{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
273 visninger | Oprettet:

Indstilling af vild Booster {{forumTopicSubject}}

Hej kloge hoveder

Jeg skal have indstillet min MBK Booster.
Opsætning er
28 mm Karbu
Malossi MHR udstødning + Cylinder
Polini kobling + vario
std tænding

Den står møg fin i tomgang og mangler alt indstilling både karbu og bag kickstarterskjoldet. jeg har været i gang med at indstille dyse og er gået fra 115 - 110 men når jeg prøver at dreje på luftskrue så ændrer den ikke på tomgangen som den burde når man indstiller luftskrue i hver fald hvad jeg har hørt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indstilling af vild Booster
  • #1   2. mar Du har vel en stor membran til den opsætning?


    Et lille tip herfra.
    Brug en mørk baggrund, når du tager billeder af tændrør eller andre mørke ting.
    Den hvide baggrund får ofte det mørke tændrør til at bliver mørkt/utydeligt.


  • #2   2. mar Du ska ha skruet tomgang op så den står højt, før du ka indstille på luftskruen og høre at den stiger eller faldee lidt i omdrejninger.
    https://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/guider/14376-saadan_indstiller_du_din_karburator_

    Hvad angår foto så plejer jeg at anbefale hvid baggrund, fordi så bliver hvidbalancen korrekt og så slipper man for at tændrøret ser brunere ud end det faktisk er, da mange kameraer godt kan lide at gøre billederne lidt gullig brune fordi det ser varmere ud...

    Dog skal der være ordentligt lys. Masser af lys. Ellers ka man ikke se en fis naturligvis. Og farverne bliver potentielt skævvredet fordi der ikke er lys nok til at hvid ser hvid ud.

    Eksempel på et godt tændrørs foto herunder...
    Manuel fikseret fokus, flyttede kameraet tættere på/ længere væk indtil elektroden er i perfekt fokus, og så skærer fotoet til så man ka se tændrøret fuld størrelse istedet for 90% af fotoet er håndryg og gulv og alt mulig andet ligegyldigt


    profilbillede
  • #3   2. mar Tændrøret er meget mørkt næsten sort fra bunden af og lidt op ad og på spidsen er den mørkebrun. Er dit første indtryk at jeg skal længere ned eller op?

    Den skyder nogle gange ud af udstødningen og man kan ikke give bundgas fra starten så hakker den på vej op i fart.

    Før havde jeg Hebo Manston cylinder, 21 mm karburator og Gianelli Shot udstødning- og der havde jeg en 92 dyse i.


  • #4   3. mar 100% længere ned.
    Måske skal tomgangsdysen ned... det er et spørgsmål om luftskruen ska mindre end en omgang ud eller mere end to en halv omgang ud... ka ik lige på stående fod huske hva vej der er op eller ned... måske ska din nål hæves eller sænkes... men som der står i guiden.. start med at stille på hoveddysen så den går rent med fuld gas og blir brun som et sted imellem en cocio inden man ryster den og pocahontas hudfarve... pocahontas er mere holdbar i længden og cocio inden ryst er max ydelse.


  • #5   3. mar Rens dit tændrør med en blød stålbørste og benzin.
    Rens løs, indtil at det er hvidt igen.
    Et sort tændrør skifter ikke farve til lys brun når først det er sort.


  • #6   3. mar Det vil jeg prøve så , tak for hjælpen. Men hvad med nålen tænker i den skal længere ned i dysen eller op ?

  • #7   3. mar Ingen chance for at vide det uden et hav mere informationer.
    Læs guiden så ved du det selv


Kommentér på:
Indstilling af vild Booster

Annonce