1.944 visninger
|
Oprettet:
Malossi sport 70cc {{forumTopicSubject}}
Yo sg
Hva knæk passer til malossi sport på en aprilia amico?
malossi flip polini Scooter team 3 eller Leovince TT?
eller sku man bare tage polini corsa og Scooter team knækken?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 454 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.099
okt 2020
Følger: 35 Følgere: 205 Scootere: 2 Emner: 45 Svar: 577
ved godt c10 mhr og det er for stor
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.402
polini corsa skal ha c16 på og dermed krumtap for at yde ikke ret meget af en c16 at være. Så det vil være et sørgeligt cylindervalg ville jeg synes. Så hellere sport pro eller athena evo til c16 nu man alligevel ska ha anden tap i
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 454 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.099
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.402
https://www.pedparts.co.uk/product/563/polini-corsa-70cc-cylinder-kit--piaggio-ac
Develops peak power at approx 11,500rpm.
The Polini Corsa 70cc kit makes approx 25-30% more power than the Polini sport. It's still cast iron which means it's very strong and can be rebored but runs at higher revs, approaching similar performance to the aluminium Malossi MHR rep kit
Realistically this is about the limit of what can be used with any degree of reliability for everyday use. As with the MHR rep 70cc kit the oil mixture should ideally be increased to 33:1 either by an adjustable ratio oil pump (see engine category) or by pre-mixing.
Will also need a decent high end sports exhaust
https://scooterswapshop.com/products/polini-corsa
The Corsa is Polini's revised 70cc sport cylinder. Extreme port timing, polished exhaust port and increased primary compression result in up to 2-3 hp more power as compared to standard 70cc cylinders. The piston is equipped with a chrome and a grey cast iron piston ring. To be able to exploit full power, the cylinder should be used in conjunction with a sport exhaust, or better still a racing exhaust
Polini Corsa er meningsløst.
Undgå det som pesten medmindre du deltager i støbejerns ræs
(hvorfor sku man også det?)
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 454 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.099
Sikke en gang bullshit.
Støbejern er ikke stærkt.
Det kan ikke aflede varmen, så stempelringene smelter.
Alu med hårdforkromning er langt stærkere.
approaching similar performance to the aluminium Malossi MHR rep kit
Bizart.
MHR Replica yder kun 8,5 HK og ved meget lavere omdrejninger end Corsa.
Ydermere så skriver "approaching 11.500 rpm".
Corsa yder sin effekt ved 10.500 rpm.
Det i sig selv er meget højt for en støbejerns cylinder.
Jeg ville aldrig nogensinde anbefale Corsa.
Ikke når man kan få super gode alu cylindre med 2 stempelringe.
Man bør også undgå C16, medmindre at man godt kan lide larm og mange omdrejninger.
okt 2020
Følger: 35 Følgere: 205 Scootere: 2 Emner: 45 Svar: 577
Så ville prøve med et sportsopsætning på den da jeg har airsal t6 samt c16 og 21mm på min dr big
okt 2020
Følger: 35 Følgere: 205 Scootere: 2 Emner: 45 Svar: 577
det er jo bare en sportsopsætning
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 454 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.099
Den originale krumtap er ikke helrund.
Dermed er den heller ikke HPC.
High Primary Compression.
Tag den originale membran ud og mål arealet på den luft der kan komme igennem den.
Så opdager du at den ikke kan suge mere end en 17,5mm karburator.
Min bror har haft mange Yamaha BWs og har haft alle tænkelige opsætninger.
Alt over 17,5mm på std membran giver ikke noget, udover dårlig gasrespons når man kommer over halv gas.
okt 2020
Følger: 35 Følgere: 205 Scootere: 2 Emner: 45 Svar: 577
Vidste godt det med helrund tap, Men hvor meget gir det på et sportssetup? det er vel ikke mærkbart? det vel først oppe i racing/hyperracing det virkelig kan mærkes, eller har jeg misforstået?
jamen jeg kan da mærke det ender med det nye athena kit og hvad der ellers høre dertil, men så skal jeg også til at forstærke stel jo
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 454 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.099
Hvis det slår sig, så retter du det op og forstærker det.
