{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
475 visninger | Oprettet:

Knallert lavet om til cafe racer? {{forumTopicSubject}}

Hej

Kan det passe at det slet ikke er muligt at lave en knallert om til en cafe racer? Jeg har set nogen gør det, men det virker komplet ulovligt iflg. danske regler. Dog ser man tonsvis af motorcykler blive lavet om til cafe racer ?

Er der andre regler?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knallert lavet om til cafe racer?
  • #1   17. jun 2023 du må INTET ændre på din knallert du KAN få bøder for alt

dog er det lavet pænt alt lys virker og den ikke køre for hurtigt så plejer der ikke ske noget

• #2   17. jun 2023 Det var nok de jeg tænkte + den kan vel ikke gå i gennem syn. Men hvordan kan det være man må lave motorcykler om til cafe racer?

• #3   17. jun 2023 der er andre regler

• #4   17. jun 2023 Det afhænger af hvilken knallert det er, og hvilke dele du tænker at ændre.
    Man ka komme langt hen ad vejen med andet sædebetræk og tail tidy og sådan på en retro veteran knallert.

Jeg er aldrig helt blevet overbevist om man intet må ændre på en knallert. Jeg tænker det bunder i en misforståelse.
    Det burde f.eks. være lovligt at sætte et spejl fra en anden scooter, eller et custom spejl på knallerten, især hvis det er helt identisk med det originale.
    Især især hvis det er ECE godkendt til bl.a. den pågældende knallert.

Ece godkendelse osv på original delene ryger ganske vist, hvis man f.eks. monterer et hjemmelavet sæde og skærer beslagene af stellet og svejser sine egne på.
    Men hvis de nye dele overholder kravene,, som så vidt jeg husker er ret vage i detailforeskrifter af færdselsloven om køretøjers indretning og udstyr, så tænker jeg de er lovlige, selvom de ikke er originale.

Jeg ville gerne læse paragraffen, eller hvor det står, direkte eller indirekte, at en knallert på ingen måde må modificeres overhovedet.
    Men jeg tænker det er en misforståelse dels

• #5   18. jun 2023 Jeg kan heller ikke finde nogen paragraf, og jeg har søgt hele internettet igennem. Hver gang lovgivningen nævner noget om en konstruktiv ændring af knallert er det kun med henblik på tuning. Virker til at det er dét primære lovgivningen går på i.

I mit tilfælde er det fordi jeg har fundet en fed Tomos Flexer fra 1997, der er lavet om til en cafe racer.

Men der er svejset en "stang" på stellet, og så er der sat en tank på, og sædet er skiftet ud til et cafe racer sæde, og styret er sænket. Alle dele er ellers originale.
    Den kan kun køre 32 km/t.
    Der er papir på den.

Jeg tænkte at hvis man smækkede et par Tomos klistermærker på tanken, og man kører ansvarligt, så burde chancerne for at de ville tjekke noget vel meget lille smiley

• #6   18. jun 2023 Ja har du kort har du forsikring er du stiv er den tunet, ellers god tur. Men for det meste blir man stoppet fordi man har lavet et eller andet ulovligt og så får man en regning i eboks for det og så er den som regel ikke længere. Ingen regel uden undtagelser men ja smiley

• #7   18. jun 2023 Men hvad er chancerne for at de stopper en, hvis man kører stille og roligt smiley Måske er chancerne egentlig ret store når man kører på en cykelsti med noget der ligner en motorcykel, hehe smiley

• #8   18. jun 2023 Tror sgu det er nemmere bare at købe en Garelli GT Junior, Suzuki K50/DM 50 eller en Diesella Piano, og så prøve at slippe afsted med at sætte et cafe racer sæde på smiley

Så er der kun 1 ting man kan få bøde for smiley

Kommentér på:
Knallert lavet om til cafe racer?

Annonce