{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
231 visninger | Oprettet:

Polini Kilerem . Fejl på længden {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft lidt bøvl med at få min Kilerem til at passe ordenligt til remskiven . Og ikke en af de polini remme passer , og måler man mellem Vario og Remskiven , så burde polini kileremmen passe rigtig fint til mit setop da de 750mm som de skriver selv . Men det er bare ikke tilfældet. Jeg valgte så at måle de polini remme selv ,og så kunne jeg med det samme se forstå hvorfor , begge remme jeg har er opgivet af polini selv til at være 750mm i længden , men de er begge kun
740mm…
Nogen der har været udsat for dette her også . Jeg fik også bekræftet idag fra et Dansk firma at det ikke kun var mig der var uheldig at have fået 2 remme der fejl på , måler denne firma også samme rem så for de samme Længde som jeg har fået …

Polini std. Varenummer : 248.003
Opgivet til 750mm af polini selv.
Rigtig mål : 740mm

Polini kevler. Varenummer : 248.040
Opgivet til 750mm af polini selv
Rigtig mål : 740mm

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Polini Kilerem . Fejl på længden
  • #1   24. aug 2023 Det er almindelig kendt at producenterne bruger forskellige måder at måle remmene på (inder/yder/center diameter)
    Derfor er det smart at gøre netop som du gør, at måle remmen selv, og gøre det samme fra andre producenter, så man kan sammenligne. smiley

• #2   24. aug 2023 https://youtu.be/WDwUcBrTgGs?si=_irY_bOFHQmoZUAy

I den her video illustrere han også hvordan to remme med samme mål fra to forskellige producenter, kan have forskellig længde. smiley

• #3   25. aug 2023 Det super træls fordi man for aldrig den længde man bestiller , man for den rigtig længde på teksten , og den passer aldrig.

Jeg har så heldigvis fået Jan fra KGi til at måle en Athena Kilerem og den skulle passe i den længde som Athena selv skriver på remmen også .. og jeg mangler en kilerem på de her 750mm ca for at den ligger Best i remskiven i bag ,og kommer lille smule mere op på varioen , og Athena kilerem til Minarelli , den er 751mm.

Jeg har selv målt følgende remme efter som jeg har på lager og det var kun et Mærke hvor længden passede til det som den var opgivet til også.

Stage6 R/T Oversize — Varenr : S6-5916627 - 775mm - Rigtig mål paaser 775mm
    Polini Sport — Varenr : 248.003 - 750mm - Rigtige mål var 740mm
    Polini kevler — Varenr : 248.040 - 750mm - Rigtige mål var 740mm
    Top performnaces — Varenr : 9907770 - 748mm - Rigtig mål var 739mm

Der var kun Stage6 hvor længden passede ….
    Og sjovt nok så er det også Stage6 der kan lavere Ruller hvor vægten passer bedst til det sammenlagt vægt for 6stk ruller.
    Malossi og polini der er vægten slet ikke så præcis …. Det kan sagtens ved 6stk sammenlagte ruller afvige med op til næsten 1gr i alt..,

• #4   25. aug 2023 Men jeg forslår nu stadig OR kit, det vil give både optræk og topfart, og så er remskiver, variation og rem lavet til at arbejde sammen.

• #5   28. aug 2023 Jeg mangler ikke støre remskive , mit optræk , er allerede rigtig rigtig godt nu , jeg forsøger bare at udnytte de sidste 6mm i Remskiven , og hvis jeg er tilfreds nu så bliver jeg kun mere tilfreds når jeg har fået den nye rem sat på , men bruger selvfølgelig Stor remskive osv i den baneskine jeg er ved at lave…

• #6   28. aug 2023 Ja okay, jeg mener en polini rem til Peugeot speedfight er 14mm længere, på papiret, hvad det så er i faktisk mål, kan jeg ikke svare på, men den er i hvert fald længere.

• #8   31. aug 2023 Lige netop polini , de kileremmen er jeg lidt i tvil om , fordi alle mine polini remme er ca 1cm mindre ne de opgivet til , men på den anden side kan det være at denne i linket på 764mm så også ville passe i længden da den er en del længer end 750mm … men breden er jeg lidt i tvil om også vinklen på tænderne .