Hvad krumtappen angår, så ved jeg det faktisk ikke.
Du bør dog gå efter en krumtap med plastik fyldning.
Så får krumtappen den rigtige modvægt.
okt 2020
Følger: 35 Følgere: 205 Scootere: 2 Emner: 45 Svar: 577
https://www.scooter-attack.com/en/product/cylinder-barikit-70cc-aluminium-yamaha-bw-s-slider-24535?vctype_id=13
eller mærket "MXS Racing" har aldrg set det før kun ved ScooterAttack
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 454 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.099
Det er et gammelt mærke, som har lavet store/stærke cylindre i mange år.
Dog så finder jeg det stærkt useriøst, hvis der kun medfølger en enkelt bundpakning.
Note: as with all aluminium kits, you'll have to adjust squish clearance when mounting it!
Pænt svært at justere noget som helst med en enkelt fiberpakning.
Prisen er dog super fin.
Bemærk 3 ugers leveringstid.
Det sidste billede er vildledende.
Det er fra en vandret minarelli.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.402
Ska man alligevel smide en masse for tun tænding, og krumtap, og ha det hele skilt ad...
Og kommer det alligevel til at lyde for godt til gade kørsel...
Så synes jeg ligeså godt man ka gå all in og lægge de sidste ekstra 1000kr i cylinder og 1000 i udstødning og 1000 mere i karburator og membran og bremser affjedring osv.
19hk med athenaet lyder godt.
Har personlig selv haft kigget på det her da jeg har en halv aftale med mig selv om at købe en slider igen en dag, og gøre den til et scootercross/stunt monster med slicks på et sæt jogr fælge og knopdæk på de originale hjul.
https://www.rrd-preparation.com/fr/kit-75-85cc-course-longue-vertical-booster-bws-/1631-kit-85cc-50mm-parmakit-gp1-course-longue-43mm-bielle-80mm-minarelli-vertical-scooter-booster-bws.html
Har aldrig set det testet men ud fra beskrivelsen lyder det ikke dårligt
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 454 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.099
Lyder vildt.
Mon det vil fungere med en Tecnigas Silent Pro ( ond sleeper ) hvor man nok skal skifte til et tykkere forrør.
okt 2020
Følger: 35 Følgere: 205 Scootere: 2 Emner: 45 Svar: 577
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.402
Og så gange med højden på cyllen (slanglængden på 43mm)
=
Slagvolumen xD
84,4 ccm
Så vidt jeg har ku forstå er det relativt lavt portet. Ud af æsken.
Så det kan evt godt køre med en 9k/11k og yde meget fornuftigt.
Der står også 90cc på 11k potten, og det med 11000 omdr passer ikke ud fra gt tunings tests at dømme.
Forskellen på de to udstødninger er ualmindelig lille i de tests.
Det tænkte jeg at gøre hvis jeg sku lave den slider.
11k på 85cc
There's no replacement for displacement.
Især til teknisk kørsel hvor man gerne vil have noget mere drejningsmoment.
Omdrejninger/topfart betyder ikke noget på en stunt/endurocross motor. Der er det vigtigere at ha moment.
Men hvis maskine bare skal køre asfalt og køre stærkr ligeud, så kan en mere omdrejningsvillig cylle som den athena er ud af æsken give rigtig god mening.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.402
Gianelli go er den blå der yder væsentlig mindre end 11k selvfølgelig.
Link her
https://youtu.be/9SzXIHseqJM
okt 2020
Følger: 35 Følgere: 205 Scootere: 2 Emner: 45 Svar: 577
Malossi sport eller Top Performance Trophy? ved godt de begge er støbejern men det er alt jo i sport klassen xD
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 454 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.099
Langt fra.
