254 visninger
|
Oprettet:
Scooter begrænser ved 60kmt og nogenlunde hidsig opsætning søges {{forumTopicSubject}}
Dav jeg har en yamaha neos fra 2005 2t hvor jeg har pillet skive og pillet begrænsning der sad i udstødningsrøret ud ellers står scooteren std hvad kunne jeg ellers gøre for at få den til at køre lidt stærkere eller skal der en ny opsætning til hvis ja så skriv gerne hvad jeg kunne smide på. Lige til info jeg mistænker at motorblokken er begrænset men jeg har hørt at r-setup skulle man kunne smide på da den har special lavet skøjter eller sådan noget.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.394
Hvis du ikke er erfaren i tuning og tunet kørsel osv vil jeg mene en almindelige skoletun/ sport tun opsætning vil stille dig tilfreds.
Malossi sport 70 f.eks.
Evt mod cylinderkittet da det kan gå i begrænset blok.
Og så en afdroslet standard lignende sports udstødning på som gianelli go eller sito plus eller stage6 street eller lign.
Dertil skal købes dysesæt str 70-100 ca og så nogen lettere ruller. Kræver gerne en 2-3 sæt ruller eller måske 4 sæt før man er sikker på den har den rigtige vægt i.
Std variator std luftfilter og karburator og std alt andet.
Gir et fint optræk og en topfart på små 80 uden at larme eller gå i stykker eller være svært at indstille. Og er ret billigt.
Mest populære tun setup i verden.
Ska den have endnu mere skub i den så på med en knæk udstødning som f.eks. yasuni z og forfra med indstilling af ruller og karburator.
jan 2024
Følger: 11 Følgere: 82 Emner: 23 Svar: 27
Jeg tænkte dette sæt kunne fungere har nemlig polini speedcontrol vario, gul trykfjelder og et par forskellige gram ruller hvis nu jeg smidte alting på tror du så det ville spille og lige nu har jeg et polini original udstødning på?.
sep 2003
Du ka få et cylinderkit for mindre end den pakke koster og du får ekstrem lidt ud af at slås med uoriginal karburator når du har polini original på.
Hvis du havde yasuni r/c10 på ville der være en smule forskel men stadig ikke meget.
Tjek forresten lige at msp sender for tiden.
Tjek evt deres trustpilot.
Jeg ville ikke bestille noget fra dem jeg sku bruge inden for de næste 2 måneder...
jan 2024
sep 2003
Fungerer super godt med en afdroslet polini gg på
jan 2024
sep 2003
Dysestørrelse kan du læse om i første svar eller søge i forum og få bud på hva du cirka ska ende i og guide til indstilling af karbu her
https://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/guider/14376-saadan_indstiller_du_din_karburator_
Rullevægt ka du også søge i foeum for info om hva ska være med din opsætning på din model.
Og ja det vil køre meget fint
Scooter begrænser ved 60kmt og nogenlunde hidsig opsætning søges