• #9   31. aug 2023 Jeg fik ellers den her super super kloge Jan fra KGI import til at måle en Athena Kilerem, spurgte om han ville måle dn , og med lidt besvær så skrev han nogen dage sener at , den var 751mm så jeg gik ud fra han havde målt den rem , og så viser det sig at den Athena kilerem er 741mm i længden ….. Jan havde bare skrevet længden som stod på remme , skønt jeg bedte ham så pænt med god forklaring hvorfor , også pisser manden alligevel på kunden …. Så til folk der handler der , man for sine ting til tiden aldrig bøvl , men du kan ikke stole en skid på Jan der oppe fra … så drop alt om at spørg den man om noget for han mener han gør det så godt han kan , og han kan ikke engang måle kilerem …..

• #10   1. sep 2023 Han har ellers været mig behjælpelig flere gange. Hvorfor køber du dem ikke bare selv og returnere dem du ikke skal bruge? Så slipper du får at blive irriteret på andre mennesker.
    Hvis du vil have noget gjort rigtigt, så gør det selv smiley

Mht vinkel osv. jeg har kørt med den på en lang mina jeg havde for en 5-6 år siden, så jeg ved det kan køre helt fint.

• #11   1. sep 2023 Jo jo men nu kan jeg ikke lave en rem selv så det med at få det gjort er det jeg træt af netop ved at jeg køber remme også de ikke lever op til længden som de opgivet til , det jeg er træt af er at Jan ikke engang kunne bruge 2 min på mit ønske ved at måle remmen selv på den måde jeg bedte ham om , tænk lige …… 2min ville det tage ham . Nu skal jeg så til at bruge tid på køre til næste pakkepost også sende det afsted igen osv , alt dette ville jeg kunne undgå plus deres firma slap for at betale tilbagefragten også …
    Så ham Jan hjælper kun hvis han få lov til at sætte ned , ham skulle nødig lave 2min ekstra Arbejde ….. jeg er satme skuffet på ham fordi , efter vi havde mailet sammen , så gik der nogen dage så fik svar at remmen den de her 751mm så den var god nok …. Det satme fræk gjort af ham…… spørger man speedline så kan du dælme tro du for ærlig svar , og de måler alt hvad jeg Beder om … grunden til jeg ved er fordi jeg havde 3 af de samme remme jeg bedte dem måle , og vi kom frem til samme længde ved alle . Havde de nu skrevet en længde som passer til det opgivet længde så vidste jeg det var noget forkert …..

• #12   2. sep 2023 Okay. Du lyder sku godt nok som lidt af en Karen hvis du spørger mig.
    Du er endda fra Sønderjylland, hvorfor køre du ikke bare til Esbjerg og selv kigger på dem?
    Jeg synes godt nok du bruger meget krudt på at pege fingre, isteret for bare at gøre tingene selv.
    Sim jeg skrev før, gør det selv og slip for skuffelsen over andre.

• #13   2. sep 2023 Kald mig Karen eller Søren eller noget helt 3 …. Pointen i det her er bare , hvorfor ikke bare sige sandheden til kunden.
    Som sådan her ….
    Kunden : hej gider du ikke måle denne kilerem på denne måde her ????????
    Jan : nej jeg har desvære ikke mulighed for det …

Hvis han havde gjort sådan så ville jeg kunne undgå at bestille en rem og han ville undgå direkte at skulle skrive noget som han ikke kan stå inde for …
    Og fordi jeg går op i at min Scooter skal være 100% korden mener jeg nu ikke ligefrem burde være en “ Karen “
    Men havde jeg gjort som du skrev , at køre op til KGI , så kan du kalde mig en Karen.
    Karen er en som brikker sig voldsom , jeg er kun en der bruger tid på at finde de rigtig dele og i dette tilfælde er det kileremmen som jegber kommet til nu.

Kommentér på:
Polini Kilerem . Fejl på længden

Annonce