De fedeste sport 70 ccm er alu.
Malossi MHR Replica.
Koster en del, men det er umuligt at slide det ned og det kan tåle utroligt mange tæv.
Dertil kommer de mange andre alu cylindre med to stempelringe.
De holder evigt.
okt 2020
Følger: 35 Følgere: 205 Scootere: 2 Emner: 45 Svar: 577
som dette ? umiddelbart ligner det alu, der er også et andet som er mørkere, men begge Malossi sport
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 454 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.099
Det er støbejern.
Der er klar forskel på farven på topstykket og cylinderen.
okt 2020
Følger: 35 Følgere: 205 Scootere: 2 Emner: 45 Svar: 577
støbejern :
https://kgi.dk/product/42094-1689/aprilia-amico/malossi-sport-47mm-cylinder
njah:
https://kgi.dk/product/1124-1689/aprilia-amico/cylinderkit-malossi-sport-47mm
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.402
Tjek det her til 1265 kr
https://www.twostroke.se/stage6-cylinderkit-sport-pro-mkii-70cc
Det sku være lavt nok portet til at yde fremragende til hverdagstun og holde fint længe hvis man sætter noget mindre end c16 på som den yder max med.
https://www.pedparts.co.uk/blog/malossi-sport-vs-polini-sport-vs-stage6-sport-pro-70cc
Det stage6 sportpro mk2 havde jeg hellere taget end airsal sport
https://www.scooter-attack.com/en/product/cylinder-athena-sport-70cc-yamaha-bw-s-slider-10mm-47474?vctype_id=13
Normalt har jeg kigget på airsal sport 70 til hiper, med 2 stempelringe og uden topstykke....
Ved ikke lige hvorfor det kommer med 1 stempelring og med topstykke til lodret mina.
Måske er det et forkert billede? hvis det er med 2 stempelringe til lodret mina ku jeg godt overveje det istedet for s6 mk2 sport...
Så længe det er std krumtap der bare ska ha alt hva den ka trække..
af en eller anden grund er mhr replica 70 udsolgt de 4 steder jeg lige kiggede.
Frankrig har det formentlig. dam-sport.net og scootfast.net og rrd-reparation.net eller hvad de nu hedder.
Twostroke har det her som udsolgt, men skriver udgået af produktion
https://www.twostroke.se/malossi-cylinderkit-mhr-replica70cc-8
okt 2020
Følger: 35 Følgere: 205 Scootere: 2 Emner: 45 Svar: 577
Tak for input guys!
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.402
https://www.pedparts.co.uk/blog/stage6-sport-pro-mkii-cylinder-kits-a-closer-look
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.402
Men spændende hvad du så ender ud med af opsætning
okt 2020
Følger: 35 Følgere: 205 Scootere: 2 Emner: 45 Svar: 577
Lyder da som for stor en udstødning i mit hoved men det ser da ud til at spille!
okt 2020
Følger: 35 Følgere: 205 Scootere: 2 Emner: 45 Svar: 577
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 454 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.099
okt 2020
Følger: 35 Følgere: 205 Scootere: 2 Emner: 45 Svar: 577
okt 2020
Følger: 35 Følgere: 205 Scootere: 2 Emner: 45 Svar: 577
Yasuni Z
Yasuni R
Polini Scooter Team4
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 454 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.099
Den dur til ALT.
Og den har et bredt arbejdsområde.
Husk at pille lyddæmperen af, når du modtager den og fjern begrænsningen inde i den.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.402
Den tager en masse flere omdrejninger uden at yde mere.
Som tommelfingerregel vælger jeg ikke udstødning til en cylinder.
Jeg anser udstødningen på en 2t motor som 60% af motoren.
Den bestemmer max effekt, omdrejningstal og bredden på arbejdsområdet.
