entirely
aug 2022
Følger: 5 Følgere: 165 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 40 Svar: 138
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 52 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.095
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 52 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.095
Dine problemer kan koges ned til en fejl 40, og der er ingen grund til at blive ved med at fejlsøge eller skifte tænding før du er sikker på krumtap og lejer går frit.
aug 2022
Følger: 5 Følgere: 165 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 40 Svar: 138
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 52 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.095
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.142
Overvej på det kraftigste, at købe en krumtaptrækker.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.142
Se mit fotoalbum, for hvordan du bruger den.
Den er genial.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.142
Det er virkelig en skarp pris, hvis det ikke er fake eller sendte fra USA.
( sendes fra kina )
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.142
Præcis den jeg har.
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 52 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.095
Jeg bruger Piaggio princippet når jeg skifter lejer, lejer på krumtap, varme blokken op, dumpe skidtet i, varmer den anden halvdel op, og så samles, har ikke svigtet endnu, hverken på Piaggio, Minarelli, eller Morini.
aug 2022
Følger: 5 Følgere: 165 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 40 Svar: 138
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.427
Det lyder som om den måske ikke er samlet helt efter den gængse opskrift. Sååå. Ja. Ville personlig skille den ad og samle den igen, og i processen rette diverse åbenlyse fejl, gøre det ordentligt, og når så jeg tænkte alting var i orden så se om der er noget galt
Har førhen rodet i gætteværk og det er i gennemsnit en super dårlig investering.
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 52 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.095
Du kan ligeså godt gøre det rigtigt først som sidst, og så nyde resultatet når maskinen bare kører som en drøm, og du ikke skal tænke på hverken krumtap eller lejer de næste 50.000 km.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.142
Piaggio har lavet montage video, hvor de viser hvordan at de samler en motor.
På magisk vis, så er der klippet i videoen, hvor at anden halvdel skal samles det sidste stykke.
Jeg vil til en hver tid foretrække at gøre som Rockmountainatvmc gør på deres YouTube kanal.
Det er ret tydeligt at det ikke er gademaskiner, som de skruer på og de har deres værktøj i orden.
okt 2020
Følger: 35 Følgere: 205 Scootere: 2 Emner: 45 Svar: 577
sådan montere vi, gammelnørd og søn, krumtap
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 52 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.095
Jeg bruger metoden fra stalkerzone, det er samme metode Piaggio anbefaler, virker fint.
At der måske er klippet i en video på youtube betyder ikke det er den forkerte måde, det er blot endnu en måde - når man har skruet længe nok, så har man også lært der er mange måder at gøre samme ting på, nogle er efter bogen, andre knap så meget, det er først fusk hvis det ikke virker.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.142
Det var en officiel video fra Piaggio.
Der hvor at den går galt, er når man tager en bolchehammer i brug, for at rette lejerne på plads, efter at blokkene er samlet og krumtappen går lidt stramt.
Jeg er kæmpe fan at man kan trække krumtappen ind i lejet, ved at skubbe direkte på inderringen.
Så er der ingen lejer der lider overlast.
Den metode som Piaggio bruger virker bare forældet, synes jeg.
okt 2020
Følger: 35 Følgere: 205 Scootere: 2 Emner: 45 Svar: 577
har du link til dette værktøj ?
Lyder ret genialt makker
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 52 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.095
Forældet, måske - Men virker det som det skal ? Ja det gør, og det skader absolut intet at lige give krumtappen et lille dask med en gummihammer.
Og så er det vist nok OT fra min side.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.142
https://www.rockymountainatvmc.com/parts/tusk-crank-puller-installer-tool-p
Find det på Amazon eller Ebay.
Afgifterne og især portoen er ekstremt dyr fra USA.
Find dem på YouTube.
De har nogle fede videoer.
Især hvis du er til motocross.
Seriøst hjælp mig...