{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
253 visninger | Oprettet:

tøver i optræk, ruller vs trim fjedre {{forumTopicSubject}}

Hvis min foreste variator skål begynder at rykke på sig før kobling tager ved, er mine trim fjedre så ikke for stramme?
Mit problem er bare at når koblingen bliver varm tøver den i optræk hvis ikke jeg har det strammmeste trim i overhovedet.
Når den er kold er den helt spedalsk og flyver på baghjul, men når den er varm. Og så tøver den lige de første par meter og så tænder den af til 100-110kmt. GPS.
Opsætning.
Mallosi Mhr ø12 blueprintet. Portet til 192' udstødning.
MVT digital tæning.
Polini Evo 24mm karburator og studs, grøn Evo membran.
Yasuni c21.
Polini hi speed Evo vario og polini 3g 107 kobling, blå trim. 3.5g. Ruller. 34kg tryk fjeder.
Polini remskive i bag, to spor.
13.5hk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tøver i optræk, ruller vs trim fjedre
  • #2   10. okt 2023 Går efter optimalt optræk, men synes det virker forkert at rem er på vej op ad inden hjulet overhovedet er begyndt at flytte sig, men slækker jeg trim fjedre så stall den inden den rykker af.

  • #4   11. okt 2023 Remmen skal ikke vandre inden koblingen griber.
    Det lyder som om du har problemer med at holde trykfjederen kølig. Det er årsagen til koblingsklokker med køleribber og variodæksler med lufthuller bliver solgt så flittigt til de maskiner.
    Den ska gerne opføre sig nogenlunde stabilt. Men med racetun er det som regel meget temperatur følsomt. Også derfor udstødningswrap blev opfundet. For at forhindre afkøling af drag scootere når de kommer op i fart, da en koldete udstødning ændrer størrelsen på udstødningen og dermed trækområdet, i forhold til hvordan det opførte sig på rullefeltet.
    Så vil tro dit problem er varme i variohuset


  • #5   28. okt 2023 https://youtube.com/shorts/yHSzOkUAdt0?si=L6RP2zaYKLxozY2R
    Video af problemet.


  • #6   28. okt 2023 Du har racing tun på så vil tro du ska have åbent varioskjold for den ka holde sig kold.

    Evt hvis du har original koblingsklokke på ska du ha sådan en med køleribber.

    Men hvis du kigger på racing maskiner der vinder, så er de alle sammen åbnet i varioskjoldet ved koblingsklokken. Så tænker dit problem er årsagen til man har det på.


    profilbillede
Kommentér på:
tøver i optræk, ruller vs trim fjedre

Annonce