Cylinderen er bare tilbehør der skal understøtte udstødningen ved at fodre den med nok sovs i det rigtige tempo.
Det samme med memrban karbu tænding luftfilter og evt powervalve (scootere har ikke powervalve)
At sætte en c20 på stage6 sport pro vil svare lidt til at købe formel1 affjedring, vinger, udstødning, dæk osv for millioner af kroner, og så sætte det i et fiat punto karosseri
Hellere vælge en overpowered platform at bygge på, end at sætte overpowered tundele på en platform der ikke lader en få den power man ku få for de milliondyre racestumper man så bruger på den.
På en scooter bestemmer udstødnigen hvad omdrejningstal du kører med, hvor mange penge du skal bruge på krumtap+karburator+tænding og cylinder for at det virker optimalt
Så regnestykket starter lidt med at finde ud af hvad vil man opnå.
Og hvad vil man betale.
Så plejer jeg at vælge en udstødning der yder og lyder som jeg vil have, og så vælge de andre dele så jeg får det fulde potentiale ud af udstødningens ydelse med det lydniveau det nu giver, og stadig kan holde til det i længden.
Man kan sige jeg plejer at vælge en udstødning der er lidt for lille til resten.
Men jeg ser det omvendt.
Jeg vælger resten så det kan blæse min udstødning fuldt op med lethed.
70cc støbejern til gg.
70cc alu sport til yasuni r.
70cc midrace til c16
70cc highend racing til c21.
80cc alu sport/midrace cylinder til sportsudstødninger på gearmaskiner.
Det er bedre at presse udstødningen til sit maksimale, end at presse cylinderen til dens max
Udstødningen er ligeglad, den ka tåle at blive pisket max i en uendelighed
Cylinderen derimod brækker sig og tager tappen med i faldet hvis den bliver pisket til grænsen konstant eller lige kommer op over sin tolerancetærskel bare en enkelt gang.
Short story long
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.402
Så kan jeg anbefale at læse pedparts test den her
https://www.pedparts.co.uk/blog/sports-exhaust-testing-50cc-and-70cc-sports-mopeds-part-two
okt 2020
Følger: 35 Følgere: 205 Scootere: 2 Emner: 45 Svar: 577
Tusind tak
Jamen ud fra de rulninger der tænker jeg en yasuni r eller en stage 6 pro replica, Men ville jeg med en yasuni r ikke komme op på ALT for mange omdrejninger eller har jeg misforstået fuldstændig? fordi jeg tænker da jeg så skal have stage6 pro replica.
Men er der nogen som ved hvor mange heste man kan få ud af polini sport+polini st4?
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.402
Yasuni R sku være afstemt til at køre på std krumtap og tænding, på hiper som kan tåle nærmere 11'000 omdr og minarelli lidt laverer der kan tåle ca 10'000 omdr.
Hiper motorer yder typisk også en 10% mere end tilsvarende setup på mina motorer, medminder vi er helt oppe i hyperrace tun hvor man ændrer så meget i motorerne for at akkomodere hyperrace tun, at forskellene på hiper og mina blir mere eller mindre udlignet.
Den test i det her link har polini scooter team med.
https://www.tuningmatters.com/reviews/exhausts/scooter-tuning-exhaust-test/
Pedparts har nogen flere artikler med div tests men er rimelig sikker på scooter team 4 ikke indgår i mere end 1 test.
Hvorfor ved jeg ikke lige.
Kan se i tuningmatters oversigt at den er forholdsvist lavtydende, lidt henaf yasuni Z.
Måske det er derfor den bare er uinteressant for de fleste tests
Men den sku køre rigtig godt med polini sport cyllen.
Det er også en rimelig lavportet sejtrækker cylle, så de to ting sammen vil nok køre rigtig fornuftigt
okt 2020
Følger: 35 Følgere: 205 Scootere: 2 Emner: 45 Svar: 577
Malossi sport 70cc