{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
322 visninger | Oprettet:

Cylinder {{forumTopicSubject}}

Hvilken cylinder og kabu skal jeg vælge hvis det skal lyde lovligt? Det skal også lyde lovligt med politiværn. Det er bare et skoletun, så jeg tænker noget Dr 70cc, eller Malossi sport 50cc. Jeg har både En gg og en Stylepro 9k.

Pointen er bare at det skal ikke larme meget, men må gerne have en topfart på 80+.

Enten tænker jeg Dr 70cc, med 9k, men larmer det ikke mere end malossi sport 50cc med gg? Og hvor stor forskel er det imellem de 2, optræksmæssig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cylinder
  • #1   4. jun 2023 det som larmer er udstødning du kan nemt køre 70 cc og gg men du kommer ikke over 80 med gg og glem 50cc det er bare noget bæ

  • #2   4. jun 2023 Hvorfor er 50cc sport noget bæ? Med Malossi 50cc sport kan jeg tilgengæld få op på 85 med gg.

  • #3   4. jun 2023 så er du sku den første som har fået en jog med standart gearing og 50cc til at køre 85 tror mere på 65 70

  • #4   4. jun 2023 Har en ven der havde en hot 50. Med Malossi sport 50cc, en Malossi multivar, std kabu og en gul trykfjeder. Den kørte 87 og 93 ned af bakke.

  • #5   4. jun 2023 så skal han jo bare tune din smiley

  • #6   4. jun 2023 det kører hot ik med den opsætning. måske på speedo

  • #7   4. jun 2023 Det blev målt med gps. På telefonen, glemte at sige han havde også gg på. Det vil da også kun give god mening, eftersom at ved dr 70cc er gg for lille til så den kommer nok ikke over 80, og så på en cylinder der er mindre passer hvor gg til render den 85-87.

  • #8   4. jun 2023 igen så skal han bare tune din fordi så er han bedre ind 90% herinde

  • #9   4. jun 2023 Ikke alle ifølge det her forumemne.
    https://www.scootergalleri.dk/forum/tuning/1542820-malossi_50cc_sport


  • #10   4. jun 2023 50cc sport tager flere omdrejninger, Derfor er topfarten lidt højere med 50cc sport end med 70cc sport.

    Derfor er det nok rigtigt nok med de ca 90kmt uden modvind på en god dag med 50cc sport.

    Optrækket er dog langsommere. Og den larmer mere imens den får fuld hane op til topfarten.

    Derfor jeg ville prøve med et 47mm støbejerns kit og en technigas silent pro eller en gg eller hvad der nu lige er til at få fat i til en ok pris.

    9k larmer lidt mere end en gg og tager lidt flere omdrejninger end gg.

    Hvis du sætter 1000hk tunsæt på din knallert men det yder ved samme omdrejningstal som nu, og du ikke ændrer gearing, så vil du få hjernedødt sindssygt optræk, men din topfart vil forblive nøjagtig det samme.
    Sætter du derimod en svagere motor på men som tager flere omdrejninger, så vil din topfart i teorien blive højere, selvom du har en mindre motor på og samme gearing


  • #11   4. jun 2023 til #10
    Takker, det er nemlig mit problem. Jeg vil gerne have lidt højere topfart, og lidt bedre optræk. Men gerne uden at det larmer meget, faktisk helst ikke. Det kunne være fedt med 70cc, men med 9k larmer det for meget, og med gg får jeg ikke topfarten jeg gerne ville have, men optrækket. Så jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre. Har hørt lidt om en udstødning som passer til dr 70cc, men så er mega grimt.


  • #12   4. jun 2023 Hvis du kan få en 100/125cc motor monteret så får du nok kræfter til at ku køre højere gearingen og stadig have bedre optræk end nu.
    Ellers er 70cc det eneste der ka gøre det bedre end 50cc.

    There is no replacement for displacement.

    50cc sport giver kun mening i de få lande i verden, hvor du lovligt må køre på en 50cc maskine uden grænse for dens topfart eller hestekræfter.
    I danmark er det totalt fuldstændig helt og aldeles meningsløst, at køre 50cc sport.

    Du kan ligeså godt prøve at vaske vinduer med mudder


Kommentér på:
Cylinder

Annonce