Tilmeldt:
30. aug 2022 Følger: 5 Følgere: 166 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 22 Svar: 71
Hvad synes i om denne opsætning? {{forumTopicSubject}}
Blokken er fræst og flowoptimeret til teamcross. Der sidder rod 85 spacer i, men den er også fræst og planslæbet
Polini Evo 2’et er blevet spidset i skillevægge
Cylinder: Polini Evo 2 LC ø12
Karbu: Stage6 26mm PWK
Krumtap: Malossi RHQ Rod 85
Studs: Polini 360 35mm
Kobling: Malossi Delta Rød Trim
Koblingsklokke: Stage6 Wingcooler
Trykfjeder: Rød
Vario: Malossi OR
Rem: Malossi OR
Remskiver: Malossi OR
Gearing: Ukendt Tun Gearing
Filter: Powerfilter
Tænding: Standart med BR9ES
Membran: Malossi VL14
Udstødning: Yasuni C21
Der mangler dog at komme innerrotortænding på
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Det er totalt umuligt at se hvad der er på billede.
Stil dig dog om på den anden side af scooteren, så du har lyset i ryggen.
Fin opsætning.
Tæl din gearing, så du kender ratio.
Drej baghjulet, så ventilen peger ned mod jorden.
Drej på koblings klokken, indtil at ventilen igen peger mod jorden.
Tæl antallet af gange du drejer på klokken.
aug 2022
Følger: 5 Følgere: 166 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 22 Svar: 71
Her i weekenden skal jeg også have talt gearingen, for den er åbenbart alt for tung selvom der sidder Evo 2 på. Måske da blokken har kørt sprint før, og jeg har ikke haft skilt gearingen af siden
Hvis der er nogen der evt. ved hvilken gearing de bruger til sprint? Den har kørt med teamcross hvis det skulle hjælpe
aug 2022
Følger: 5 Følgere: 166 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 22 Svar: 71
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Du skal hellere starte ud med at tælle gearingen.
Se min video, hvis du ikke ved hvad jeg mener med det.
aug 2022
Følger: 5 Følgere: 166 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 22 Svar: 71
Husker vist jeg talte den til høj gearing. Sekundær var vist 15/51 og primær var vist standart Aerox, men de kommer allerede høj gearede fra fabrikken.
aug 2022
Følger: 5 Følgere: 166 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 22 Svar: 71
aug 2022
Følger: 5 Følgere: 166 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 22 Svar: 71
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Og tæl dem allesammen.
Og nej, din gearing er IKKE skyld i at den kører langsomt.
Det vildeste jeg engang så, var en gut der kørte med sekundær gearing, sammen med en 17/40 primær gearing, på en Jog FS.
Den var gearet højt/tungt.
Topfarten var 135 kmt.
aug 2022
Følger: 5 Følgere: 166 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 22 Svar: 71
Den er helt ny gennem bygget fra bunden af med tom blok udover gearing og krumtap, alt er blevet kigget igennem og moment spændt til det de skal. Men alligevel tar den nærmest ik fat i baghjulet. Vi har prøvet alt nærmest med trim, tryk og kobling?
aug 2022
Følger: 5 Følgere: 166 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 22 Svar: 71
Min ven siger der ska en anden tænding til, men det burde der da ikke før den køre remskiverne ud.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Det der det bliver du seriøst nød til at lave en video af.
Det skal jeg simpelthen se med mine egne øjne.
aug 2022
Følger: 5 Følgere: 166 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 22 Svar: 71
Vi er i fuld sving.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Meget præcist.
Ikke noget cirka shit.
aug 2022
Følger: 5 Følgere: 166 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 22 Svar: 71
Primær var vist Standart.
aug 2022
Følger: 5 Følgere: 166 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 22 Svar: 71
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Du kan ikke uploade videoer herinde.
Du skal bruge YouTube shorts eller lignende.
aug 2022
Følger: 5 Følgere: 166 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 22 Svar: 71
aug 2022
Følger: 5 Følgere: 166 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 22 Svar: 71
jul 2016
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 6
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Det er virkelig tydeligt at motoren 4 takter.
Det har intet gøre med at "den kan ikke trække sig selv".
Den 4 takter når blandingen er forkert eller gnisten er dårlig.
Hvilken olie bruger du?
aug 2022
Følger: 5 Følgere: 166 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 22 Svar: 71
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Skift olie omgående.
Og brug kun 2% olie.
1 deciliter olie til 5 liter benzin.
Hverken mere eller mindre.
aug 2022
Følger: 5 Følgere: 166 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 22 Svar: 71
Jeg køre altid med 2% blanding
jul 2016
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 6
(Redigering) Castrol Racing den gule fra thansen er god til Alu cylinder vis det den du bruger der self også andre som er helt okay at køre med også nogen som er mindre okay og nogen som slet ik er lavet til den type motor nogen olier brænder fx rigtig dårligt i høje omdr på alu men er relativt godt til noget støbejern jeg tror ikke din olie er problemet men det kan være en blanding af nogen forskellige ting der plusser og får en større effekt fx turbulens i indsugning en lidt for sen gnist membran der også nogen gange kan opføre sig mærkeligt pga en smule turbolens som så leder til endnu mere turbolens fordi den opføre sig mærkeligt
Redigering skal lige tages med et gram salt fyre sikkert noget lort af vedr turbolens den er sikkert bare meget sensitiv for indstilling inkl tænding vis det menes at andre har gjort det før som jeg syntes der en der har gjort tråden er bare spændene det mit input håber du kan bruge det til noget og eller det giver dig lysten til at prøve igen og fortælle os hvad resultatet blev også til fremtidige med samme problem som dig
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Når slaglængden bliver længere end cylinderen er lavet til, så støder stemplet på topstykket.
Eller skal 5,4mm spacer på og så kan stemplet måske tippe i cylinderen.
Samtidig med at stemplet kører 5,8mm for langt forbi portene.
jul 2016
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 6
Redigering
Med en 45 mm tap frem for 40 vil stemplet jo komme hurtigere og langsommere i specifikke grader det tænker jeg forstyrre port tiderne lidt men forstyrre det så meget at den vil tabe ydelse og eller i det her tilfælde slet ik kunne køre ordenligt der var en bog om 2 takt lavet af en gut som forklare alt om 2 takt motor han forklare ikke specifikt vedr det her problem men han forklare alt hvad der er at vide om 2 takt port tider og tommelfinger regler indenfor forskellige cc og tolerancer det nu ca 2 år siden jeg hørte nogen lydbøger/kapitler fra bogen lavet af ham og siden der faldt interessen lidt for knallerter da man blev ældre men nu jeg faldet lidt i igen så husker ikke hvad løsningen eller problemet skulle være her
Redigering 2 forstår ikke helt hvorfor stemplet vil køre 5,8mm for langt forbi portene ifh til originalt ment port tider når man ligger en 5,4mm spacer forstår heller ik hvor du får x,8 og x,4 fra når krumtappen bliver 5mm længere tænker jeg også at spaceren skal være 5mm plus de tidligere pakninger for at få samme squish eller er der måske noget der fløjet lige over hovedet på mig?
Hvad synes i om denne opsætning?