{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
314 visninger | Oprettet:

Benjamin S
Benjamin S
Tilmeldt:
25. okt 2023
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 14

Knallert taber pusten {{forumTopicSubject}}

Hej scootergalleri.

Jeg har en keeway f act med:
Streetrace 70cc med ngk br8hs tændrør
Cp 21 90 dyse nål øverste hak
Ukendt leovince knæk udstødning (tror den svarer til yasuni z)
Malossi multivario 4.5 grams ruller
Naruku kobling med blå trim og stage6 medium trykfjeder
31.000 volt tændspole
Ligeskåret gearing

Problemet er bare at den trækker mega godt med fuld gas i ca 3 sekunder og så taber motoren effekt men trækker stadig bare med ca den halve motor effekt. Hjælp, tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knallert taber pusten
  • Benjamin S
    Benjamin S Tilmeldt:
    okt 2023

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 14
    #1   25. okt 2023 Her en video af hvordan den lyder:
    https://m.youtube.com/shorts/D1qYFyubapA


  • #2   25. okt 2023 Du har for høj gearing, din rem skive i bag er med buet baner, så den ligesom kunstigt har to gear. Når din remskive når midten har din motor ikke power nok til at slæbe den i bund.

  • Benjamin S
    Benjamin S Tilmeldt:
    okt 2023

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 14
    #4   25. okt 2023 Tak for det, men den kørte og lød på samme måde da der var standard gearing i den.

  • #5   25. okt 2023 Okay prøv at lure video jeg sendte, hans laver også det der kraftig skift.
    Måske din trykfjeder er for stram.


  • Benjamin S
    Benjamin S Tilmeldt:
    okt 2023

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 14
    #6   25. okt 2023 Jeg prøver nok med noget malossi gul tryk og 4 grams ruller. Jeg er heller ikke sikker på at min udstødning er god da den larmer fra cylinder selv med god pakning og 2 10'ere godt spændt.

  • #7   28. okt 2023 Hej hej , ved ikke om du er blevet klar over det , men jeg er 99% sikker på at det er din Remskive som driller dig , Jeg syndes lidt din remskive lyder til at være den lovlig model som den er født med … i din remskives løbe baner , eller du ved i de riller som de stifter sætter i så den kan åbne op når det skal , i de riller er der et sted ca midt på dem der er det at rillerne får en slags fald så remskiven Bare åbner op med et fald og det fald gør at begge skiver hvor kileremmen køre i mellem bliver åbnet op for hurtig så din kilerem faktisk bare falder held ned i remskiven , og så er det at din motor opfør sig som det du oplever , Du ved Kanon optræk 1 gear så at sige , også springer den på en måde 2-3 gear over og ender i 4gear som så gør at din motor ikke kan følge med til at få RPM op før den skifter gear ,
    Du kan sammenligne det lidt som bil kørsel , hvor du starter af i 1 gear også skifter du gear fra 1 op i 4 med det samme , også vil motoren nemlig også der falde i RPM meget fordi du har for meget modstand på til at få den op i RPM igen , derfor vil den så tage længer tid om om at komme op i de RPM igen hvor det føles normal at RPM og 4gear passer sammen


    Undskyld den lange besked. Havde bare den ide at du ikke ved så meget omkring dit problem og måden din motor opfør sig på …


    Hvis du vil dette problem til livs , så vil jeg gerne hjælpe dig …. Du siger bare til hvis det er
    (-: så vil jeg gerne forsøge at hjælpe dig så godt jeg nu kan smiley





  • Benjamin S
    Benjamin S Tilmeldt:
    okt 2023

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 14
    #8   28. okt 2023 Tak BP. Jeg tjekker mine remskiver i dag, fordi jeg tror også at det er standard kinesiske remskiver der er problemet. smiley

  • #9   29. okt 2023 Hvis du vil og at den passer, så har jeg faktisk en helt 100% ny Top performances Renskive
    Så har samme størelse som de Standarte remskiver , men tilgændgæld er den så udstyret med 2 forkellige stignings grader , og ingen af de grader minder om dem du har i din remskive, Disse stignings grader i Den TPR remskive jeg har er lavet på den måde man selv vælg den type grader man føler ens motor går bedst med , og lige gyldig hvad du vælger af stigninger i den TPR remskive , så for du ikke det her død punkt længer som du for , fordi din remskive når den åbner op til ca halve hvad den kan , så er det at den sidste halvdel der mangler at åbne i remskiven faktisk er for stejl , og det resulter så i at den åbner alt for hurtig , ….
    alt dette undgår du med sådan en TPR Remskive ….. …. Og det virker bare 200.
    optrækket er bare jævn og vildt uden at effekten ødelægges fordi remskiven åbner op for hurtig …..

    Det er den i linket som jeg har en helt ny af liggende. Eller jeg mener faktisk jeg har 2 nye.

    https://speedline.dk/yamaha-aerox-foer-2003/remskiver/remskiver-top-performances-torque-converter-s-t-9923030

    Jeg mener/ Ved at du ville blive meget glad for sådan en TPR Remskive , jeg er faktisk så sikker at det eneste du skal er at flytte din kobling og trykfjeder over i TPR remskiven og så tror jeg faktisk du klar til at køre og dit optræk mærker du få første uden nogen død punkter fra Start til den konstante Top fart . Og dine Ruller i vario passer også meget godt . Så hvis jeg var dig ville jeg klart have den i tankerne ….




  • Benjamin S
    Benjamin S Tilmeldt:
    okt 2023

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 14
    #10   29. okt 2023 Hey BP tror du at remskiverne passer? Der hvor mine remskiver sidder på gearingen tror jeg ca er 1,6 cm i diameter.


Kommentér på:
Knallert taber pusten

Annonce